خرید اکسسوری و لوازم نوزاد را بهتر بشناسید

0

برای تهیه لوازم نوزاد غالب والدین دچار اضطراب می شوند و یا حتی اقدام به خرید بیش از حد می کنند که علاوه بر هزینه های بسیار، کارایی مد نظرشان را نیز دارا نمی باشد.در مقاله پیش رو سعی کرده ایم در خرید اکسسوری کودک و نوزاد، خرید لوازم خواب کودک و نوزاد و همچنین خرید لوازم کودک و نوزاد، به شما عزیزان کمک کنیم.

در ادامه به معرفی انواعی از این محصولات خواهیم پرداخت.

اکسسوری کودک و نوزاد چیست؟

دنیای اکسسوری کودک و نوزاد بسیار بزرگ و جامع است در حدی که ممکن است دچار سردرگمی شوید! اما باید همواره در نظر داشته باشید که از ابتدا لیستی از لوازم ضروری مد نظر خود تهیه کنید و مطابق با آن پیش بروید.

زیرا که در ابتدا نیاز است لوازم مهم خریداری شود و سپس میتوانید اکسسوری های جانبی را نیز خریداری کنید.

لوازم خواب کودک و نوزاد

خرید لوازم خواب کودک و نوزاد از جمله اکسسوری های ضروری و مورد نیاز حتمی فرزندانتان می باشد و به خصوص برای نوزادان باید تهیه شود. خرید لوازم خواب کودک و نوزاد باید حتما متناسب و ایده آل فرزندتان باشد.

سرویس خواب نوزاد شامل تخت خواب ، کمد ، گهواره ، پتو و لحاف برای کودک، دراور و…  است. در این بین  می‌توان به انواع ست و کالکشن پتو ، بالش ، تشک و لحاف و قنداق نیز، در میان سرویس خواب نوزاد اشاره کرد . از مهم‌ترین نکته‌ای که درباره‌ی  سرویس خواب نوزاد باید اشاره کرد این است که جنس الیاف سرویس خواب نوزاد باید ضد حساسیت باشد زیرا پوست لطیف و بسیار حساس نوزادان می‌تواند به راحتی در معرض آسیب قرار بگیرد.

تشک و بالش نوزاد حتما باید کوتاه و از جنس نخی و ضد حساسیت باشد.در انتخاب تشک و بالش حتما دقت کنید که قابل شستشو و یا تعویض رویه باشند تا در صورت کثیف شدن بتوانید آنها را به راحتی بشویید.

بالش نوزاد نباید زیاد نرم و یا بلند باشد زیرا امکان آسیب به گردن او در طولانی مدت وجود دارد و نرم بودن بیش از حد بالش میتواند باعث فرو رفتن صورت کودک به داخل بالش و خفگی شود.

جنس پتوی نوزاد باید ضد حساسیت و دارای کرک و پرزهای نرم و کوتاه باشد تا احتمال کنده شدن و داخل دهان رفتن، وجود نداشته باشد.

قنداق که از پارچه ای نخی دوخته می شود، نیز در میان ست خواب قرار می گیرد. البته استفاده از قنداق بستگی به خود والدین دارد ولی به صورت کلی قنداق کردن نوزادان میتواند کمک بسیاری در آرامش آنها داشته باشد.

دلیل این امر را میتوان اینگونه ذکر کرد که، کودکان در ابتدای تولد بسیار نا آرام هستند و همینطور کنترل اعضای بدنشان هنوز به دست خودشان نیست و ممکن است در خواب به صورت ناخودآگاه دست شان به صورت شان بخورد و یا با تکان خوردن ناگهانی پایشان از خواب بپرند و بدخواب شوند.

والدین میتوانند با استفاده از شیوه درست قنداق کردن خواب آرامی را به کودکشان هدیه دهند.البته قنداق کردن نباید اصلا سفت باشد و همینطور نباید زیاد شل و رها پیچیده شود زیرا که در صورت سفت بودن حس نا خوشایندی به کودک دست خواهد داد و باعث ناراحتی وی می شود و در صورت شل بودن امکان پیچیده شدن به دور صورت و راه تنفسی وی وجود دارد.

بهتر است حتما راه قنداق کردن را در ویدیو های آموزشی مشاهده کنید.

