اسامی و بیوگرافی ۷ کاندیدای تایید صلاحیت شده انتخابات ۱۴۰۰ + سوابق

0

اسامی و بیوگرافی ۷ کاندیدای تایید صلاحیت شده انتخابات ۱۴۰۰ + سوابق

اسامی و بیوگرافی ۷ کاندیدای تایید صلاحیت شده انتخابات ۱۴۰۰ + سوابق و فرزندان و خانواده و مشخصات آنها را برای آشنایی با نامزدهای نهایی انتخابات ریاست جهوری ۱۴۰۰ را میخوانید

اسامی و بیوگرافی 7 کاندیدای تایید صلاحیت شده انتخابات 1400 + سوابق و فرزندان

اسامی ۷ کاندیدای تایید صلاحیت شده انتخابات ۱۴۰۰

بعد از گذشت چند اسامی نهایی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مشخص شدند و ۷ نفر تایید صلاحیت شدند که ادامه با بیوگرافی و سوابق و شمصخات آنها بطور مختصر آشنا میشوید

در اجرای ماده ۶۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری ، به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی میرساند اسامی نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهروی اسلامی ایران که صلاحیت آنان مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر می باشد:

۱- سعید جلیلی
۲- سید ابراهیم رئیس الساداتی مشهور به رئیسی
۳- محسن رضایی
۴- علیرضا زاکانی
۵- سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی
۶- محسن مهر علیزاده
۷- عبدالناصر همتی

سوابق 7 کاندیدای تایید صلاحیت شده انتخابات 1400

سوابق ۷ کاندیدای تایید صلاحیت شده انتخابات ۱۴۰۰

بیوگرافی ۷ کاندیدای تایید صلاحیت شده انتخابات ۱۴۰۰

سوابق و بیوگرافی آیت الله رئیسی

سید ابراهیم رئیسی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ در مشهد، دارای تحصیلات حوزوی و رئیس فعلی قوه قضائیه و نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری می باشد. او داماد آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد است.

رئیسی با تکمیل تحقیقات خود در رشته فقه و حقوق، موفق به اخذ مدرک عالی ترین سطح حوزه (سطح چهار) شد و در نهایت رساله دکترای خود را با عنوان «تعارض اصل و ظاهر در فقه و حقوق» دفاع کرد. و با اخذ نمره ممتاز به درجه دکترای فقه و حقوق نائل شد.

ورود آیت‌الله رئیسی به عرصه مدیریت قضایی از سال ۱۳۵۹ و با حضور در جایگاه دادیاری شهرستان کرج آغاز شد. اما هنوز چند ماهی از این دوره نگذشته بود، که با حکم دادستان کل انقلاب، شهید آیت‌الله قدوسی، دادستان کرج شد. سال ۶۴ آغاز مدیریت قضائی رئیسی در تهران بود چراکه رئیسی در همین سال عهده‌دار سمت جانشینی دادستان انقلاب تهران شد.

با گذشت ۳ سال از این تاریخ و در سال ۶۷، مورد توجه ویژه حضرت امام خمینی(ره) قرار گرفت و احکام ویژه و مستقیمی برای رسیدگی به مشکلات قضایی در برخی استان‌ها از جمله لرستان، کرمانشاه و سمنان را مستقل از ساختار قوه قضائیه، از بنیانگذار انقلاب اسلامی دریافت کرد. بعد از آن هم حضرت امام خمینی(ره) چندین پرونده مهم را برای تصمیم قضایی به وی محول کردند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اخرین سمت خود با حکم رهبر معظم انقلاب پس از وفات آیت‌الله هاشمی شاهرودی و جایگزینی آیت‌الله صادق آملی لاریجانی به جای ایشان در ریاست مجمع تشخیص مصلحت، سکان‌دار ریاست دستگاه قوه‌ی قضاء شد.

معرفی 7 کاندیدای تایید صلاحیت شده انتخابات 1400

همسر و فرزندان آیت الله رئیسی

حجة الاسلام دکتر رئیسی در سال ۱۳۶۲ در سن ۲۳ سالگی با دکتر جمیله سادات علم الهدی دختر ارشد آیت الله سید احمد علم الهدی ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دو دختر می باشد که هردو ازدواج کردند و دارای فرزند می باشد.

