راهنمای گام به گام نجاری کمد

0

راهنمای گام به گام نجاری کمد

شناخت انواع کمد: راهنمای جزء به جزء

با این که کمد فضایی برای نگهداری وسیله های مختلف خصوصا لباس می باشد، اما کمدهای مختلف دیگری وجود دارند که برای هدف های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. و همه ما به خوبی می دانیم که استفاده درست از فضا چقدر اهمیت دارد!

داشتن فضای فراوان و در دسترس بودن این فضا به شما کمک می کند وسیله های بی استفاده را کنار گذاشته و به ارزش خانه تان می افزاید. خب، حالا این راهنمای جزء به جزء را دنبال کنید تا با انواع مختلف کمد آشنا شده و از روش های کاربردی ما برای نگهداری از وسیله های مختلف، استفاده نمایید.

نجاری کمد

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید هزینه نجاری را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال نجار در تهران باشید می‌توانید درخواست نجاری ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

کـمد اتاقی

کمد اتاقی بهترین انتخاب برای نگهداری از لباس، کفش، و لوازم دیگر می باشد. چون این کمد خود اتاقی کامل است، برای افراد زیادی کمد رویاییشان محسوب می شود. کمد اتاقی تنها برای نگهداری از لباس هایتان نیست، بلکه آنها را در معرض نمایش نیز می گذارد.

معمولا این کمدها که در اتاق خواب های بزرگ قرار دارند، می توانند چند فوت مربع باشند یا یک اتاق خواب کامل را پوشش دهند و دارای دستگاه تهویه هوا باشند تا دمای مناسبی را برای آن فراهم آورند. از آنجایی که این کمد ها فضای بزرگی دارند، طرح های متفاوت زیادی نیز داشته و می توان طبق نیازهای فردی و ذخیره سازی نوع سفارشی آن را تهیه نمود.

گزینه های طراحی نامحدود هستند، و برای داشتن آویز لباس، قفسه و حتی اپن به اندازه کافی دیوار و فضا وجود دارد. علیرغم وجود فضای زیاد، برای استفاده درست از این فضا باید طراحی درستی صورت گیرد.

نکته: دقت کنید که زوایا و گوشه ها به درستی تنظیم شوند و کشوها و قفسه های این قسمت به درستی قرار گیرند. برای ذخیره سازی موثر، بخش های مختلفی را در لباس ها ایجاد کنید، برای مثال بخش رنگ ها یا فصل های متفاوت. قسمتی از دیوار را برای به نمایش گذاشتن کفش ها و کیف ها یا قرار دادن آینه و نورافکن اختصاص دهید و مدل شخصی خود را طراحی نمایید!

نجاری کمد

کـمد دیواری

کمد دیواری رایج ترین نوع کمد است، اما کوچکتر از کمد اتاقی می باشد. در اصل این کمد با یک میله برای آویزان کردن لباس و قفسه بالای آن طراحی شده اند. همچنین آنها دیوارهایی داشتند که دسترسی را محدود می نمودند. امروزه این کمدها به اندازه یک بازوی دست عمق داشته و ۳ تا ۸ فوت عرض دارند که یکی از انواع درب جداگانه، لولا دار، چند تکه یا کشویی را دارا هستند.

در حالی که به نظر این نوع کمد از فضای کمتری برخوردار است، اما کمد دیواری گزینه های زیادی برای طراحی فضا داشته و با آن می تواند فضا را افزایش داده و به مرتب سازی آن کمک کند. این کمدهای کاربردی معمولا یک میله افقی بلند به همراه قفسه و کشو در قسمت بالایی و کناری دارند.

نکته: میتوان با استفاده از آویز و قفسه های مکعبی، فضا را افزایش داد. در کمدهای بلند، در قسمت زیر میله، سبد یا جعبه قرار دهید. برای مرتب کردن جوراب، لباس زیر و زیرپوش درون کشو از جدا کننده استفاده کنید. آویز در، می تواند لوازم مختلف و کفش هایتان را در جای خود نگه داشته و باعث شود کمدتان زیباتر به نظر برسد.

کـمدهای مخصوص پارچه

این کمد، نوعی کمد دیواری است که از آن برای نگهداری روتختی، پتو، پشتی، وسیله های مربوط به حمام و دستشویی، ملحفه، حوله و … استفاده می شود. برخلاف کمدهای دیواری، کمد مخصوص پارچه برای نگهداری از پارچه ها، تنها قفسه و کشو دارد. کمد مخصوص پارچه می تواند برای دسترسی آسان تر بدون درب باشد و یا درب لولا دار و درب چند تکه داشته باشد.

