بیوگرافی حسن عظیمی بازیگر و همسر و فرزندانش + عکس ها و علت اصلی فوت

0

حسن عظیمی, بازیگر سینمای ایران متولد ۱۳۲۶ در اصفهان بود که در سن ۷۴ سالگی در ۱۹ آبان ۱۴۰۰ درگذشت. علت مرگ و فوت حسن عظیمی توسط رسانه ها مشخص شد و او بر اثر بیماری درگذشت. در ادامه بیوگرافی حسن عظیمی و همسرش و فرزندان همراه با زندگینامه حسن عظیمی از شروع بازیگری تا شهرت در سریال روزگار جوانی و هزاردستان و سوابق هنری و فیلم شناسی حسن عظیمی و پیج اینستاگرامش و ماجرا و علت فوت و درگذشت حسن عظیمی بازیگر و مراسم خاکسپاری و تشییع وی را در مجله حرف تازه دریافت کنید.

بیوگرافی حسن عظیمی بازیگر و همسر و فرزندانش + عکس ها و علت اصلی فوت

بیوگرافی حسن عظیمی

حسن عظیمی (hassan azimi) بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر ایران متولد سال ۱۳۲۶ در اصفهان بود که در سن ۷۴ سالگی در ۱۹ آبان ۱۴۰۰ درگذشت و مراسم تشییع و خاکسپاری وی متعاقبا اعلام میشود.

عظیمی با بازی در سریال «روزگار جوانی» و هزاردستان برای تماشاگران ایرانی به چهره‌ای مشهور تبدیل شد. استاد عظیمی مدرک درجه یک هنری دریافت کرده و از سال ۱۳۹۲ عضو مؤسسه هنرمندان پیشکسوت است.

همسر و فرزندان

از زندگی خصوصی و شخصی وی خبری منتشر نشده است. مرحوم عظیمی یکی از بازیگران و هنرمندان بی حاشیه و بسیار خوب کشورمان بود که در بیشت از ۴ دهه در زمینه بازیگری و کارگردانی و نویسندگی مشغول بود.

علت فوت و درگذشت حسن عظیمی

حسن عظیمی نویسنده، کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در تارسیخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ در سن ۷۴ سالگی درگذشت.

همچنین ببینید: بیوگرافی سمرا دینچر بازیگر ترکیه ای و همسر و فرزندانش + عکس درگذشت و آثار

سوابق بازیگری

او که دیپلم ادبیات دارد، بازیگری را از سال ۱۳۴۳ در کلاس‌ های آموزش بازیگری ناصر فرهمند و پرویز فنی‌ زاده آغاز کرد و از همان سال وارد عرصه سینما و تئاتر شد و در طول فعالیتش در تئاتر نمایش های زیادی را روی صحنه اجرا کرد و در جشنواره‌های بین‌المللی فرانسه، اسپانیا، ارمنستان و بلاروس نیز اجرا داشته است

فعالیت هنری اش را از سال ۱۳۵۱ در تئاتر آغاز کرد و در طول زندگی هنری خود در ده‌ها نمایش تئاتر و فیلم سینمایی از جمله هزاردستان، روزگار جوانی، دو زن، ماه عسل و اسکادران عشق و “آرزو‌های طلایی”، “زندگی شیرین است”، “بازیسازان”، “کوزه شکسته”، “گلوله‌ای برای شازده” و ‏‏”خواستگاری”، از جمله آثار هنری او هستند.

علت فوت و درگذشت حسن عظیمی بازیگر

زنده یاد عظیمی برای نخستین بار در سال ۱۳۷۶ با بازی در فیلم سینمایی «اسکادران عشق» به کارگردانی سعید حاجی میری وارد سینما شد. او در این فیلم با هنرمندانی چون فرامرز صدیقی، محرم زینال‌زاده، حسین سحرخیز و میترا چوپان و … همبازی بود.

او علاوه بر بازیگری، به نویسندگی و کارگردانی تئاتر نیز پرداخته و بسیاری از تئاترهایی را که بازی کرده خودش کارگردانی کرده است. همچنین نویسنده کتاب «از لاله‌زار تا شانزه لیزه» است که توسط نشر افراز به چاپ رسیده است.

این بازیگر قدیمی و با سابقه کشورمان با بازی در فیلم «دو زن» به کارگردانی تهمینه میلانی توانست تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند. او در این فیلم در کنار بازیگرانی نظیر نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، آتیلا پسیانی و مریلا زارعی به ایفای نقش پرداخت.

 

نظرات