 اکسسوری و لوازم نوزاد

موضوع قابل بیان دیگر این است که، استفاده از تخت خواب نوزاد در اوایل تولد فرزند تا ماه‌های اول آن چندان کارآمد نیست و می‌توانید فرزند خود را تا دو یا سه‌ماهگی خود بر روی گهواره و یا در کنار خود قرار دهید. به همین دلیل هم تخت خواب نوزاد را در ماه‌های بعد مورداستفاده قرار میگیرد.

نکته‌ی مهمی که باید درباره‌ی خرید لوارم خواب کودک و نوزاد در نظر بگیرید این است که محصول موردنظرتان بادوام و همچنین کیفیت خوبی داشته باشد تا راحتی و امنیت خوبی را برای فرزند شما فراهم کند.

لوازم حمام کودک و نوزاد

استحمام روزانهٔ نوزاد، در حفظ سلامتى و رشد کودک بسیار موثر است. کودک پس از هر بار استحمام نشاط و آرامش خود را به‌دست آورده، به خوبى شير مى‌خورد و به راحتى به خواب مى‌رود.

این لوازم ها در چند دسته‌های مختلف هستند که برای شما لیستی از آنها تهیه کرده‌ایم.

 

شامپو، شاپوی بدن، صابون
لوسیون مرطوب کننده، وازلین، کرم ضد ترک پوست، پماد سوختگی
آسان‌شور کودک
روغن بچه، پودر بچه
لیف، حوله حمام، پارچه نخی، حوله دست و صورت
تشک تعویض پوشک، پوشک
ناخن‌گیر
دستمال مرطوب
ضد آفتاب کودک
مسواک انگشتی و خمیردندان
شانه کودک

 

مراحل استحمام کودک برای والدین جوان ممکن است سخت به نظر برسد، اما با مرحله به مرحله جلو رفتن میتوان به راحتی از پس حمام کردن کودک کوچک خود بر بیایید و اضطراب خود را کاهش دهید.در ادامه مراحل استحمام کودک را با یکدیگر جلو خواهیم برد.

مراحل حمام نوزاد

در ابتدا دمای محیط اتاق را گرم نگه دارید و از بسته بودن پنجره و در مطمئن شوید، سپس در حمام یک وان و یا ظرف به اندازه کودک را با آب ولرم پر کنید و سپس دمای محیط حمام را به وسیله سیستم گرمایشی، گرم نگه دارید.

پیش از شروع استحمام لباس های مورد نیاز و زیر انداز و پوشک کودک را آماده بگذارید.

کودک خود را با لباس به داخل حمام برده و در محیط  گرم شده، لباس او را خارج کنید وبه آرامی داخل آب قرار دهید.حتما دست خود را زیر بدن کودک نگه دارید و از بیرون ماندن سر او خارج از آب مطمئن شوید.

با دست آزاد خود به آرامی مقداری آب بر روی سر و بدن او بریزید و سپس مقدار کمی شامپو کودک به موهای نوزاد خود بزنید و به آرامی آبکشی کنید.

سپس به شامپو بدن و لیف به آرامی پوست بدن کودک را بشویید و پس از اتمام مراحل آبکشی، با حوله ای که از قبل در نزدیک ترین جای ممکن به خود قرار داده اید، نوزاد را بپیچید و حتما سر و گوش او را خشک کنید و سپس از حمام خارج شوید.

اکسسوری و لوازم نوزاد

کودک را روی زیر انداز قرار دهید و قسمت به قسمت بدنش را کاملا خشک کنید و مرحله به مرحله لباس بپوشانید.

تحت هیچ شرایطی به صورت کلی حوله را از دور او خارج نکنید زیرا که برخورد سرما به صورت ناگهانی به بدن کودک باعث افت دمایی شدید بدن وی خواهد شد.

پس از لباس پوشاندن به کودک خود، کلاه سبک و دستکش و جوراب نیز به او بپوشانید تا گرم بماند.

به همین راحتی میتوان با اطمینان خاطر استحمام نوزاد را انجام داد، ولی اگر همچنان از انجام این کار

هراس دارید حتما در بار های اول به همراه کسی که تجربه استحمام کودک را دارد، این عمل را انجام دهید تا اضطرابتان کاهش یابد.

