بیوگرافی سید ابراهیم رئیسی و همسر و فرزندانش + زندگی شخصی

5

بیوگرافی سید ابراهیم رئیسی و همسر و فرزندانش + زندگی شخصی

بیوگرافی و عکس های سید ابراهیم رئیسی و همسر و فرزندانش + خانواده و شغل فرزندان و سوابق و زندگی شخصی و سیاسی و نسبت فامیلی با چهره ها و ماجرای ازدواج با جمیله علم الهدی دختر آیت الله علم الهدی به همراه جدیدترین فعالیت های شخصی و ریاستی و دولتی ایشان را در این بخش میخوانید.

بیوگرافی و عکس های سید ابراهیم رئیسی و همسر و فرزندانش + خانواده و شغل فرزندان

بیوگرافی ابراهیم رئیسی

مجله حرف تازه؛ سید ابراهیم رئیسی (Seyed Ebrahim Raisi) متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ در مشهد، دارای تحصیلات حوزوی و رئیس فعلی قوه قضائیه و نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری می باشد. او داماد عآیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد است.

خانواده و زندگی خانوادگی

سید ابراهیم رئیسی در محله نوغان مشهد به دنیا آمد. مادر وی سیده عصمت خدادادحسینی از سلاله سادات حسینی و نسبش از هر دو طرف به حضرت زید بن علی بن الحسین ع می‌رسد. سید ابراهیم در ۵ سالگی پدر خود را از دست داد.

بیوگرافی سید ابراهیم رئیسی و همسر و فرزندانش + زندگی شخصی

همسر ابراهیم رئیسی کیست

حجة الاسلام دکتر رئیسی در سال ۱۳۶۲ در سن ۲۳ سالگی با دکتر جمیله سادات علم الهدی دختر ارشد آیت الله سید احمد علم الهدی ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دو دختر می باشد که هردو ازدواج کردند و دارای فرزند می باشد.

جمیله علم‌الهدی در سال ۱۳۸۰ دکترای خود را از دانشگاه تربیت مدرس گرفته، استاد علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی و رئیس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

بیوگرافی و عکس های سید ابراهیم رئیسی و همسر و فرزندانش + زندگینامه

دوران تحصیل و آخرین مدرک تحصیلی

تحصیلات دورهٔ ابتدایی را مشهد گذارند و سپس وارد حوزه علمیه شده و دروس حوزوی را ابتدا در مشهد و سپس در سال ۱۳۵۴ در قم ادامه داد.

رئیسی با تکمیل تحقیقات خود در رشته فقه و حقوق، موفق به اخذ مدرک عالی ترین سطح حوزه (سطح چهار) شد و در نهایت رساله دکترای خود را با عنوان «تعارض اصل و ظاهر در فقه و حقوق» دفاع کرد. و با اخذ نمره ممتاز به درجه دکترای فقه و حقوق نائل شد.

عکس دکتر جمیله علم الهدی همسر حجة الاسلام رئیسی

همسر سید ابراهیم رئیسی کیست

ورود به قوه قضائیه

فعالیت قضایی را از اوایل دوره جوانی به عنوان دادستان کرج و سپس همدان آغاز کرد. در سال ۱۳۶۴ به تهران منتقل شد و جانشین دادستان تهران شد و در سال ۱۳۶۸، با حکم محمد یزدی رئیس وقت قوه قضائیه به عنوان دادستان تهران منصوب شد.

ابراهیم رئیسی او در سال ۱۳۷۳، به عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور منصوب شد و تا سال ۱۳۸۳ در این سمت بود و از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۳، معاون اول قوه قضائیه،و سپس دادستان کل کشور بود

زندگینامه ابراهیم رئیسی با عکس ها + سوابق و فرزندان

 

تولیت آستان قدس رضوی

سید رئیسی در اسفند ۱۳۹۴، با حکم رهبر معظم انقلاب، به تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد. ایشان دومین نفر پس از مرحوم عباس واعظ طبسی این سمت را کسب کرده است. همچنین در ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ با حکم رهبری به مدت ۵ سال به عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد.

بیوگرافی سید ابراهیم رئیسی و همسر و فرزندانش + خانواده

دیگر مسئولیت ها

ایشان دادستان کل ویژه روحانیت، از سال ۱۳۸۵ نماینده خراسان جنوبی و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان و از سال ۱۳۷۶ عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز است. وی پیش از تولیت آستان قدس، تولیت امامزاده صالح را بر عهده داشت.

کاندیدای ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۶

آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ ایران نامزد اصلی اصولگرایان بود که در نهاتی روحانی به عوان رئیس جمهور انتخاب شد.

اساتید

از جمله اساتید حجة الاسلام رئیسی در حوزة علمیة قم،آیت الله مروی، آیت‌الله فاضل هرندی، آیت‌الله موسوی تهرانی، آیت الله دوزدوزانی، آیت‌الله خزعلی، آیت الله ستوده و آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی، آیت‌الله سید علی محقق داماد، آیت الله مشکینی و آیت‌الله احمد بهشتی، آیت الله مطهری و  آیت الله نوری همدانی، آیت ‌الله سید محمدحسن مرعشی شوشتری و آیت‌ الله هاشمی شاهرودی، آیت ‌الله آقا مجتبی تهرانی و آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب و … بودند

بیوگرافی و عکس های سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه + زندگینامه

دختران ابراهیم رئیسی کجا هستند

ایشان دارای دو فرزند دختر هستند که هر دو ازدواج کردند. دختر اول ایشان متاهل و دارای دو مدرک کارشناسی ارشد است. یکی در رشته علوم اجتماعی از دانشگاه الزهرا (س) و دیگری در رشته علوم قرآن و حدیث از دانشگاه علوم حدیث شهر ری و دختر دوم وی نیز متاهل و دانشجوی کارشناسی رشته فیزیک دانشگاه شریف است.

