برج خلیفه چند طبقه است؟

0

برج خلیفه چند طبقه است؟

وقتی صحبت از دبی می شود ناخود آگاه پیشرفت و تکامل صعودی، بزرگ ترین و بهترین سازه ها در ذهن اشخاص تداعی می شود. یکی از بزرگ ترین ساختمان های این شهر که در این جا می خواهیم به آن بپردازیم برج خلیفه دبی است. جالب است بدانید که عظمت و زیبایی این برج به حدی است که هرساله در هنگام جشن سال نو هزاران گردشگر برای تماشای آتش بازی این برج به دبی سفر می کنند.

 

این برج غول پیکر که در ابتدا نام آن برج دبی بوده است، نمادی از معماری بی نظیر را به رخ جهانیان می کشد. ساخت برج از سال ۲۰۰۴ آغاز شد و اتمام آن ۶ سال به طول انجامید، در این حین به دلیل رکود بازار ساخت و ساز، ساخت این مجموعه به سمت متوقف شدن رفت که با کمک حاکم ابوظبی و امارات متحده عربی به نام شیخ خلیفه بن زاید آل مکتوم مجددا ساخت این برج از سر گرفته شد و از آن پس برج خلیفه نامیده شد‌.

در ادامه می خواهیم برای آشنایی بیشتر شما عزیزان اطلاعاتی را در مورد تعداد طبقات و ارتفاع برج خلیفه برای شما بیان کنیم.

برج خلیفه چند متر است ؟

این سازه بتنی که به یکی از معروف ترین مکان های دیدنی دبی تبدیل شده است ۸۲۸ ارتفاع داشته و طراحان و مهندسان برای ساخت این برج از بهترین و بروز ترین فناوری ها استفاده کرده اند.

تعداد طبقات برج خلیفه

با توجه به عظمت این برج بسیاری از افراد آن را یک شهر عمودی توصیف کرده اند، زیرا درون آن صدها آپارتمان، سالن بدن سازی، سالن زیبایی، استخر، مجموعه ورزشی، مسجد، رستوران های متعدد و … قرار دارد.

جالب است بدانید هنگامی که آپارتمان ها روی سایت برای پیش فروش قرار گرفتند، تمام آن ها در عرض ۷ ساعت خریداری شدند و این نشان از محبوبیت این برج در دل مردم دارد.

تعداد طبقات برج خلیفه

همانطور که گفتیم برج خلیفه ۸۲۸ متر ارتفاع دارد که درون آن ۱۶۳ طبقه  است و ۲۹۰۹ پله دارد. اما به گونه ای دقیق تر و از نظر فنی ساختمان از ۲۰۹ طبقه تشکیل شده است که اطراف آن بر روی زمین توسط آب نماها، فضای سبز و خیابان های عریض مناسب پیاده روی احاطه شده است.

نکته قابل توجه در مورد ساخت این برج این است که فضای داخلی آن از شیشه، فولاد ضد زنگ، دیوار های گچ بری ونیزی، سنگ های تیره صیقلی همراه با کف تراورتن نقره ای، فرش های دستباف و کفپوش سنگی ساخته شده است و این برج را به عنوان یک نماد و اقامتگاه به جهان معرفی کرده است.

از جمله بخش هایی که درون این برج قرار دارند عبارتند از: بخش های اداری، مسکونی، هتل، رستوران، سکوی تماشا و ارتباطات که طبقه ۳۹ تا طبقات پایین در اختیار هتل است. از طبقه ۳۹ تا ۱۰۸ را ۹۰۰ واحد مسکونی تشکیل داده است.

در طبقات ۴۳، ۷۶ و ۱۲۳ این برج نیز سالن های پیشرفته تناسب اندام، استخرهای سر پوشیده و رو باز، سونا، جکوزی و سالن های سرگرمی قرار دارد. طبقات بالای این برج نیز از طبقه  ۱۰۸تا طبقه ۱۵۴ بجز طبقات ۱۲۴،۱۲۵ و ۱۴۸ که سکویی برای گشت و گذار تماشگران و دید کلی از نمای شهر است به ساختمان های اداری اختصاص می یابد. در طبقه ۱۲۲ نیز رستوران بزرگی قرار دارد که چند تن از بزرگ ترین سر آشپزان در آن فعالیت می کنند و منویی از بهترین غذاها را می توانید در این رستوران ببینید.

در طبقات ۱۵۳، ۱۵۴ و ۱۵۵ این برج نیز لانژ برج خلیفه قرار دارد که مرتفع ترین سالن لانژ در جهان محسوب می شود و از آن جا شما می توانید تمام شهر را در زیر پای خود ببینید و یا با تلسکوپ بر روی تمام چیزهایی که مد نظرتان است زوم کنید. همچنین در این قسمت امکان صرف صبحانه، چای و نوشیدنی نیز وجود دارد که لذت این منظره را چندین برابر می کند.

اگر قصد سفر به دبی را دارید به شما پیشنهاد می کنیم که به سایت لحظه اخر مراجعه کرده و بهترین تورهای سفر به دبی را از این سایت تهیه کنید، چرا که لحظه آخر بهترین تورها و امکانات خدماتی و رفاهی را برای مسافران تدارک دیده تا کسانی که قصد سفر به دبی را دارند بهترین سفر را برای خود رقم بزنند.

نظرات