بهتر است برای خرید لوازم حمام کودک و نوزاد خود نیز دقت داشته باشید تا تمام موارد مورد نیاز فرزندتان را نیز تامین کنید.

لباس نوزاد

در زمینه خرید لباس نوزاد حتما باید از قبل بدانید که چه چیز هایی برای کودک شما اولویت اول را دارد و همچنین حتما در نظر داشته باشید که رشد نوزادان در ماه های اول تولد بسیار سریع خواهد بود و هر چه لباس های بسیاری بخرید ممکن است در ماه اول تولد، کوچک و نا مناسب شوند.

پس بهتر است دست نگه دارید و از لباس های ضروری تعداد مناسبی تهیه کنید و پس از مدتی در صورت نیاز لباس مناسب با سایز نوزاد خود تهیه کنید.

اکسسوری و لوازم نوزاد

از جمله لباس های ضروری نوزاد از بدو تولد و در ماه های اول تولد:

کلاه بیرون و کلاه سبک داخل منزل
جوراب
پاپوش و کفش
سرهمی
تیشرت
زیرپوش
شورت و شلوارک
شلوار
بافت و پلیور
کاپشن و سوییشرت
بلوز و پیراهن
دستکش نخی
بادی
تن پوش حمام
پیش بند

 

از تیشرت و شلوار و لباس هایی که امکان کثیف شدن آنها بسیار وجود دارد میتوانید چند دست تهیه کنید ولی از کاپشن و سویشرت و لباس های بیرون از منزل، دو دست هم میتواند کفایت کند و در صورت لزوم مجدداً خریداری گردد.

اکسسوری و لوازم نوزاد

خرید کفش و پاپوش کودک و نوزاد، مناسب خانه و بیرون از منزل، جزو ملزومات لباس کودک می باشد و بهتر است که از انواع سبک و نخی پنبه ای آنها خریداری کنید.برای خرید کفش و پاپوش کودک و نوزاد را میتوانید از سایت بیبی شاپینگ به راحتی انجام دهید!

بکار گیری از ست هایی همانند:ست تیشرت و شلوار، تیشرت و شلوارک، بلوز و شلوار، بلوز و دامن، بادی و شلوار و… میتواند بسیار کار شما را راحت کند و حتی قرار دادن ست در کیف کودک نیز بهترین و سبک ترین راه حل برای زمان هایی که خارج از منزل نیاز به لباس تمیز دارید، خواهد بود.

خرید ست لباس یکی از به صرفه ترین گزینه های ممکن است که علاوه بر رفع مشکل اینکه با چه شلواری چه پیراهنی را میتوان پوشاند، راحتی خاصی را نیز به همراه دارد.

برای خرید لباس نوزاد حتما به نوع پارچه آن دقت کنید و از خریدن لباس هایی با پارچه ای از الیاف مصنوعی، خودداری کنید.زیرا که این پارچه ها امکان عبور هوا را ندارند و برای پوست حساس کودک اصلاً مناسب نیستند.

نخ پنبه با الیاف طبیعی از بهترین گرینه ها می باشد.البته برای خرید لباس کودک، حتما به فصل نیز دقت

داشته باشید و لباس هایی با پارچه های متناسب با آب و هوای فصل، خریداری کنید.

در ماه های اول تولد نوزادان سعی کنید حتی در روزهای خنک، از کت سبکی بر روی تیشرت کودکتان استفاده کنید تا احتمال مریض شدن او را کاهش دهید زیرا که سیستم ایمنی بدن او همچنان ضعیف است و به راحتی مریض خواهد شد.

‌پس از مدتی خودتان متوجه خواهید شد که چه لباسی متناسب با چه هوایی می باشد پس نگرانی را از خود دور کنید و با کمک گرفتن از مطالب آموزشی معتبر میتوانید انتخاب های درستی در زمینه پوشش

اکسسوری و لوازم نوزاد

کودک در ماه های اول تولد داشته باشید و از کمک گرفتن از کسانی که تجربه صحیحی دارند نیز نترسید!

برای خرید اکسسوری کودک و نوزاد و همچنین لوازم کودک و نوزاد، میتوانید از سایت بیبی شاپینگ بازدید کنید و خرید مطمئن و خوشایندی را تجربه کنید.

نظرات