سوابق مدیریتی و سیاسی سید ابراهیم رئیسی

دادستان کل کشور
معاون اول قوة قضاییه به مدت ده سال
ریاست سازمان بازرسی کل کشور به مدت ده سال
ریاست شورای نظارت بر صدا و سیما
عضو شورای عالی گزینش کشور
دادستان تهران
اولین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور
دادستان انقلاب اسلامی استان همدان
مؤسس حوزه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها (ویژه خواهران) در تهران (کوی نصر)
مؤسس مرکز تخصصی شیعه‌شناسی امام هادی علیه السلام زیرنظر حوزه علمیة قم
انجام سه مأموریت‌ ویژة قضایی در حوزه های اجتماعی در سه استان مختلف با حکم امام خمینی (ره)
عضویت در هیأت امنای ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به مدت ده سال از سوی مقام معظم رهبری

زندگینامه ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه + زندگینامه

مسئولیت‌های حقوقی

عضو شورای عالی فضای مجازی
عضو شورای عالی استاندارد
عضو شورای عالی نفت
عضو شورای توسعه شرق و غرب کشور
عضو شورای عالی پول و اعتبار
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی
عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر

 

آثار و کتب چاپ شده سید ابراهیم رئیسی

کتاب تقریرات درس قواعد فقه (بخش قضایی)
کتاب تقریرات درس قواعد فقه (بخش اقتصادی)
کتاب تقریرات درس قواعد فقه (بخش عبادی)

مسئولیت‌های کنونی

ریاست قوه قضائیه جمهوری اسلامی
تولیت آستان قدس رضوی علیه السلام
دادستان کل دادگاه ویژه روحانیت
نماینده مردم شریف استان خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری و عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان

5 دیدگاه در “بیوگرافی سید ابراهیم رئیسی و همسر و فرزندانش + زندگی شخصی

  1. محمد مهدی امیرحاجیلو گفت:
    3
    3

    منم اسفندیار قره باغی
    در مقابل دشمن یاغی تر از یاغی
    جانم فدای سید ابراهیم رئیسی

  2. منتظران ظهور گفت:
    13
    16

    ان شاءالله خدا شما و مقام معظم رهبری رو برای ما حفظ کنه
    ما امیدمون بعد از خدا به شماست آقای رئیسی
    هر کس هم بخواهد بگوید راه ما اشتباه است همین راه را خواهیم رفت زیرا مطمئن هستیم راه درست همین است همین راهی که مقام معظم رهبری نشان می دهد
    اهل کوفه نبودن یعنی اینکه بدانی تا حسین (ع) نیامده مسلم ولی امر است.

  3. الله بنده سی گفت:
    6
    17

    بت شکن بت گرانی،فساد،رانت،اختلاس،را بشکن، سید بزرگوار مردهای مرد،مردمیدان بیار،مردانی از تبار شهیدان،مردانی از جنس،جهاد و وایثار،مردانی از جنس تقواو تلاش،مردانی از جنس سادبودن،ساده زیستن،مردانی از جنس قاسم بیار،سید بزرگوار برای ریاست جمهور به کاخ نیاوران با خانواده راهی نشو،چون کاخ زاده و نتیجه ی فساد و تباهی ست؛سید بزرگوار به این ملت دلیر و شجاع اعتماد،عشق و محبت،باهم بودن،برای هم بودن،هدیه کن،سید بزرگوار از تمام ظرفیت های نیروی انسانی متخصصو متعهد این مرز وبوم که دغدغه ایران واحد؛یکپارچه،قویم دارندرا منهای قومیت ها، زبان ، ادیان،به شایستگی به کار گیر ، آینده ای سرشار از بالندگی ،موفقیت، سرافرازی، در انتظار است ، پیام آیه ی آخر سوره ی مبارکه بقره:چراغ راه ماتا ابد{ آمن الرسول بما اونزل الیه من ربّه والمومنون کل آمن باللّه و ملائکته و کتبه و رسله لا نفرق بین احد من رسله و قالوا سمعنا و اطعنا غفرانک ربنا و الیک المصیر لا یکلف الله نفسا الا وسعها لهاما کسبت و علیها ما اکتسبت ربنا لا تواخذنا ان نسینا او اخطانا ربنا و لا تحمل علینا اصرا کما حملته علی الذین من قبلنا ربنا و لا تحملنا ما لا طاقه لنا به،واعف عنّا و اغفرلنا و ارحمنا انت مولنا فانصرنا علی القوم الکافرین}

  4. حمید محرابی گفت:
    11
    7

    افراد رو باید با توجه به عملکرد گذشته و سوابقشون بررسی کنیم ، و نسبت به آینده تصمیم بگیریم ،
    هیچ سندی مبنی بر ابهام و اشکال و کوتاهی ، در مسئولیت های گذشته ی ایشون وجود نداره

  5. روناک گفت:
    11
    20

    خدا حفظشون کنه این خانواده نجیب و اصیل رو

نظرات