عیب یابی پرینتر و حل مشکلات آن

0

همانطور که میدانید پرینتر یکی از عضو های جدا ناشدنی شبکه های کامپیوتر محسوب میشود همه ما حداقل یک پرینتر در شبکه خود داریم.  اینکه با یک ارور در پرینتر خود مواجه شوید یک امر کاملا عادی است، در بیشتر مواقع میتوانید مشکلات جزئی به وجود آمده برای دستگاه های پرینتر را به راحتی برطرف کنید اما در مشکلات بزرگتر نیاز به کمک گرفتن از متخصص رفع مشکلات پرینتر خواهیم داشت. کاربران در رابطه با نصب پرینتر و اتصال و راه اندازی آن تاکنون سوالات زیادی داشته اند.

 عیب یابی پرینتر

بنابراین وجود یک مرکز پشتیبانی پرینتر که میتواند مشکلات چاپگر را بررسی و ایرادادت آن را رفع کند در دنیا امروز به شدت حس میشود.  اگرچه نصب پرینترهای امروزی ساده است و درایور پرینتر داخل حافظه پرینتر جای داده شده است و شما وقتی  کابل پرینتر را به کامپیوتر خود متصل میکنید ، مراحل نصب پرینتر بر روی ویندوز شروع شده و در زمان کوتاهی نصب به صورت کامل انجام میشود. اما بسیاری از مشکات رایج پرینتر می تواند به دلیل تنظیم نادرست بر روی دستگاه باشد یا اینکه کاغذ درون پرینتر گیر کرده باشد.  ممکن است پس از انجام نصب چاپگر اشتراک گذاری چاپگر  یا شیر پرینتر در شبکه  به مشکل مواجه شده  باشند. یا هنگام نصب پرینتر وایرلس  و چگونگی اتصال آن دچار چالش شده باشید. در این مقاله تصمیم داریم در رابطه با همین مشکلات رایج پرینتر و حل آن توضیحات جامع تری را  بدهیم. در صورتی که  برای  نصب و راه اندازی پرینتر و حل هرکدام از این مشکلات نیاز به كمك داشته باشيد تیم فنی شركت رایانه کمک با کارشناسان مجرب خود در کنار شماست. رایانه کمک توانسته است تا کنون بسیاری از مشکلات کاربران را  حین استفاده از پرینتر یا نصب پرینتر و اشتراک گذاری شبکه پرینتر را برای كاربران حل كند. با پشتیبانی آنلاین شبکه شما با رایانه کمک به صورت شبانه روزی میتوانید مشکلات شبکه خود را در اسرع وقت حل کنید. و با کمترین هزینه به صورت آنلاين و تلفنی به به حل مسائل مربوط به شبكه بپردازید.

عیب یابی پرینتر

رایج ترین مشکلات پرینتر چیست؟

فرقی نمی کند شما از چه نوع پرینتری استفاده کنید اگر چه امروزه  یکی از معروف ترین شرکت های ساخت پرینتر در دنیا کنون canon است. و اغلب کاربران از پرینترهای این برند استفاده میکنند اما تقریبا مشکلات رایج در همه پرینترها مشابه است. بسیاری از مشکلاتی که در زمان چاپ یک برگه با آنها رو به رو میشوید ممکن است تنها مرتبط با یک تنظیم نادرست بر روی دستگاه باشد که با انجام تنظیمات درست مشکل ما برطرف خواهد شد. با دانستن و حل مشکلات کوچک پرینتر ها میتوانید از خسارت های جبران ناپذیر جلوگیری کنید. در ادامه  به شرح  برخی از این مشکلات خواهیم پرداخت.

عیب یابی پرینتر

گیر کردن کاغذ و ارور Paper jam Error در پرینتر

یکی از ارورهایی که در حین کار کردن با پرینتر ممکن است با آن رو به رو شوید  ارور Paper jam Error است ، به این معنی است که کاغذی در پرینتر شما گیر کرده است، در حقیقت زمانی که به هر دلیلی حتی ذره ای کاغذ یا جسم دیگری باعث از کار افتادن کارکرد پرینتر شود کاربران با این ارور رو به رو میشوند.

پرینتر کاغذ سفید پرینت میگیرد!

سفید پرینت گرفتن پرینتر معمولا به دو حالت است، یا به صورت کلی پرینتر هیچ برگه ای را پرینت نمیگیرد و فقط کاغذ سفید پرینت گرفته میوشد که ممکن است از کارتریج باشد و یا مشکل عدم نصب درست درایور پرینتر باشد. مورد دوم اینکه ممکن است منظور شما از اینکه پرینتر کاغذ سفید پرینت میگیرد این باشد که هر بار که با پرینتر کار میکنید علاوه بر دستوری پرینتی که برای پرینتر ارسال میکنید و  پرینت مورد نظر گرفته میشود یک کاغذ سفید هم پرینت گرفته میشود! که این مورد از تنظیمات پرینتر است و لازم است تنظیمات را به درستی انجام دهید البته که این به معنی تنظیمات اشتباه نیست ممکن است شما تتنظیمات پرینتر را در حالتی قرار داده باشید که با هر بار پرینت گرفت برگه ها را با یک برگه خالی از هم جدا کند، و یا ممکن مشکل از تنظیمات اشتباه نرم افزاری باشد که در  حال استفاده هستید برای مثال مشکل در تنظیمات نرم افزار ورد است،

خدمات پشتیبانی رایانه کمک بیش از چندین سال است که کنار کاربران هستند، در هر زمینه ای اعم از مشکلات کامپیوتری ، موبایلی و یا شبکه ای با مشکل برخورد کردید کافیست با کارشناسان در تماس باشید تا در کمترین زمان مشکل شما را برطرف کنیم.

