تبلیغات اپلیکیشن چگونه و با چه هزینه ای اجرا می شود؟

1

این روزها با توجه به توسعه شبکه‌های اینترنتی و استفاده گسترده کاربران از این فضا سبب شده کسب و کارهای مختلف مسیر درآمدزایی خود را به سمت اینترنت بکشانند و در کمپین‌های مختلفی به کسب درآمد بپردازنند. یکی از این پلتفرم‌های پرطرفدار، اپلیکیشن است. اپلیکشین، برنامه و نرم افزاری است که بر روی موبایل نصب شده و کارفرمایان می‌توانند در آن خدمات متنوع و محصولات مورد نیاز خود را به فروش برسانند. اپلیکیشن نیز جزو پلتفرم‌هایی است که برای دیده شدن به تبلیغ نیاز دارد. تبلیغات اپلیکیشن، مجموعه فعالیت‌هایی است که در شبکه‌های مختلف جهت نمایش اپ مورد نظر انجام می‌شود. با توجه به گستردگی فضای اینترنت کمپین‌های مختلفی برای تبلیغات اپلیکیشن وجود دارد که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم.

تبلیغات اپلیکیشنی
گوگل به عنوان بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین شبکه اینترنت، سرویس‌های بسیار متعدد و بی‌شماری دارد که همگی جهت رفع نیاز کاربران طراحی و اجرا شده‌اند. کاربران می‌توانند برای رونق بخشیدن به کسب و کار خود در اینترنت از این سرویس‌ها برای تبلیغ در گوگل استفاده کنند. از آنجا که در اینترنت هیچ محدودیتی از لحاظ مکانی و زمانی تعریف نشده است، شاهد کسب و کارهای مشابه بی‌شماری هستیم که با یکدیگر در رقابتند و تبلیغات در گوگل لازمه موفقیت و رشد آن‌ها است. تبلیغات اپلیکیشن نیز مانند تبلیغ سایت‌ها برای افزایش نصب آن ضروری است. جالب اینجا است که این شیوه تبلیغات نیز در موتور جست و جوی گوگل یا شبکه‌های همکار گوگل انجام می‌شود‌. گوگل برای انجام چنین تبلیغاتی سیستم بسیار قدرتمند و هوشمندی به نام گوگل ادز دارد که بهترین نتایج را در تبلیغات ارائه می‌دهد.

گوگل ادز چیست؟

برای این که بدانید تبلیغات اپلیکیشن چگونه اجرا می‌شود باید با سیستم گوگل ادز و خدمات تبلیغات این پلتفرم آشنا شوید. گوگل ادز اصلی ترین پلتفرم گوگل جهت انجام تبلیغات است. همان طور که گفتیم کمپین‌های تبلیغاتی بسیاری در گوگل وجود دارد که استفاده از هر کدام هزینه‌های بسیاری در بر دارد. از آنجا که نمی‌توان نتیجه تبلیغات از این شبکه‌ها را پیش‌بینی کرد، ناگزیر باید چندین راه تبلیغاتی را امتحان کرد که هزینه‌ها را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. گذشته از هزینه ممکن است این مسیرهای تبلیغاتی به نتیجه دلخواه منتهی نشوند. در این شرایط گوگل ادز بهترین انتخاب است. این پلتفرم در واقع به صورت تبلیغات در ازای کلیک است و کاملاً هوشمند و برنامه‌ریزی شده  اپلیکیشن شما را در زمان مناسبی برای علاقمندان آن به نمایش می‌گذارد. خدمات تبلیغات اپلیکیشن در گوگل با تبلیغات سایت در گوگل متفاوت است و گوگل ادز این خدمات را به کمک هوش مصنوع بهینه‌سازی و اجرا می‌کند.

تبلیغات اپلیکیشن چگونه اجرا می‌شود؟

برای سفارش تبلیغ در گوگل باید ابتدا در سرویس گوگل ادز یک اکانت اختصاصی ایجاد کرده و آن را شارژ کنید تا در ازای هر تبلیغ مؤثر هزینه‌ای از شارژ شما کم شود. شما می‌توانید از طریق جی ادز اکانت اختصاصی تهیه کرده و حتی اکانتی که در اختیار دارید را شارژ نمائید. در رابطه با نحوه اجرای کمپین تبلیغاتی در این شبکه باید بدانید که  گوگل دارای سایت‌های پربازدید در حوزه‌های مختلف است. سایت‌هایی مانند گوگل پلی و یوتیوب که زیر نظر کمپانی گوگل هستند و همگی برای نمایش تبلیغات با گوگل همکاری می‌کنند. علاوه بر آن گوگل با میلیون‌ها سایت مختلف همکاری دارد و از آن‌ها برای نمایش تبلیغات استفاده می‌کند. تبلیغات اپلیکیشن به شکل‌های مختلف مانند تبلیغات بنری، ویدئویی، ایمیلی و تبلیغات نمایش در نتیجه جست و جوی گوگل به نیازمندان آن نشان داده می‌شود.
یکی از مهم‌ترین خدمات گوگل ادز این است که تبلیغات اپلیکیشن شما در موقعیت و زمانی که کاربران به آن نیاز دارند، برای آن‌ها نمایش دهد. این تبلیغات یا در شبکه جست و جوی گوگل نمایش داده می‌شود یا در شبکه نمایش گوگل که شامل مجموعه‌ای میلیونی از اپلیکیشن‌ها و سایت‌هایی است که برای نمایش تبلیغ استفاده می‌شوند.

