اصطلاحاتی که هر معامله گر بازار ارزهای دیجیتال باید آن را بداند

3

دانش، ابزار کسب سود در بازار ارز های دیجیتال است.

تقریبا طی یک دهه گذشته بازار ارز های دیجیتال، با ظهور بیت کوین شکل گرفت و در طی کمتر از ۱۵ سال به یکی از پرطرفدار ترین و سود ساز ترین بازار های مالی جهان تبدیل شد.

 آموزش ارزهای دیجیتال

طبیعتا به علت مدرن بودن ساز و کار بازار رمز ارز ها، معامله گران و سرمایه گذاران فعال در این بازار با مفاهیم جدید و ناشناخته ای در آن رو به رو هستند. اصلاحات و کلماتی که اگر معامله گران بازار ارزهای دیجیتال به خوبی مفهوم و معنای آن را ندانند، ممکن است حتی با وجود تحلیل فاندامنتال و تکنیکال دقیق و حرفه‌ایی، دچار ضرر های سنگین شوند.

در این مقاله مهم ترین اصطلاحات بازار ارزهای دیجیتال مورد بررسی قرار می دهیم. همچنین در برخی موارد مرتبط به مقایسه ارزهای دیجیتال و فارکس می‌پردازیم.

اگر به دنبال اطلاعات تخصصی و جامع در رابطه با بازار های مالی جهانی هستید. می توانید از تجربه و علم معامله‌گران با تجربه آکادمی آینده استفاده کنید. آکادمی آینده بستر آموزش حضوری ارز دیجیتال و آموزش فارکس در مشهد  را برای علاقه مندان به فعالیت در هیجان‌انگیزترین بازار های مالی فراهم کرده است.

  1. SAFU

یکی از پر تکرار ترین جملات آقای CZ (مدیر عامل صرافی بایننس، بزرگترین صرافی رمز ارزی جهان) همواره این است: ((دارایی کاربران در امان است)).

طبیعتا در فضای ارز های دیجیتال به علت وجود کلاهبرداران و هکرها، اکثر سرمایه‌گذاران نگران امنیت دارایی های خود هستند. آقای CZ نیز با تکرار این جمله همواره سعی در آرام کردن کاربران صرافی بایننس در رابطه با میزان امنیت دارایی آنها دارد.

برای این منظور صرافی بایننس پروتکل ضبط دارایی کاربران در فضای امن یا SAFU را راه اندازی کرده است. مکانیزم این سیستم به گونه‌ای است که ۱۰% از کارمزد تراکنشات کاربران را به عنوان بیمه ای برای دارایی آنها در نظر می گیرد و برایشان در یک فضای ذخیره سازی سرد که به اینترنت متصل نباشد نگهداری می‌کند.

  1. FUD

FUD مخفف سه کلمه زهرآلود در بازار های مالی است، که عبارت اند از: Fear, Uncertainty, and Doubt به معنای ترس، عدم قطعیت و تردید می باشند. معمولا افراد سود جو و تأثیرگذار در بازارهای مالی با اهداف متفاوت، سعی می‌کنند با انتشار اخبار مخرب و منفی، جو بازار را متشنج کنند.

تاثیر این اخبار با توجه به بازار مورد نظر کم یا زیاد است. به عنوان مثال در مقایسه ارزهای دیجیتال و فارکس، بازار رمز ارز های واکنش پذیری بیشتری نسبت به اخبار دارد. در آموزش بازار فارکس بیان می کنیم که این بازار به علت حجم عظیم سرمایه ای که در خود دارد، نسبت به اخبار واکنش پذیری کمتری دارد.

در نتیجه اگر قصد ورود به بازار رمز ارزها را دارید، سعی کنید حتما اخبار بازار ارزهای دیجیتال را از منابع موثق و قابل اعتماد دریافت کنید.

  1. HODL

هولد کردن در بازار ارز دیجیتال به معنای خرید یک رمز ارز و نگهداری آن برای طولانی مدت است.

بسیاری از سرمایه گذاران بازار رمز ارزها علاقه‌ای به ترید کردن ارز دیجیتال و بررسی روزانه چارت قیمتی را ندارند. از این رو روی یک پروژه قدرتمند و آینده دار که به گروهی از اینگونه رمز ارز ها، جم های بازار ارزهای دیجیتال گفته می شود، سرمایه‌گذاری می‌کنند و در طولانی مدت سود بسیار خوبی از آنها کسب می‌کنند.

  1. ATL

مخفف عبارت All Time Low است و به معنای پایین ترین قیمت در طول زمان می‌باشد.

به عبارتی پایین ترین تقطه ای که یک رمز ارز، در طول تاریخ حضورش در بازار ارز های دیجیتال تجربه می کند را به عنوان ATL ارز دیجیتال می‌شناسیم.

انجام معامله در نزدیکی نقطه ATL با ریسک بالایی همراه است. زیرا در صورتی که سطح ATL نتواند قیمت را برگرداند و قیمت آن را به طرف پایین بشکند. دیگر مشخص نیست که قیمت تا کجا می‌خواهد ریزش کند.

