۵ نکته‌ی مهم در خرید و فروش ارزهای دیجیتال نمی‌دانید!

0

بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۰۹ با خلق پروژه‌ای به‌نام بیت کوین (BTC) متولد شد. ارزهای دیجیتال نوعی پول هستند که می‌تواند از فردی به فرد دیگر منتقل شود. از زمان راه‌اندازی بیت کوین، بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به این انجام معامله در این بازار روی آورده‌اند. علاوه‌بر بیت کوین، ارزهای دیجیتال دیگری همچون اتریوم (ETH)، لایت کوین (LTC) و ریپل (XRP) نیز در بین معامله‌گران محبوب هستند.

 خرید و فروش ارز دیجیتال

با وجود بسیاری از رمزارزها، انتخاب و انجام معامله کوین مورد نظر در یک صرافی ارز دیجیتال برای معامله‌گران، کاری دشوار است. این تصمیم‌گیری به دلیل بازیگران جدید بازار که ارزهای ساخته‌ شده توسط خود را به‌عنوان بیت کوین بعدی معرفی می‌کنند، سخت‌تر نیز شده است. برای همین در زیر نکاتی را برای اینکه بتوانید به‌خوبی ارزهای مورد نظر خود را انتخاب کنید، ارائه داده‌ایم. اگر تمایل دارید که به یک معامله‌گر با علم و حرفه‌ای تبدیل شوید، پیشنهاد می‌کنیم این نوشتار را تا انتها دنبال کنید.

۵ نکته‌ی مهم در ترید ارزهای دیجیتال

۱- سطح ریسک برای خود مشخص کنید.

با وجود بیش از ۶۵۰۰ رمزارز لیست شده در سایت مرجع کوین مارکت کپ، بیت کوین همچنان محبوب‌ترین ارز رمزنگاری‌شده است. دو دلیل اصلی این محبوبیت، عمر و قیمت بالای آن بوده که رکوردهای جذابی را در سال‌های اخیر، به‌جا گذاشته است.

سایر ارزهای دیجیتالی که به‌عنوان آلت کوین شناخته می‌شوند، همچون لایت کوین ، اتریوم و ریپل نیز در بین بسیاری از معامله‌گران محبوب هستند. توصیه می‌شود با تنوع بخشیدن به سرمایه‌گذاری، ریسک خود را کاهش دهید. برای تقویت سبد سرمایه‌گذاری خود، ممکن است روی یک یا چند ارز پایدار و باثبات سرمایه‌گذاری کنید.

ارزهای باثبات برپایه‌ی ارزهای فیات که قیمت ثابتی دارند، طراحی شده‌اند. این ارزهای دیجیتال نوسانات قیمت را به حداقل می‌رسانند و راه‌حل خوبی برای حفظ و نگهداری دارایی‌هایتان در صرافی ارز دیجیتال است.

۲- به تحقیق دیگران اکتفا نکنید!

در حالی که مطالعه‌ی نظرات و تحقیقاتی که در بسیاری از منابع منتشر شده مهم است؛ اما هیچ چیزی مثل تحقیقاتی که توسط خودتان انجام می‌شود، با ارزش نیست. قبل از تصمیم گیری برای خرید بیت کوین، اتریوم یا هر ارز دیجیتال دیگری، نمودار تاریخچه‌ی قیمتی آن‌ها را در بازه‌های زمانی مختلف بررسی و تحلیل کنید.

اهمیت قیمت در معاملات مشخص است؛ اما میزان حجم و تراکنش‌‌ها، موارد مهم دیگری هستند که در زمان تصمیم‌گیری باید به آن‌ها بیشتر دقت کنید.

در انتخاب ارزهای دیجیتال به دنبال ثبات باشید و تاریخچه‌ی کامل یک ارز رمزنگاری‌شده را به‌خوبی زیر نظر بگیرید. یک ارز دیجیتال می‌تواند به روند رشد خود ادامه دهد و ممکن است که رکورد جدیدی را در افزایش قیمت ثبت کند؛ از طرفی ممکن است که افزایش‌های مداوم قیمت، اصلاح و ریزش بزرگی را در پی داشته باشد. از معامله‌ی ارزهایی که سقوط زیادی در ارزش بازار خود داشته اند، خودداری کنید.

تا جایی که می‌توانید در مورد شرکتی که سازنده‌ی ارز دیجیتال مورد نظرتان است و مشکلاتی را که قصد دارد حل کند، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

به‌دنبال پیشنهادهایی باشید که دارای فناوری جدید و پشتوانه‌ی قوی‌تری نسبت به سایر رمزارزها هستند. همیشه در زمان انتخاب در مورد مدیران، راهبرها، تیم فنی و سابقه‌ی ایده‌پرداز و مدیرعامل آن به اندازه‌ی کافی تحقیق کنید.

۳- به‌دنبال پیشنهادات احتمالی عرضه‌های اولیه سکه (ICO) باشید!

