سفر به ماسال نگین سبز گیلان

0

در انتهای جاده‌ای پرپیچ و خم در یلندای رشته کوه‌های البرز ییلاقی سرسبز وجود دارد که سفر به آن روح هر انسانی را به پرواز درمی‌آورد. بهشتی پنهان در مه و ابر. این بهشت کوچک ماسال ییلاق سبز استان گیلان است. سفر به این منطقه و اقامت در کلبه‌های چوبی آن همان چیزی است که می‌تواند خستگی زندگی شهری را از تن ما در کند و روح خسته ما را به آرامش برساند. احتمالا قبلا تصاویر و ویدئوهای این منطقه زیبا را دیده باشید اما سفر به این ییلاق تجربه‌ای فراموش نشدنی برایتان به همراه خواهد داشت. تجربه‌ای شبیه رویاهایمان. رویای باز کردن پنجره‌های یک کلبه چوبی و غرق شدن در میان انبوه ابرهای سپید.

ماسال گیلان

پیاده‌روی در مراتع سبز ماسال

 

پیاده‌روی در مراتع سرسبز ماسال ما را به خاطرات دوران کودکیمان می‌برد وقتی کارتون بچه‌های آلپ ار تماشا می‌کردیم. سال‌ها از آن روزها می‌گذرد اما تصویر کودکانه من دست از تصوراتم برنمی‌دارد. جایی خواندم کوه‌های آلپ با آن کلبه‌های چوبی را می‌توان در شمال ایران پیدا کرد، باورم نمی‌شد رویای سبز من در شمال ایران قابل دست‌یابی است! ماسال؛ ییلاق سبز گیلان می‌توانست دست مرا در دست تصوراتم بگذارد، پس دیگر جایی برای تعلل باقی نمی‌ماند، باید راهی جاده شد…

ماسال کجاست؟

ماسال در ۶۰ کیلومتری تالش است و با رشت حدود ۵۵ کیلومتر فاصله دارد. این شهر در ۲۰ کیلومتری غرب فومن و صومعه سرا واقع شده است. درختان سرسبز، شالیزاها و مزارع سرسبز چای در طول مسیر هوش از سر مسافران می‌پراند.

 

تجربه زندگی در کلبه‌های چوبی ماسال

برای کسی که مسافرت به این منطقه را تجربه می‌کند هیچ چیز بهتر از اقامت در کلبه‌های چوبی ماسال نیست. خوابیدن در کلبه‌های چوبی و بیدار شدن در ییلاقات سرسبز و خوردن صبحانه محلی. اگر می‌خواهید شب را در کلبه‌های چوبی بگذرانید حتما قبل از سفر برای اجاره کلبه در ماسال اقدام کنید. اگر هم می‌خواهید در ویلاهای کنار رودخانه‌ها اقامت داشته باشید می‌توانید از طریق سایت اجاره روزانه ویلا هومسا برای اقامت در ویلاهای این منطقه کمک بگیرید. فقط کافی است به سایت هومسا homsa.net مراجعه کنید، خانه‌های ماسال را ببینید و از میان اقامتگاه‌ها یک مورد ر ا رزرو نماید. امکان مشاهده اقامتگاه‌ها، خواندن نظرات مهمانان قبلی، مقایسه عکس‌ها و چت با میزبانان قبل  از رزرو وجود دارد.

چه زمانی به ماسـال سفر باید کرد؟

از اردیبهشت تا اواسط خرداد و شهریور و مهر بهترین زمان برای سفر به ییلاقات ماسـال است. بهار و پاییز طلایی ترین دوران سفر به ماسال هستند. هم‌چنین در پاییز به دلیل کم شدن تعداد مسافران هزینه اجاره روزانه ویلا در ماسال نیز پایین‌تر خواهد بود و سفر ارزان‌تری را خواهید داشت.

کلام آخر

ماسال ییلاقی در ارتفاعات گیلان، تصویری رویایی از طبیعت سبز نشانمان می‎‌دهد. مقصدی که دهه‌های اخیر یکی از مقاصد گردشگری شده و دل اهالی سفر را به سوی خودش کشانده. در این مسیر کافیست دل به جاده بسپارید و چشمانتان را به روی زیبایی‌های وصف‌ناپذیر آن بگشایید.

نظرات