در نتیجه حتما رفتار قیمت را مورد بررسی قرار دهید و در صورت وجود نشانه های از برگشت قیمت وارد معامله شوید.

  1. DYOR

Do Your Own Research، بر اساس تحقیقات و تحلیل خود معامله کنید.

یکی از مهم ترین اصولی که در طی مسیر تبدیل شدن به یک معامله گر حرفه‌ای باید طی کنید، سرمایه گذاری بر روی علم تحلیلگری خودتان است. سعی کنید روند قیمت را تحلیل کنید، سپس با سرمایه کم وارد معامله شوید.

از اشتباهات خود درس بگیرید و آنها را یادداشت کنید تا دیگر تکرارشان نکنید. با این کار می‌توانید در هر بازاری تبدیل به یک معامله‌گر موفق شوید.

نکته مهمی که باید حتما آن را رعایت کنید، آموزش دیدن است. حتما از آموزش های تخصصی مرتبط با بازاری که در آن فعالیت می کنید استفاده کنید تا بتوانید بطور دقیق و درست تحلیل های خود را انجام دهید.

می توانید صفر تا صد هر آن چیزی که برای فعالیت در بازار ارز های دیجیتال نیاز دارید را در دوره آموزش حضوری ارز دیجیتال  آکادمی آینده در مشهد دریافت کنید. دوره صفر تا صد آموزش ارز دیجیتال غیر حضوری (آنلاین) آکادمی آینده در سراسر ایران برگزار می‌شود.

  1. ATH

مخفف عبارت All Time Hight و به معنای بالاترین قیمت در طول زمان می‌باشد. به عبارتی بالاترین قیمتی که یک رمز ارز تجربه کرده است.

اگر قیمت نزدیک این سطح شود میتوانید با رعایت مدیریت سرمایه، در صورتی که قیمت سطح ATH را به طرف بالا شکست وارد معامله شوید.

سطح ATH همچنین می توانید به عنوان یک مقاومت عمل کند و موجب بازگشت قیمت شود.

  1. FOMO

آموزش ارزهای دیجیتال

مخفف عبارت Fear of Missing Out و به معنای ترس از دست دادن است. هنگامی که بازار هیجانی می‌شود معامله گران خورد احساس ترس از دست دادن فرصت دارند. در نتیجه بدون تحلیل منطقی و به صورت احساسی وارد معامله می‌شوند و عموما سرمایه خود را از دست می دهند.

اگر قصد ورود به بازار های مالی جهانی مانند ارز دیجیتال و فارکس فعالیت را دارید، این اطمینان خاطر را به شما می دهیم که همیشه فرصت کسب سود را خواهید داشت. کافی است مهارت و علم معامله‌گری را به خوبی فراگیرید.

مخصوصا در بازار فارکس که یکی از تکنیکالی ترین بازار های مالی محسوب می شود. آکادمی آینده با بهره گیری از دانش و تجربه اساتید معامله گری در بازار های جهانی، میزبان شما در دوره آموزش فارکس در مشهد به صورت حضوری است.

  1. ROI

مخفف عبارت Return On Investment، به معنای نرخ باز گشت سرمایه است.

به عبارتی ROI یک رمز ارز مشخص می کند از ابتدای پیدایش و سرمایه گذاری در آن، چه میزان سود یا ضرر داشته است.

بررسی این نرخ برای سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری بلند مدت در یک ارز دیجیتال را دارند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

  1. KYC

مخفف عبارت Know Your Customer، به معنای احراز هویت با اطلاعات شخصی می باشد.

تقریبا اکثر صرافی های رمز ارزی  در جهان، کشور ایران را تحریم کرده اند. اما بسیاری از معامله گران ایرانی بازار رمز ارز های به وسیله نرم افزار های تغییر آی پی، به فعالیت در این صرافی ها می‌پردازند.

در صورتی که صرافی به هویت واقعی شما شک کند از شما در خواست KYC می کند. و در صورتی که مطمئن شود شما ایرانی هستید، ممکن است دارایی شما را بلوکه کند.

3 دیدگاه در “اصطلاحاتی که هر معامله گر بازار ارزهای دیجیتال باید آن را بداند

  1. نبی زاده گفت:

    دوره آموزش ارز دیجیتال مشهد آموزشگاه آکادمی آینده خیلی خوبه. اول همسرم شرکت کرد بعد به من پیشنهاد کرد که دوره ارز دیجیتالشون رو شرکت کنم و واقعا راضیم. ممنون از آقای سلطانی و اشرف زاده برای تدریس خوب ارز دیجیتال.
    همسرم میخواد دوره فارکسشون رو هم شرکت کنه و منتظره یک تخفیف خوب بخوره که قیمتش مناسب تر بشه.

  2. مسعود علیپور گفت:

    مطلب جالبی بود.
    اصطلاحات ارزهای دیجیتال خیلی زیادن و توی یک مقاله جا نمیشن. باید یک رساله در موردش بنویسین :))))

  3. امیرعلی ذاکرنسب گفت:

    خیلی ممنون از محتوای خوب شما
    قطعا آشنایی داشتن با این اصطلاحات می‌تونه به درک بهتر و در نتیجه آموزش صحیح خیلی کمک کنه

نظرات