بیوگرافی فرشته طائرپور و همسر و دخترش غزل+ درگذشت و آثار هنری و عکسها

0

فرشته طائرپور کارگردان سینما درگذشت + علت فوت

با بیوگرافی فرشته طائرپور (Fereshteh Tayerpour) کارگردان متولد ۱۳۳۱ اهل تهران ، عکس ها و تصاویر شخصی و خانوادگی فرشته طائرپور و همسرش و فرزندانش ، زندگینامه فرشته طائرپور و همسر و فزندانش ، سوابق هنری و شخصی و فیلم شناسی و حواشی درگذشت و فوتش را در مجله حرف تازه دریافت کنید

بیوگرافی فرشته طائرپور و همسر و دخترش غزل+ درگذشت و آثار هنری و عکسها

بیوگرافی فرشته طائرپور

فرشته طائرپور متولد ۱۶ بهمن ۱۳۳۱ در تهران (درگذشت ۲۶ مرداد ۱۴۰۰) به دنیا آمد و فارغ‌التحصیل کارشناسی ادبیات انگلیسی و  تهیه‌کننده، مدیر تولید، مجری طرح و فیلم‌نامه‌نویس ایرانی و مشاور امور مالیاتی خانهٔ سینما است. او ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ بر اثر کرونا دارفانی را وداع گفت. غزل شاگری بازیگر سرشناس ایرانی دختر این خانم کارگردان و تهیه کننده است.

سوابق هنری از تئاتر تا کارگردانی و تهیه کنندگی

او مدتی را به عنوان نویسنده و عضو هیئت تحریریه در مجله زن مشغول به کار شد و در سال‌های بعد ضمن مدیریت مرکز نگارش ویرایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (۱۹۹۱–۱۹۸۲) با گروه‌های کودک و نوجوان شبکه‌های اول و دوم سیما در مقام مشاور و نویسنده همکاری داشته‌است. طائرپور به دنبال فعالیت ادبی در حوزه کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۶۶ در زمینه سینمای کودک نیز به کار پرداخت.

طائرپور سابقه داوری جشنواره فیلم فجر را در کارنامه خود دارد و در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر نیز نخستین داور زن از مجموعه سینمای ایران محسوب می‌شود.

فرشته طائرپور کارگردان سینما درگذشت + علت فوت

او نخستین سینماگر ایرانی است که در پنجاه سال گذشته توانسته به عضویت هیئت رئیسه سازمان بین‌المللی فیلم سازان کودک وابسته به یونسکو (سیفژ) درآید.

این تهیه کننده و فیلمنامه نویس سینما، در سال ۱۳۳۱ در تهران متولد شد و در کارنامه حرفه‌ای وی می‌توان به تهیه‌کنندگی آثاری چون «گلنار»، «پاتال و آرزوهای کوچک»، «مدرسه پیرمردها»، «وقتی همه خواب بودند»، «زن دوم»، «خاله قورباغه» و «آینه های روبرو» اشاره کرد.

درگذشت و علت فوت فرشته طائرپور بر اثر کرونا

طائرپور در تاریخ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ بر اثر کرونا درگذشت

منوچهر شاهسواری تهیه‌کننده سینما و مدیرعامل خانه سینما ضمن تأیید این خبر گفت: فرشته طائرپور ۲ ساعت پیش به دلیل ابتلا به ویروس کرونا و عوارض ناشی از آن درگذشت.

درگذشت فرشته طائرپور

همسر فرشته طائرپور کیست

ایشان سالها پیش ازدواج کرده و از همسر اولش دارای سه فرزند به نام های غزل شاکری، عسل شاکری شمیرانی و علی شاکری شمیرانی می باشد. بنا به نوشته ویکی پدیا منوچهر شاهسواری بازیگر و کارگردان همسرش می باشد

منوچهر شاهسواری (زاده ۱۳۳۶ – تهران) تهیه‌کننده اهل ایران است. وی فارغ‌التحصیل سینما از مدرسه عالی تلویزیون و سینما است. سال ۱۳۶۸ فعالیت سینمایی خود را به عنوان دستیار کارگردان و برنامه‌ریز با فیلم تمام وسوسه‌های زمین به کارگردانی حمید سمندریان آغاز کرد.

همچنین بخوانید: بیوگرافی و عکسهای غزل شاکری بازیگر

فرشته طائرپور و همسرش منوچهر شاهسواری

فیلم شناسی (کارگردانی ، تهیه کننده ، مدیر تولید)

سازهای ناکوک (۱۳۹۶)

خداحافظ دختر شیرازی (۱۳۹۷)
آینه‌های روبرو (۱۳۸۸)
نخودی (۱۳۸۸)
نیلوفر (۱۳۸۷)
زن دوم (۱۳۸۶)
وقتی همه خواب بودند (۱۳۸۴)
یکی بود یکی نبود (۱۳۷۹)
پسر مریم (۱۳۷۷)
نان و شعر (۱۳۷۲)

نخودی (۱۳۸۸)

مدرسه پیرمردها (۱۳۷۰)
سکوت (۱۳۶۹)
پاتال و آرزوهای کوچک (۱۳۶۸)
گلنار (۱۳۶۷)

سایه‌های هجوم (۱۳۷۱)

زمستان است (۱۳۸۴)
بابا عزیز (۱۳۸۲)
ایلیا، نقاش جوان (۱۳۷۰)

تالیفات

ماجراي احمد و سارا
ماجراي احمد و ساعت
زن دوم،
پينه‌دوز بداخلاق (مترجم)
آرزوي فيل خاكستري (مترجم)
ماهي تنها (مترجم)

فیلم های فرشته طائرپور

فرشته طائرپور

عکس ها و تصاویر جذاب فرشته طائرپور

فرشته طائرپور و دخترش غزل شاکری

زندگینامه فرشته طائرپور داور جشنواره فجر

 

نظرات