بیوگرافی «علیرضا زاکانی» و همسر و فرزندانش + زندگی شخصی

0

بیوگرافی علیرضا زاکانی و همسرش مطلبی است که قصد داریم در امروز به آن بپردازیم و شما را با زندگی شخصی و سیاسی و بیوگرافی و سوابق کاری و شغل و تعداد و شغل فرزندان و همسر و خانواده و پیج اینستاگرام به همراه عکس های خاص شخصی و خانوادگی و ماجرای ازدواج و این سیاستمدار ایرانی آشنا کنیم.

بیوگرافی و عکس های «علیرضا زاکانی» و همسر و فرزندانش + خانواده و شغل فرزندان

 

بیوگرافی علیرضا زاکانی

علیرضا زاکانی (زاده ۱۳۴۴ در تهران) دارای تحصیلات دانشگاهی در رشته پزشکی هسته‌ای، سیاستمدار اصولگرا اهل ایران است که سابقه نمایندگی مجلس در دوره های هفتم و هشتم و نهم و یازدهم از حوزه انتخابی تهران و قم را در کارنامه خود دارد. او برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ثبت نام کرد که تایید صلاحیت شد.

سال های فعالیت

زاکانی یک سیاستمدار ایرانی اصولگرا است که سِمت هایی چون: رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ، نماینده پیشین مردم تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم در مجلس یازدهم ، ریاست کمیسیون ویژه بررسی برجام و … را بر عهده داشته است.

وی در جنگ ایران و عراق از ناحیه دست، پا و گردن مجروح شد. او فرماندهی بسیج دانشجویی و عضویت در هیئت منصفه مطبوعات را بر عهده داشته و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس هفتم، مجلس هشتم و مجلس نهم است.

زاکانی به همراه جمعی از نیروهای اصولگرا که از سال‌های قبل در کنار یکدیگر به فعالیت سیاسی در راستای آرمان‌های انقلاب پرداخته بودند، در مهرماه سال ۸۷، جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی را به‌طور رسمی تأسیس کردند، وی پیش از آن عضو شورای مرکزی ۱۱ نفره جبهه متحد اصولگرایان بوده و در سال ۱۳۸۸ مدیر مسئول هفته نامه پنجره شد.

 

بیوگرافی «علیرضا زاکانی» و همسر و فرزندانش + زندگی شخصی

خانواده و زندگینامه شخصی

پدرش حسین زاکانی و مادرش فاطمه کرندابی نام دارد .
عليرضا زاکاني در اسفند سال ۱۳۴۴ در خانواده ای مذهبی در جنوب شهر تهران، ميدان خراسان متولد شد. پدربزرگ مادري اش آذري و اهل تبريز بودند، جد مادري‌اش اهل کاشان بود و اجداد پدري‌اش اهل روستاهاي حومه شمالی تهران (زایگان و لالان) بودند؛ اما پدر ایشان، اهل شهر ري بودند. همسرش نيز اصالتا تبريزي است و معاون حوزه هاي علميه استان تهران است.

پدرش مرحوم حاج حسین زاکانی از ورزشکاران با سابقه شهر ري و تهران، داور بين المللي درجه یک کشتي و از دوستان صميمي جهان پهلوان تختي و در ورزش هاي باستاني و کشتي پهلواني هم از سرآمدان ايران و به مدت ۲۸ سال مسوول برگزاري مراسم سالگرد مرحوم تختي بود. عليرضا زاکاني خود نیز قبل از حضور در مناطق عملیاتی و مجروحیت دست راستش کشتي گير بود.

همسر علیرضا زاکانی کیست

علیرضا زاکانی با همسر یک شهید ازدواج کرده که یک فرزند داشت و هم اکنون سه فرزند دختر به نام های طیبه، مریم، زینب است و مریم زاکانی دختر زاکانی فرزند بزرگش است

همسر علیرضا زاکانی کیست

فرزندان علیرضا زاکانی

زاکاني سه فرزند دختر دارد که دو نفرشان ازدواج کرده اند. اولي دانشجوي دانشگاه تهران است؛ داماد اولش که دانشجوي دانشگاه تهران بوده و در حوزه علميه درس حوزوي مي خواند، برادر شهيد است و پدر و پدربزرگ و برادرش هرسه روحاني اند. فرزند دومش هم دانشجوي مهندسي کامپيوتر در دانشگاه صنعتي شريف است، داماد دومش نيز دانشجوي همان دانشگاه و فرزند يک رزمنده و جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس مي باشد.

ماجرای خواستگاری زاکانی

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه، از دوران خواستگاری چه خاطره ای دارید گفت: بنده در دوران دفاع مقدس تصمیم به ازدواج با همسر یک شهید که یک فرزند داشت گرفتم .

زاکانی با بیان اینکه، با خانم شهید که صحبت شده بود یک نکته را بیان کرد که من دیگر تحمل شهید شدن همسرم را ندارم .

وی با بیان اینکه، ۵۰ مثقال نقره مهره تعیین کردم اظهار داشت: بنده به ایشان اعلام کردم که هر وقت کار اجتماعی پیش بیاید که به مردم و انقلاب مرتبط شود از من توقع نداشته باشید که شما را مقدم بر مردم و اسلام بدانم.

عکس و شغل فرزندان علیرضا زاکانی

دامادهای علیرضا زاکانی

سه داماد دارم گفت: دختر اولم در دبیرستان ازدواج کرد اما دو دختر دیگرم بعد از کنکور ازدواج کردند لذا اعتقاد دارم که باید مدل ازدواج آسان را به معنای واقعی دنبال کرد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه، داماد اولم برادر شهید است خاطرنشان کرد: داماد دوم فارغالتحصیل دانشگاه شریف و داماد سوم در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد عمران در دانشگاه تربیت مدرس است بنابراین هیچ یک از فرزندانم ازدواج سیاسی نکردند.

کاندیدای ریاست جمهوری ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ و ۱۴۰۰

علیرضا زاکانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۲ و سال ۱۳۹۶ با حضور در ستاد انتخاباتی وزارت کشور در یازدهمین دوره انتخابات نام‌نویسی که پس از بررسی شورای نگهبان احراز صلاحیت نشد.

او در سال ۱۴۰۰ در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد که تایید صلاحیت شد.

سوابق علیرضا زاکانی,دامادهای علیرضا زاکانی,عایرضا زاکانی و همسرش,مریم زاکانی دختر علیرضا زاکانی

سوابق مدیریتی و شغلی

• نماینده مردم تهران در مجلس در دوره های هفتم و هشتم و نهم

• نماینده مردم قم در مجلس یازدهم

• مدیر مسئول هفته نامه پنجره

• فرماندهی بسیج دانشجویی

• عضویت در هیئت منصفه مطبوعات

• عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و عضو فراکسیون اصولگرایان

• رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی

• ریاست کمیسیون ویژه بررسی برجام

زندگینامه علیرضا زاکانی و همسرش + مجله اینترنتی حرف تازه

نظرات