عرضه‌ی اولیه کوین‌ها، روشی است که شرکت‌های سازنده‌ی ارزهای دیجیتال برای جذب سرمایه به‌کار می‌برند. این روش مشابه بازار سهام در بورس است. هنگام انتخاب رمزارز در صرافی ارز دیجیتال، به‌دنبال فرصت‌های عرضه‌ی اولیه باشید. با این‌که شما هیچ نمودار تاریخی را برای کسب اطلاعات بیشتر در دسترس ندارید، اما باید به دانسته‌ها و تحقیقات خود تکیه کنید و وارد این معاملات شوید.

از آنجایی که ممکن است شما به‌عنوان یک تازه‌کار وارد بازار ارزهای دیجیتال شده باشید، سرمایه‌گذاری در یک عرضه‌ی اولیه خوب، می‌تواند به شما در رسیدن به دستاوردهای بزرگ کمک کند. برای تشخیص سودآوری یک ICO، پیشنهادات موفق گذشته را بررسی کرده و روندهای اخیر در صنعت را بررسی کنید.

در زمان خرید عرضه‌ی اولیه ارز دیجیتال، دقت کنید که از قطعی بودن آن عرضه مطمئن شوید. چرا که گاهاً ممکن است این عرضه‌های اولیه با هدف کلاه‌برداری انجام شود.

خرید و فروش ارز دیجیتال

۴- نیم‌نگاهی به صرافی‌های ناشناخته داشته باشید!

اگر نتوانستید در عرضه‌ی اولیه‌ای شرکت کنید، این شانس را دارید که در معاملات آن وارد شوید و برای خرید کوین مورد نظر اقدام کنید. بیشتر صرافی‌های شناخته شده و معتبر، ارزهایی را مبادله می‌کنند که نسبتا پایدار و باثبات هستند. در کنار استفاده از صرافی‌های معتبر، نیم‌نگاهی هم به صرافی‌های ناشناخته داشته باشید تا شاید فرصت سرمایه‌گذاری مناسبی برایتان به‌وجود بیاید.

برای حفظ دارایی‌های خود، حتماً به حد کافی در مورد ارزهای دیجیتال هدف و تیم توسعه‌ی آن تحقیق و مطالعه کنید.

۵- آگاه و هوشیار باشید!

انتخاب ارزهای رمزپایه و آلت کوین برای معامله می‌تواند کاری دلهره‌آور باشد. در این مسیر، مطالعه‌ی کافی و تصمیم‌گیری‌های منطقی در سرمایه‌گذاری مناسب، به شما کمک می‌کند.

پس از انتخاب ارز دیجیتالی که قصد دارید روی آن سرمایه‌گذاری کنید، هوشیار باشید و به‌دقت وارد معامله شوید. مراقب تمام اخبار مربوط به آن باشید و همان تحقیقاتی را که قبل از خرید آن انجام داده‌اید، ادامه دهید.

ممکن است که آلت کوین‌ها به اندازه‌ی بیت کوین، رشد سریعی نداشته باشند، چرا که برخی در مراحل ابتدایی هستند؛ با این حال، انتخاب ارز دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری می‎‌تواند بازدهی پرسود برایتان به ارمغان بیاورد.

گفتار پایانی

در این بازار احتمال دارد بدون علم و تنها از روی شانس و اتفاق، چند بار سود خوبی کسب کنید، ولی زمانی خواهد رسید که یک زیان بزرگ و جبران ناپذیر تمام دارایی‌هایتان را از بین می‌برد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با علم و آگاهی کامل در مورد روش‌های معاملات ارزهای دیجیتال، اقدام به فعالیت در صرافی‌ها کنید تا با ریسک کمتری به سود برسید. سعی کنید به دنبال سود مطمئن و بلندمدت باشید.

ترید و معاملات ارزهای دیجیتال فعالیتی پرسود است؛ به شرطی که به روش‌های آن به خوبی آشنایی داشته باشید و دانش آن را به‌دست آورید.

به همین دلیل در این نوشتار سعی کردیم به مواردی اشاره کنیم که ممکن است در ترید و معامله ارزهای دیجیتال به‌کارتان بیاید. همیشه تصویر کلی را زیر نظر داشته باشید. اگر به‌تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اید، با یک افت کوچک دلسرد نشوید و صبوری کنید. بهترین منافع هیچ‌گاه با تغییر مداوم دارایی‌ها به‌دست نمی‌آید؛ بلکه بیشترین سود به افرادی می‌رسد که صبورتر از دیگران هستند. اگر قصد انجام معامله‌ای را دارید، در درجه‌ی اول به دنبال سود بر اساس نمودار و تحلیل‌ باشید و حمایت از پروژه را در اولویت دوم خود قرار دهید.

این نوشتار به تلاش آکادمی صرافی ارز دیجیتال بیت پین و با هدف آگاه‌سازی بیشتر کاربران و افزایش دانش خرید و فروش در بازار ارزهای دیجیتال تدوین شده‌است. تمام تلاش ما در بیت پین این است که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بتوانند به خوبی معامله و از دارایی‌های خود محافظت کنند. امیدواریم که در معاملات ارزهای دیجیتال، پرسود باشید.

نظرات