ایشان دارای دو فرزند دختر هستند که هر دو ازدواج کردند. دختر اول ایشان متاهل و دارای دو مدرک کارشناسی ارشد است. یکی در رشته علوم اجتماعی از دانشگاه الزهرا (س) و دیگری در رشته علوم قرآن و حدیث از دانشگاه علوم حدیث شهر ری و دختر دوم وی نیز متاهل و دانشجوی کارشناسی رشته فیزیک دانشگاه شریف ا

آیت‌الله رئیسی در انتخابات ۹۶ کاندید ریاست‌جهموری شده بود که در نهایت روحانی برگزیده شد و حالا نیز در سال ۱۴۰۰ برای ورود به انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ثبت نام کرد و تایید صلاحیت شد

سوابق و بیوگرافی سعید جلیلی

سعید جلیلی در سال ۱۳۴۴ در شهر مشهد به دنیا آمد. پدر وی محمدحسن جلیلی معلم و مدیر دبستان نواب صفوی ناحیه یک مشهد و دانش‌آموخته زبان فرانسه و اهل بیرجند و مادر وی آذری و اهل اردبیل است. او عضو شورای راهبردی روابط خارجی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماینده و از نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی ایران در شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران است.

جلیلی از سال ۱۳۸۶ تا ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ نیز دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با کشورهای غربی بود. او با شعار «حیات طیبه» در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ نامزد شد و با کسب بیش از چهار میلیون رأی سوم شد. سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ ایران نیز ثبت‌نام کرده‌است.

وی همچنین رئیس ادارهٔ بازرسی وزارت خارجه، مدیر بررسی‌های جاری دفتر رهبری و معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بوده‌است. وی در دوران جنگ ایران و عراق رزمنده بوده و در این نبرد یکی از پاهایش قطع شده‌است. وی دارای دکترای علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق است و در این دانشگاه به تدریس دیپلماسی پیامبر مشغول است. سعید جلیلی به زبان‌های انگلیسی و عربی آشنایی دارد.

معرفی ۷ کاندیدای تایید صلاحیت شده انتخابات ۱۴۰۰

معرفی 7 کاندیدای تایید صلاحیت شده انتخابات 1400

همسر و فرزندان سعید جلیلی

او در سال ۱۳۷۱ و پس از دریافت فوق لیسانس با فاطمه سجادی ازدواج کرد. فاطمه سجادی پزشک عمومی است این زوج دارای یک فرزند پسر به نام سجاد هستند که در دبیرستان تحصیل می‌کند. وی تا سال ۱۳۸۴ ساکن کرج بوده‌است.

سوابق و بیوگرافی امیرحسین قاضی زاده هاشمی

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی زاده دیگر نامزد تایید صلاحیت‌شده. او  در ۵ فروردین سال ۱۳۵۰ در فریمان مشهد متولد شد، پزشک و سیاستمدار ایرانی است و با حسن قاضی زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت نسبت فامیلی دارد و پسر عموی اوست و احسان قاضی زاده هاشمی نیز برادرش هست.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی یک سیاستمدار اهل ایران است که در حاضر نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و نماینده مشهد در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری می باشد.

وی سابقه نمایندگی مجلس را در دوره های هشتم، نهم و دهم از حوزه انتخابیه مشهد و کلات را در کارنامه خود ثبت کرده و در دوره نهم و دهم به عنوان دبیر عضو هیئت رئیسه مجلس فعالیت کرده است

همسر و فرزندان امیرحسین قاضی زاده هاشمی

در دوره دانشجویی همسر یکی از هم دانشکده‌ای‌هایش کارمند اداره بهداشت بودند و با مادر خانمش آشنا بودند و با واسطه ایشان آشنا شده و ازدواج کردند او یک دختر و پسر دارد

معرفی محسن مهرعلیزاده یکی ۷ کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ تایید صلاحیت شده

محسن مهرعلیزاده یکی ۷ کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ که تایید صلاحیت شد. او (زاده ۸ مهر ۱۳۳۵، مراغه) سیاستمدار اصلاح‌طلب، رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش و همچنین رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی توسعه آب آسیا است

وی مدتی نیز قائم مقام مدیر عامل شهاب خودرو، عضو هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و معاون سازمان انرژی اتمی ایران بود.

