تامین هزینه های درمان باکیفیت در صورت ابتلا به کرونا

2

تامین هزینه های درمان باکیفیت در صورت ابتلا به کرونا

تامین هزینه های درمان کرونا : ترس از شیوع ویروس کرونا مدتی است که بر جهان سایه افکنده است. این ویروس که ورود آن به بدن منجر به بیماری کووید۱۹ می شود، به دلیل اینکه داروی مشخص و درمان شناخته شده قطعی برای آن شناسایی نشده است و از طرف دیگر قدرت سرایت بسیار بالایی نسبت به سایر انواع ویروس های دستگاه تنفسی مثل سرماخوردگی و آنلفوانزا دارد، باعث شده است که تغییراتی بزرگ در نحوه تعاملات در سطح جهانی به وجود آید و حتی اقتصاد های بزرگ را هم تحت الشعاع این محدودیت ها قرار داده است.

هزینه های درمان کرونا

موضوع اصلی در پاندمی کرونا این است که تعداد زیادی از مبتلایان به این بیماری بدون علامت هستند و همین باعث می شود تا بدون اطلاع از بیماری خود، آن را به دیگر افراد انتقال دهند. بنابراین اولین توصیه متخصصین و دانشمندان برای مقابله با ویروس کرونا این است که با رعایت بهداشت شخصی و استفاده از ماسک و ضدعفونی کردن دست ها و همینطور رعایت فاصله اجتماعی و دوری از مکان های عمومی و پرتجمع بتوان از سرایت هر چه بیشتر این ویروس جلوگیری کرد.

اما سوال مهم اینجاست که اگر با تمام رعایت کردن ها باز هم شخصی به این ویروس مبتلا شد چه باید بکند؟ خبر خوب این است که این ویروس درصد بسیار پایینی باعث مرگ می شود. اما مسئله مهم این است که هر چه سن بالاتر باشد و افراد دارای بیماری زمینه ای باشند، خطر این بیماری برای آن ها بیشتر است. بنابراین اگر فردی مبتلا شد، اولین اقدام ضروری این است که خود را در خانه قرنیطنه کرده تا از سرایت آن به اعضای دیگر خانواده خصوصاً بزرگتر ها جلوگیری کند. همین مسئله می تواند بخش زیادی از نگرانی را از این بابت کاهش دهد.

در بین افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند، افرادی هستند که به صورت محدود و خفیف به آن مبتلا می شوند و علائمی نظیر تب، سرفه و بدن درد، و گاهی علائم گوارشی و سردرد دارند. این افراد معمولاً با قرنطینه کردن و استراحت در منزل و همچنین استفاده از تغذیه ها و داروهای حمایتی به سلامت از این بیماری گذر می کنند.

اما مسئله در مورد افرادی که بیماری آن ها حاد می شود و دچار تنگی نفس و عفونت ریه می شوند، حاد می شود و معمولاً این افراد نیاز به بستری در بیمارستان پیدا می کنند. هر چه زودتر این بستری شدن و تحت مراقبت قرار گرفتن در مراکز درمانی زودتر آغاز شود، می توان امیدوار بود که بتوان از پیشرفت بیماری جلوگیری کرد. تعدادی از این افراد باز هم بیماری در آن ها حاد تر شده و در بخش مراقبت های ویژه بستری می شوند و نیاز به تنفس با دستگاه مخصوص اکسیژن پیدا می کنند. این افراد از آن دسته بیمارانی هستند که سیستم ایمنی بدنشان نسبت به این ویروس حالت تخریبی به خود گرفته و با تخریب بخش زیادی از سلولهای ریه، باعث نارسایی تنفسی برای بیمار می شود.

همانطور که در بالا اشاره شد، هر چه برای افرادی که به بیماری کرونا مبتلا می شوند و علائم شدیدتری دارند، درمان بیمارستانی سریعتر و با کیفیت بالاتری صورت پذیرد، شانس زنده ماندن و بهبودی بیشتری خواهند داشت. اما این درمان واقعاً هزینه زیادی در بر دارد. اگر بخواهید در یک بیمارستان خصوصی تحت درمان بیماری کووید۱۹ قرار بگیرید، باید دهها میلیون تومان هزینه بپردازید. این هزینه از همه افراد ساخته نیست. بنابراین راهکار چیست؟

شرکت بیمه سامان بیمه نامه ای را طراحی کرده است که در آن بیماری کرونا تحت پوشش قرار داده شده است. این بیمه نامه، بیمه حوادث انفرادی با پوشش کرونا ویروس نام دارد. با خرید بیمه کرونا سامان، در این بیمه نامه هزینه های پزشکی و غرامت روزانه بستری در بیمارستان تا سقف مشخصی در طرح های مختلف پرداخت می شود. همچنین اگر خدای نکرده، شخص مبتلا به ویروس کرونا فوت کند، سرمایه فوت به خانواده تعلق می گیرد.

سوال مهم این است که اگر با تزریق گسترده واکسن کرونا، این بیماری کنترل شد، این بیمه نامه چه فایده ای خواهد داشت؟ پاسخ این است که همانطور که گفته شد، این بیمه نامه یک بیمه حوادث انفرادی هست که در صورتی که در طول زندگی چه در محل کار یا در حال گذران زندگی، حادثه ای رخ دهد، این بیمه نامه همان پوشش فوت و نقص عضو و هزینه پزشکی را خواهد داشت و قابل استفاده خواهد بود.

برای دریافت اطلاعات درباره بیمه نامه کرونا شرکت بیمه سامان می توانید به سایت بیمه سامان مراجعه نمایید و ضمن مطالعه طرح های این بیمه نامه به صورت اینترنتی نسبت به خرید بیمه نامه اقدام نمایید.

2 دیدگاه در “تامین هزینه های درمان باکیفیت در صورت ابتلا به کرونا

  1. هادی نیک گفت:

    تعداد از افراد هستن که هنوز با واکسن هم مشکل دارن. به نظرم باید این مورد رو به اونها معرفی کرد، که شما که به فکر واکسن زدن نیستی، حداقل برای این بیماری یه بیمه بگیر که اگه کار به بیمارستان کشید بتونی هزینه های درمان رو پرداخت کنی. که البته بعید میدونم که کسی که فرهنگ واکسن نداره فرهنگ خرید بیمه کرونا رو داشته باشه.

  2. احسان ثنایی زاده گفت:

    اینکه بالاخره یکی به فکر مردم هست واقعا خبر خوبیه. هزینه درمان کرونا توی بیمارستان های خصوصی خیلی بالاست. حالا یکی رعایت نکرده یا به هر دلیلی مبتلا شده باید سریعتر خوب بشه و اگر بدونه که هزینه های درمانش رو بیمه پرداخت می کنه با آرامش بیشتری بهبود پیدا می کنه و من فکر می کنم که سریعتر هم هست.

نظرات