آموزش کامل دریافت کد شهاب بانک ملی + نحوه استعلام

0

بعد از خبر مسدودسازی حساب های فاقد کد شهاب بانک ملی از ۱۶ دی ۹۹ در این بخش نحوه دریافت و آموزش کامل دریافت شناسه هویت الکترونیک بانکی از bmi.ir/fa/shahab با تصویر و آدرس سایت دریافت شناسه هویت الکترونیک بانکی برای شما توضیح میدهیم.

آموزش کامل دریافت کد شهاب بانک ملی از bmi.ir/fa/shahab + نحوه استعلام

نحوه دریافت کد شهاب بانک ملی

بانک ملی ایران اعلام کرد که از روز سه شنبه ۱۶ / ۱۰ / ۹۹ امکان برداشت از حساب های اشخاص حقیقی فاقد کد شهاب ممنوع خواهد شد.

در راستای اجرای مصوبات کمیته عالی مبارزه با پولشویی، از تاریخ اعلام شده دستورالعمل برداشت ممنوع بر روی این حساب ها اعمال خواهد شد.

بانک ملی ایران پیشتر در چندین نوبت از مشتریان خود خواسته بود نسبت به تکمیل اطلاعات هویتی خود در اسرع وقت اقدام کرده و کد را دریافت کنند.

برای دریافت باید با مراجعه به شعبه محل افتتاح حساب بانکی نسبت به تکمیل اطلاعات هویتی و دریافت کد اقدام کنید.

آدرس سایت دریافت کد شهاب بانک ملی

روابط عمومی بانک ملی ایران، بر اساس بخشنامه بانک مرکزی و پس از غیر فعال شدن حساب های فاقد شناسه هویت سنجی الکترونیکی بانکی (شهاب) مشتریان حقیقی در بانک ملی ایران، حساب های فاقد شناسه شهاب مشتریان حقوقی نیز در آینده ای بسیار نزدیک غیر فعال خواهند شد.

این سامانه برای انجام وظایف خود نیاز به ارتباط با سیستم‌های اطلاعاتی با سایر ارگان‌ها نظیر سامانه ثبت احوال، سامانه ثبت شرکت‌ها، اداره پست، سیستم‌های نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های قضایی و دولتی دارد.

بانک ملی ایران جهت رفاه حال مشتریان گرانقدر این امکان را فراهم کرده است تا مشتریان بتوانند بدون مراجعه به شعبه و از طریق مراجعه به منوی خدمات الکترونیک سایت اصلی بانک به آدرس https://bmi.ir/fa/shahab، نسبت به دارابودن یا نبودن شناسه شهاب خود کسب اطلاع کنند.

نحوه استعلام

استعلام کد شهاب حساب های بانک ملی ایران از ble.ir/shahab_bot در پیام‌رسان بله و از طریق https://bmi.ir/fa/shahab امکان‌پذیر است.
کاربران اپلیکیشن بله می توانند با استفاده از بازوی (بات) shahab_bot@ وضعیت شناسه هویت الکترونیک بانکی خود را استعلام کنند.

نحوه استعلام کد شهاب بانک ملی

کد شهاب چیست؟

شناسه هویت الکترونیکی بانکی است. برای هر مشتری بانکی یک شناسه هویتی منحصر به فرد توسط سامانه نهاب تعریف می‌شود. این کد رابط اصلی برقراری میان سامانه‌های بانکی و نهاب است. سامانه نهاب بر روی شبکه ملی کشور (NiBN) برای تمامی بانک‌ها و موسسات مالی دارای مجوز از رسمی بانک مرکزی قابل استفاده است.

شناسه کد شهاب بانک ملی چیست

این کد، شناسه‌ای ۱۶ رقمی است که برای سهولت در خواندن آن به صورت گروه‌های چهار رقمی قابل تقسیم است.

مدارک مورد نیاز

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، بانک‌ها و مؤسسات مالی برای صدور کد شهابی مشتریان، نیاز به در اختیار داشتن اطلاعات هویتی کامل مشتریان دارند؛ بر همین اساس باید نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره شناسنامه، آدرس منزل، شماره تماس، شغل و … از مشتریان که برای آن‌ها کد شهاب در شبکه بانکی به دلیل نقص اطلاعات صادر نشده، اخذ شود تا کد صادر و حساب بانکی به کارکرد ادامه دهد و در غیر این صورت حساب بانکی مسدود خواهد شد؛ همچنین در صورت عدم اخذ کد فراگیر برای اتباع بیگانه، کد مذکور باید اخذ شود تا فعالیت حساب بانکی ادامه داشته باشد.

منبع: شهرآرا

نظرات