حل ارور ۰X00000709 پرینتر پیش فرض در ویندوز

یکی از ارور های رایج در استفاده از پرینتر ها ارور ۰X00000709 است ، دلیل این ارور این است که ویندوز شما نمیتواند پرینتر مورد نظر را به صورت پیش فرض قرار دهد و از آن استفاده کند و همانطور که مستحضر هستید بسیاری از نرم افزارها برای استفاده از پرینتر نیاز هست که پرینتر به صورت پیش فرض تعیین شده باشد که نرم افزار مورد نظر قادر به استفاده از آن باشد. برای مثال در نرم افزارهای مالی مانند نرم افزار هلو، حتما باید یک پرینتر را به صورت پیش فرض در ویندوز تعیین کرده باشید تا نرم افزار مالی مورد نظر شما بتواند از این پرینتر به صورت پرینتر داخل نرم افزار استفاده کند، اما در چنین مواقعی زمانی که کاربر پرینتر خود را انتخاب میکند و کلیک راست میکند و گزینه default printer را میزند با ارور ۰X00000709 رو به رو میشود و قادر به انجام اینکار نیست

زمان چاپ از پرینتر صفحه سیستم آبی میشود!

یکی دیگر از مشکلاتی که کاربران رایانه کمک طی تماس های تلفنی با این شرکت عنوان کرده اند این است زمانی که فایلی را انتخاب میکنید  تا چاپ شود با صفحه آبی مانند بلو اسکرین مواجه میشوید! در چنین شرایطی هیچ کاری نمیتوان  انجام داد غیر از اینکه سیستم را ری استارت کنند و مجدد کار را از سر بگیرند،  به  طور معمول بعد از آپدیت ویندوز ۱۰ به یکی از نسخه ها از آنجایی که این سیستم عامل با یک باگ رو به رو  می شود این مشکل برای کابران به وجود می آید.

چرا پرینتر در شبکه دیده نمیشود؟

یکی از مشکلاتی که معمولا زمانی که پرینتری را  در شبکه به اشتراک میگذارید، رو به رو میشوید این است که زمانی که صفحه شیر سیستم مبدا یا سیستم سرور پرینتر را باز میکنید پرینتر شیر شده نمایش داده نمیشود، بنابراین سیستم های دیگر به پرینتر اشتراک گذاری شده در شبکه دسترسی ندارند برای حل این مشکل  لازم است به قسمت تنظیمات شبکه سیستم سرور پرینتر بروید و پیکربندی اشتراک گذاری پرینتر را به درستی انجام  دهید.

مشکلات وصل کردن پرینتر به مودم و شبکه

یه بخشی از مشکلات کاربران رایانه کمک که طی تماس ها با مشاورین شبکه ای رایانه کمک مطرح میکنند مشکلاتی است که با پرینتر های وایرلس یا پرینترهای شبکه رو به رو میشوند، برای مثال ممکن از در نصب و راه اندازی پرینتر وایرلس مشکل داشته باشند و یا به دنیال پیدا کردن رمز یک پرینتر شبکه باشند  و یا طریقه اتصال با موبایل به پرینتر و چاپ صفحه از گوشی سوال داشته باشند. که برای این مشکلات می توانید از متخصصین کمک بگیرید.

عیب یابی پرینتر

سخن پایانی

پرینتر یکی از اصلی ترین نیازهایی است که در هر منزل یا  سازمان و محل کاری دیده می شود اگر چه کار با پرینتر بسیار ساده است اما ممکن است کاربران را  با مشکلاتی مواجه کند که اجازه پرینت فایل مورد نظر را به آن ها نمی دهد. ما در این مقاله  به تعدادی از مشکلات رایج پرینتر و عیب یابی پرینتر و حل ان ها پرداختیم. کارشناسان  مجرب پرینتر در رایانه کمک هرگونه مشکل در رابطه با پرینتر را می توانند حل کنند و پاسخگوی کاربران هستند.

همچنین شركت رايانه كمك هم به صورت خدمات پشتيباني آنلاين و هم  به صورت خدمات حضوری در محل آماده  خدمت رساني به شركت ها و سازمان هايی هستند كه با مشكلات پرینتر  روبرو می شوند. شما نيز می توانيد در صورت نياز به راهنمايي بيشتر شیر کردن پرینتر در شبکه، نصب و راه اندازی ام و حل مشکلات رایج از تيم فنی رايانه كمك در خواست كمك داشته باشيد.

برای تماس با رایانه کمک می توانید از طریق تلفن های ثابت با شماره ۹۰۹۹۰۷۱۵۴۰ و از طریق موبایل با شماره  ۰۲۱۷۱۲۹ تماس حاصل فرمایید.

نظرات