در ۷ آبان ۱۳۹۶ در دولت حسن روحانی، به عنوان استاندار اصفهان انتخاب شد و در ۲۶ آبان ۱۳۹۷ به علت قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان سمت خود را ترک کرد.

مهرعلیزاده در تاریخ ۲۳ اردیبهشت با حضور در ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۴۰۰) ثبت‌نام کرد و تایید صلاحیت گردید

او در انتخابات دور نهم ریاست جمهوری با حمایت نمایندگان مجلس استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و خراسان و پیشنهاد سید محمد خاتمی رئیس‌جمهور وقت، وارد عرصه انتخابات شد.

همسر و فرزندان محسن مهرعلیزاده

مهرعلبزاده در سال ۱۳۵۹ با یکی از آشنایان خود ازدواج کرده و صتحب دو فرزند پسر به نام یاسر و علی و یک دختر به نام سعیده است.

در سال ۱۳۹۸ سعیده مهرعلیزاده دختر محسن مهرعلیزاده استاندار پیشین اصفهان و معاون رئیس دولت اصلاحات، به عنوان «دبیر شورای راهبردی گردشگری سلامت منطقه آزاد کیش»منصوب شد.

آشنایی با ۷ کاندیدای تایید صلاحیت شده انتخابات ۱۴۰۰

فرزندان 7 کاندیدای تایید صلاحیت شده انتخابات 1400

سوابق و بیوگرافی علیرضا زاکانی

علیرضا زاکانی یکی ۷ کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ که تایید صلاحیت شد. او (زاده ۱۳۴۴ در تهران) دارای تحصیلات دانشگاهی در رشته پزشکی هسته‌ای، سیاستمدار اصولگرا اهل ایران است که سابقه نمایندگی مجلس در دوره های هفتم و هشتم و نهم و یازدهم از حوزه انتخابی تهران و قم را در کارنامه خود دارد. او برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ثبت نام کرد که تایید صلاحیت شد.
زاکانی یک سیاستمدار ایرانی اصولگرا است که سِمت هایی چون: رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ، نماینده پیشین مردم تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم در مجلس یازدهم ، ریاست کمیسیون ویژه بررسی برجام و … را بر عهده داشته است.

همسر و فرزندان علیرضا زاکانی

علیرضا زاکانی با همسر یک شهید ازدواج کرده که یک فرزند داشت و هم اکنون سه فرزند دختر به نام های طیبه، مریم، زینب است و مریم زاکانی دختر زاکانی فرزند بزرگش است

زاکاني سه فرزند دختر دارد که دو نفرشان ازدواج کرده اند. اولي دانشجوي دانشگاه تهران است؛ داماد اولش که دانشجوي دانشگاه تهران بوده و در حوزه علميه درس حوزوي مي خواند، برادر شهيد است و پدر و پدربزرگ و برادرش هرسه روحاني اند. فرزند دومش هم دانشجوي مهندسي کامپيوتر در دانشگاه صنعتي شريف است، داماد دومش نيز دانشجوي همان دانشگاه و فرزند يک رزمنده و جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس مي باشد.

سوابق و بیوگرافی محسن رضایی

محسن رضایی میرقائد یکی ۷ کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ که تایید صلاحیت شد . او (زاده ۱۸ شهریور ۱۳۳۳) فرمانده نظامی، اقتصاددان و سیاستمدار ایرانی است که هم‌اکنون به‌عنوان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت می‌کند. او همچنین مدرس دانشگاه امام حسین است.

وی فعالیت سیاسی را از سالهای ابتدای دهه ۱۳۵۰ آغاز کرد و عضو هیئت ۱۲ نفره تدوین اساسنامه سپاه پاسداران در زمستان ۱۳۵۷ بود و در اردیبهشت ۱۳۵۸ با پشتیبانی امام واحد اطلاعات سپاه را تأسیس کرد و اولین فرمانده این واحد شد.

در سال ۱۳۶۰ با حکم امام به فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب گردید و تا ۱۳۷۶ برای مدت ۱۶ سال در این جایگاه فعالیت نمود.

