ماجرای توهین یک خبرنگار به پژمان جمشیدی در جشنواره فجر ۹۹ + حواشی

5

ماجرای توهین یک خبرنگار به پژمان جمشیدی در نشست فیلم خط فرضی در جشنواره فجر ۹۹ و حواشی حمایت تمام قد کاربران از وی و واکنش های تند هنرمندان و بازیگران به اهانت و توهین به پژمان جمشیدی فوتبالیست و بازیگر را بخوانید.

ماجرای توهین یک خبرنگار به پژمان جمشیدی در نشست فیلم خط فرضی + حواشی

توهین یک خبرنگار به پژمان جمشیدی در نشست فیلم خط فرضی

مهر نوشت: در برگزاری نشست رسانه‌ای فیلم «خط فرضی»، پژمان جمشیدی خطاب سوال فردی قرار گرفت که او را متهم به «تلاش برای دیده شدن به هر قیمت» کرد و فراتر از آن ورودش به عرصه بازیگری را محصول حضور در پارتی‌های شبانه دانست!

در نشست مطبوعاتی فیلم خط فرضی محمود گبرلو مدیر سابق برنامه هفت که این نشست خبری را اداره می‌کرد، در میان پرسش ها ناگهان کاغذ تا زده را باز کرد و سوال عجیب و شاید نامربوط یکی از حاضران در سالن را از جمشیدی پرسید. در این سوال که توهین آمیز هم به نظر می‌رسید، چنین آمده بود: «در فوتبال که به جایی نرسیدید، فکر نمیکنید برای دیده شدن راه های بهتری هم وجود دارد و دیده شدن صرفا با بازیگری نیست؟»

پاسخ سنجیده و مودبانه پژمان جمشیدی به فرد هتاک

🔹جمشیدی که به‌وضوح همچنان از درگذشت دو دوست قدیمی خود مهرداد میناوند و علی انصاریان متأثر بود،گفت:نمی خواهم بحث را عرفانی کنم یا مظلوم نمایی کنم یا جواب شما را بدهم. می خواهم یک بحث خیلی بی ربط بکنم که از دو روز گذشته خودم به آن فکر کردم. در خصوص قسمت دوم سوال شما، اگر کسی من را نشناسد فکر می کند زندگی برایم خیلی با ارزش است.

نه زندگی اینقدر برایم مهم است که بخواهم برای دیده شدن چنین کاری کنم

نه آن قدری که شما فکر می کنید دیده شدن برایم مهم است، نه زندگی اینقدر برایم مهم است که بخواهم برای دیده شدن چنین کاری کنم. نه فوتبال را به این دلیل انتخاب کردم، نه سینما.

در این چهار پنج سالی که من در جشنواره فجر هستم تا حالا نقد شخصی از خودم ندیده بودم. یعنی اگر مثلا در سوء تفاهم هم من کاندید شدم، در خصوص فیلم نقد می نوشتند و در گوشه ای از آن هم در خصوص بازی من یا فیلم های دیگر مثل فیلم خوب بد جلف و… سه روز پیش ظهر، چون خیلی در اینستاگرام کم می روم و الان خیلی چک نمی کنم، یکی از دوستان سر صحنه فیلم برداری به من گفت یک نفر یک نقد خیلی خوب و یک صفحه ای برایت نوشته است.

خیلی خوشحال شدم چون یک نقد شخصی و صرفا به خاطر بازی من در فیلم سینمایی شیشلیک بود. به محض اینکه آن نقد و خبر را خواندم، صفحه بعدی همان خبر، فوت علی انصاریان بود.

وقتی ما در این دنیا داریم زندگی می کنیم، همه این ها که می گویید به قدری برایم بی ارزش است که این موضوع سه روز پیش تلنگری به من زد که بدنم لرزید. وقتی یک تعریف از خودم دیدم و خبر بعدی در خصوص فوت علی، دوست عزیزم بود. بنابراین زندگی آن قدر برایم با ارزش نیست که فکر کنید برای دیده شدن فیلم بازی می کنم، خودم را سرگرم می کنم.

عکس پژمان جمشیدی در نمایی از فیلم خط فرضی

سوال توهین آمیز یک خبرنگار از پژمان جمشیدی در جشنواره فجر 99 + حواشی

واکنش بازیگران به توهین یک خبرنگار به پژمان جمشیدی

🔹هرچند واکنش جمعی اصحاب رسانه با تشویق‌های اعتراضی نسبت به پرسش مطرح‌شده نشان داد.

آزیتا حاجیان در دفاع از او گفت: “بازی درخشان ایشان را در این فیلم نادیده گرفتید؟ یعنی ایشان نیاز داره برای دیده شدن بیاد در قاب سینما؟ بچه‌ها گاهی اوقات خیلی بی‌انصاف هستید، نمی‌دانم چرا؟ ”

حضور پژمان جمشیدی با دو فیلم خط فرضی و شیشلیک در جشنواره ۳۹

پژمان جمشیدی در جشنواره ۳۹ یکی از پرکارترین بازیگران است، او در دو فیلم از مهم‌ترین آثار جشنواره یعنی «خط فرضی» و فیلم سینمایی شیشلیک ایفا نقش کرده و آن قدر خوب عمل کرده است که منتقدان نتوانند نقدهای تندی علیه او داشته باشند

 

5 دیدگاه در “ماجرای توهین یک خبرنگار به پژمان جمشیدی در جشنواره فجر ۹۹ + حواشی

  1. محمد گفت:

    دنبال چی هستند اینا حتی اسم نشریشونم چرت و پرته مثل شخصیت خبرنگارشون

  2. محمد گفت:

    من با پژمان عزیز کار کردم بنظرم اون خبرنگار که اصلا اگر اسمش هم میومد کسی نمیشناختش اصلا نه درکی از هنر داره نه فهمی از خبرنگاری .حتی ادب و احترام رو هم نمیفهمه اگر بلد نیستی کاری بکنی نیازی نیست شخصیت کسی رو خراب کنی .من که توو این شغلم با افتخار میگم با پژمان جمشیدی هنرمند با اخلاق و دوست داشتنی و با استعداد که روز به روز پیشرفت میکنه کار کردم میتونید چند تا بازیش رو ببینید و بفهمید که تیپ هم نیست و یکنواخت بازی نمیکنه

  3. نرگس گفت:

    اتفاقا آقای جمشیدی در فوتبال هم بازیکن خوبی بود ولی در هنرپیشگی عالی هستند و نشون دادند که چقدر حیف شد زودتر از این وارد کار سینما نشدند ایشون چه در بازی طنز وچه بازیهای جدی بازیگر توانایی هستند ومن هرچه فیلم از ایشون دیدم واقعا لذت بردم .ایشون خیلی صبوری و شخصیت نشون دادند که با متانت وادب جواب همچین آدم بی شخصیتی را دادند
    برعکس من فکر میکنم فضل الهی برای دیده شدن این رفتار شنیع وزشت رو انجام داد

  4. ستاره گفت:

    ببخشیدا اما هرچی که هست از خیلی بازیگرا که من اسمشونو نمیارم بهتر هستند آقای جمشیدی بعضی ها الکی الکی بازیگر و محبوب شدند اما چون آقای جمشیدی قبلا فوتبالیست بودند نمیتونن بازیگر باشن و در جشنواره ای کاندید بشن کسی که استعداد داره چرا کاری رو انجام نده واقعا برای همچین افرادی متاسفم

  5. مریم گفت:

    هرکسی میتونه بازی کنه بعضیاحسادت میکنن که چرایه عده ای هم خوب فوتبال بازی میکنندوهم میتونندبازیگرسینماباشند

نظرات