زمان ثبت نام، شرایط سنی و اقساط وام ازدواج ۲۰۰ میلیونی در سال ۱۴۰۰

0

وام ازدواج ۲۰۰ میلیونی در سال ۱۴۰۰ : بر اساس طرح نمایندگان مجلس برای سهولت ازدواج جوانان وام ازدواج در سال ۱۴۰۰ از ۷۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون برای هر کدام از زوجین در نظر گرفته شده است. جزئیات و اقساط و شرایط سنی و زمان ثبت نام برای وام ازدواج صد میلیونی تومانی در سال ۱۴۰۰ را بخوانید.

وام ازدواج 200 میلیونی [شرایط سنی+مدارک+اقساط] و زمان ثبت نام در سال 1400

وام ازدواج ۲۰۰ میلیونی در سال ۱۴۰۰

نمایندگان مجلس وام ازدواج برای آن دسته از زوجینی که از اول فروردین ۹۷ تسهیلات ازدواج دریافت نکرده‌اند، ۷۰ میلیون تومان برای هر یک از زوجین با بازپرداخت ۱۰ ساله در سال ۱۴۰۰ تعیین کردند.

به گزارش حرف تازه از ایلنا، در نوبت اول جلسه صحن علنی چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، نمایندگان مجلس با بند (الف) تبصره (۱۶) و ردیف‌های آن در ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

در بند (الف) تبصره (۱۶) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: به‌منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از محل پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوجهایی که تاریخ عقد ازدواج آنها بعد از مورخ ۱/ ۱/ ۱۳۹۷ می‌باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند با اولویت نخست پرداخت کند. تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها در سال ۱۴۰۰ پانصد میلیون‌ (۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال با دوره بازپرداخت هفت‌ساله با أخذ یک ضامن معتبر و سفته است.

شرایط سنی متقاضیان دریافت وام، حداکثر یک ماه پس از ابلاغ این قانون، به پیشنهاد مشترک وزارت ورزش و جوانان و بانک مرکزی تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد.

در ردیف (۱) آمده است: ­به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از محل پس انداز و جاری قرض الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به کلیه زوج‌هایی که تاریخ عقد ازدواج آنها بعد از تاریخ ۱/ ۱/ ۱۳۹۷ است و تاکنون تسهیلات ازدواج دریافت نکرده‌اند با اولویت نخست پرداخت کند. تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها در سال ۱۴۰۰ هفتصد میلیون (۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است.

شرایط سنی

همچنین در جزء الحاقی (۱) آمده به منظور کاهش سن ازدواج، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج های زیر ۲۵ سال و زوجه های زیر ۲۳ سال واجد شرایط دریافت تسهیلات ازدواج را تا سقف یک میلیارد (۱٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال افزایش دهد.

بانک ها باید برای ضمانت صرفا یکی از سه مورد اعتبارسنجی، یا یک ضامن و سفته و یا سهم فرد از حساب یارانه هدفمندی را به منزله ضمانت بپذیرند.

مسئولیت حسن اجرای حکم این بند به عهده بانک مرکزی و بانکهای عامل و کلیه مدیران و کارکنان ذیربط میباشد. عدم اجرا یا تاخیر در پرداخت تسهیلات تخلف محسوب شده و قابل پیگیری در مراجع ذیصلاح میباشد.

همچنین تمامی بانک ها موظفند به صورت ماهانه، تعداد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداختی و تعداد افراد در نوبت دریافت این تسهیلات را به صورت عمومی اعلام کنند.

اقساط وام ازدواج ۲۰۰ میلیونی

در حال حاضر هفت سال برای بازپرداخت مبلغ وام ازدواج ۱۰۰ میلیونی برای زوجین فرصت هست که قرار است در وام ۲۰۰ میلیونی این مدت به ۱۰ سال افزایش پیدا کند.

در حال حاضر بازپرداخت مبلغ وام ازدواج ۱۰۰ میلیونی به طور مساوی بین ۸۴ قسط ماهانه تقسیم می‌شود. وام ازدواج از جمله وام‌های قرض‌الحسنه است و برای همین نرخ کارمزد آن سالانه چهار درصد تعیین شده. ب

نابر این مبلغ اقساط ماهانه برای هر وام، ۶۸۰ هزار تومان و در مجموع یک میلیون و ۳۶۰ هزار تومان خواهد بود. اگر زوجین همچنان هفت سال فقط زمان داشته باشند برای بازپرداخت اقساط این مبلغ دو برابر یعنی دو میلیون و ۷۲۰ هزار تومان برای زوجین خواهد بود. اما با توجه به اینکه قرار است سال‌های بازپرداخت بیشتر شود احتمالا این رقم رقمی نزدیک به دو میلیون تومان اعلام شود.

منابع: ایلنا و تجارت نیوز

 

نظرات