محسن رضایی در پی استعفاء از فرماندهی سپاه پاسداران در سال ۱۳۷۶ از حضور در کلیه نیروهای نظامی نیز کناره‌گیری نمود و وارد دنیای سیاست شد. در سال ۱۳۷۶ با حکم آیت‌الله خامنه‌ای، به سمت دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد و از سال ۱۳۷۹ نیز ریاست کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده گرفت.

فروردین ۱۳۹۴، رضایی از بازگشتش به سپاه پاسداران خبر داد. وی دلیل اینکار را تدوین کافی سیاست‌های کلان اقتصادی کشور برای ۵۰ سال آینده در طول زمان حضورش در مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین در اولویت بودن امنیت ملی ایران برای سال‌های نزدیک به ناامنی‌هایی که در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ در مرزهای ایران حادث شده‌بود عنوان کرد. محسن رضایی با ۳ بار دریافت نشان فتح درجه ۱ رکورددار دریافت این نشان می‌باشد.

رضایی یکی از نامزدهای دوره دهم ریاست جمهوری ایران نیز بود. وی در بین نامزدهای رسمی انتخابات، آخرین فردی بود که به صحنه وارد شد. رضائی با ایده «دولت ائتلافی» و به صورت مستقل وارد انتخابات شد. وی نفر سوم از بین کاندیداهای چهارگانه شد.

همسر و فرزندان محسن رضایی

همسر محسن رضایی، معصومه خدنگ نام دارد، که رضایی از طریق امام جماعت مسجد جامع احمدیه نارمک، به عنوان عضوی از خانواده‌ای انقلابی، با او آشنا شد و ازدواج کرد.فرزندانش به ترتیب احمد، سارا، علی، زهرا و مهدیه نام دارند.

سوابق و بیوگرافی عبدالناصر همتی

عبدالناصر همتی یکی ۷ کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ که تایید صلاحیت شد .او (زاده ۱۳۳۶ کبودرآهنگ) بانکدار، سیاستمدار و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است، که هم‌اکنون به عنوان رئیس کل بانک مرکزی ایران و نیز استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران فعالیت می‌کند.

وی دانش‌آموخته دکترای اقتصاد از دانشگاه تهران است و فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۳۵۹ در سازمان صدا و سیما آغاز کرد و تا ۱۳۶۸ به عنوان مدیرکل خبر فعالیت نمود و از ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳ معاون سیاسی سازمان صدا و سیما بود.

او از سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵ به مدت ۱۲ سال، ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برعهده داشت. وی از ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲ برای مدت ۷ سال مدیرعامل بانک سینا و از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ نیز مدیرعامل بانک ملی ایران بود.

همتی از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ برای بار دوم ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشت و به مدت ۵ سال در زمان حسن روحانی عضو کمیته اقتصادی شورای عالی امنیت ملی بود.

عبدالناصر همتی و همسرش

همتی از معدود مدیران ایرانی است که در دولت‌های پنجم و ششم، هفتم و هشتم، نهم و دهم، همچنین یازدهم و دوازدهم، سمت‌های کلیدی را برعهده داشته‌است.

عبدالناصر همتی سال ۵۷ دوره کارشناسی دانشگاه تهران را آغاز کرد؛ و در همان دانشگاه سال ۶۷ فوق لیسانس خود را دریافت کرد و درجه دکترای اقتصاد خود را در سال ۱۳۷۲ از دانشگاه تهران اخذ و رساله خود را با حضور در دانشگاه لندن تکمیل کرد و به اتمام رساند

همتی دانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران است و تدریس‌کنندهٔ اقتصاد کلان و اقتصاد انرژی در دانشگاه‌های ایران است

در مرداد ماه ۱۳۹۷ حسن روحانی وی را جایگزین ولی‌الله سیف کرد و بدین ترتیب عبدالناصر همتی به سمت رئیس کل بانک مرکزی منصوب شد

فرزندان عبدالناصر همتی

همتی با همسرش در انتخابات ۱۴۰۰ ثبت نام کرد و پیشتر گفت: فرزندان ما در مسئولیت ها محدودیت بیشتری دارند و من مجبورم برخی تلفن ها را پاسخ ندهم ولی بچه های من تاکنون بانک مرکزی نیامدند.

نظرات