تبلیغات اپلیکیشنی
زمانی که کاربری در اینترنت چیزی را جست و جو می‌کند در واقع به دنبال رفع نیاز خود در جست و جوی خدمات یا محصولات مد نظر است. در این شرایط گوگل ادز با شناسایی کاربران مرتبط با کسب و کار و نوع اپلیکیشن شما، در نتیجه‌ی سرچ آن‌ها آپ شما را معرفی می‌کند. البته شما می‌توانید با توجه به نیاز خود تنظیمات را ایجاد نمائید. این کار را می‌توانید به کارشناسان با تجربه جی ادز بسپارید. در این زمان اگر کاربر رفع نیاز خود را در نصب اپلیکیشن شما ببیند، آن را نصب خواهد کرد. از آنجا که رشد اپلیکیشن‌ها در افزایش نصب و افزایش عملکرد کاربران در این پلتفرم می‌باشد، چنین تبلیغی شانس شما را برای موفقیت افزایش خواهد داد.
در تبلیغات اپلیکیشن بر خلاف تبلیغات سایت‌ها به کلمات کلیدی احتیاجی ندارید و می‌توانید تبلیغ خود را با استفاده از ویدئو، عکس و متن جذاب تهیه کنید. حتی اگر توضیحات جامعی در مورد اپلیکیشن خود در پلی استور قرار داده باشید، دیگر به تبلیغ متنی نیز احتیاجی نیست و گوگل ادز از همین توضیحات برای تبلیغ در گوگل استفاده می‌کند.

هزینه تبلیغات در گوگل چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه تبلیغات در این شبکه به صورت مزایده‌ای محاسبه می‌شود. در ابتدا نمی‌توان هیچ میزان از هزینه را برآورد کرد. هزینه تبلیغ اپ در گوگل ادز به سه شکل هزینه به ازای هر کلیک، هزینه به ازای هر نصب و هزینه به ازای عملکرد کاربر در برنامه محاسبه می‌شود. به این ترتیب در ابتدا باید مشخص کنید که هزینه تبلیغتان به ازای کدام سرویس کسر گردد تا گوگل ادز بر اساس آن مخاطبین هدف شما را نشانه بگیرد. از طرفی تعیین هزینه به عهده شما است. در ابتدا شما مبلغی را برای تبلیغات اپلیکیشن پیشنهاد می‌دهید و گوگل ادز آن را با مبلغ پیشنهادی رقبایتان مقایسه کرده و بر اساس سودآوری خود مرتب می‌کند.

تبلیغات اپلیکیشنی
بنابراین می‌توان گفت در صورتی که تعداد رقبای شما کم باشد یا هزینه پیشنهادی شما بالاتر باشد، گوگل ادز تبلیغات شما را بیشتر به نمایش می‌گذارد. به این ترتیب شانس شما در افزایش نصب اپلیکیشن بالا می‌رود. در کل می‌توان گفت چون هزینه تبلیغ در این پلتفرم نتیجه محور می‌باشد، علاوه بر رشد اپلیکیشن، هزینه تبلیغات شما کاهش می‌یابد. بنابراین گوگل ادز بهترین ابزار تبلیغاتی هوشمند و هدفمند برای اپلیکیشن‌هایی است که با وجود زمان راه اندازی طولانی از تعداد کمی کاربر برخوردار هستند.

بهترین شرکت خدماتی جهت سفارش تبلیغات اپلیکیشن

سایت جی ادز بزرگ‌ترین سایت ارائه خدمات تبلیغات گوگل است و دارای گواهینامه پارتنری تبلیغ گوگل می‌باشد. این شرکت تمام خدمات تبلیغات اپ را با کیفیت بالا و بر حسب آخرین تغییرات گوگل ادز انجام می‌دهد. با وجود افزایش تعداد اپلیکیشن‌ها قطعاً رقابت ارگانیک کمی سخت و دور از انتظار است. در این راستا برای این که کاربران زودتر با برنامه موبایلی شما آشنا شده و آن را نصب کنند باید از تبلیغ اپلیکیشن استفاده کنید. شرکت جی ادز تمام خدمات خود را با مزایای رقابتی ارائه داده و بازگشت سرمایه شما را ضمانت می‌کند. شما می‌توانید تمام مراحل اجرای کمپین تبلیغاتی خود را به جی ادز بسپارید و به صورت روزانه از نتیجه آن گزارش دریافت کنید.

تبلیغات اپلیکیشنی
در ابتدا می‌توانید از پلن‌های ارزان قیمت جی ادز برای تبلیغ استفاده کرده و در صورتی که نتیجه مثبتی از آن دریافت کردید، هزینه را افزایش دهید. شما می‌توانید از عملکرد این کمپین تبلیغاتی اطمینان خاطر داشته باشید، چون تبلیغ شما تنها برای افرادی نمایش داده می‌شود که واقعاً به آن احتیاج دارند. از بابت هزینه نیز نگران نباشید چون جی ادز تمام خدمات خود را با صداقت و شفافیت ارائه داده و تا پایان شارژ اکانتتان تبلیغات اپلیکیشن شما را نمایش می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک (https://g-ads.org) وارد سایت جی ادز شوید.

1 دیدگاه در “تبلیغات اپلیکیشن چگونه و با چه هزینه ای اجرا می شود؟

  1. علی گفت:

    مطلب جالبی بود. ممنون از اینکه این اطلاعات رو منتشر کردید

نظرات