معمولا کمد مخصوص پارچه کوچک بوده و تمام افراد خانه می توانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند، برای مثال، بین دستشویی و حمام یا در اتاق رختشویی قرار می گیرد. کمد مخصوص پارچه می تواند در گوشه ای از حمام ساخته شود و یا یک واحد مستقل باشد. برخی از کمدهای مخصوص پارچه به قدری بزرگ هستند که ماشین لباسشویی و خشک کن نیز در آنها قرار می گیرند!

نکته: فضای کم به این معنا نیست که کمد مخصوص پارچه تان یک افتضاح بزرگ از حوله، ملحفه و پشتی ها باشد. وسیله ها را بیش از حد به سمت بالا انباشته نکنید؛ برای حفظ نظم از سبدهای بزرگ، سبدهای مخصوص زیر قفسه، و کشوها استفاده نمایید.

نجاری کمد

کمد راهرو یا ورودی

همانطور که از نام این کمد پیداست، نزدیک ورودی خانه قرار می گیرد. بسته به فضای موجود ممکن است کمد راهرو یک کمد کوچک اتاقی باشد.

این کمدها از اقلامی مانند ژاکت، کت، پالتو، کلاه، کفش و … نگهداری می کنند. همچنین لباس های ورزشی، لباس های بارانی، چتر، پاروی مخصوص برف و چیزهای دیگر نیز در این کمد قرار داده می شود. و البته، لباس میهمانان هم همینطور!

نکته: کابینت های پایینی یا فضای زیرین کمد مکانی مناسب برای مرتب نگه داشتن کفش ها و وسیله های ورزشی است. برای آویزان کردن کت، کلاه و چتر از میله استفاده کنید. کابینت ها و قفسه ها می توانند از وسیله های مربوط به دیگر فصل ها مانند لباس های پشمی، چمدان و دیگر موارد مورد نیاز نگهداری کنند.

کمد غذا یا کمد آشپزخانه

کمد غذا معمولا نزدیک یا داخل آشپزخانه قرار می گیرد و می توانند در مدل های اتاقی و دیواری طراحی شوند. به طور کلی کمدهای دیواری درب های کشویی یا لولادار دارند، در حالی که ممکن است کمدهای اتاقی درب چند تکه داشته و یا بدون درب باشند. همچنین متداول است که این کمد درب کرکره ای یا میله ای داشته باشد.

کمد غذا کابینت هایی دارد که از کابینت های معمولی بلندتر هستند. آنها مجهز به انواع مختلفی از قفسه ها و کشوهای داخلی هستند و همه چیز از ادویه تا چاشنی و غذاهای خشک و کنسروی درون آن قرار گیرند.

همچنین می توان از این قفسه ها و کشوها برای نگهداری کارد و چنگال، بشقاب مهمان، وسیله ای مخصوص پخت نان، وسیله های مخصوص تمیزکاری مانند مایع ظرفشویی و حوله، و وسیله های بسته بندی شده مانند فویل آلومینیومی و … نیز استفاده نمود.

نکته: برای استفاده از تمام فضای موجود، از سبدهای مخصوص گوشه کمد استفاده نمایید. این کار باعث می شود دسترسی به وسیله های پشتی راحت تر شود. همچنین، وسیله هایی که برای استفاده روزانه نیاز دارید را در قسمت های قابل دید قرار دهید. نصب قلاب و میله در داخل درب ها باعث می شود فضایتان افزایش پیدا کند۱

کـمد ابزار

معمولا نوعی کـمد دیواری است، که به غیر از لباس، پارچه و غذا، از لوازم گوناگونی نگهداری می کند. کـمد ابزار می تواند داخل یا نزدیک پارکینگ، در رختکن و یا در زیرزمین قرار گیرد. این کمد از تمام چیزهایی که به طور روزانه به آنها نیاز ندارید، اما به طور کلی وسیله های مهمی هستند نگهداری می کند.

کمد ابزار شما می تواند خانه ی مواد شیمیایی و لوازم مورد نیاز برای تمیزکاری، آفت کش ها، لوازم باغبانی، چکش ها، پیچ گوشتی ها و همه نوع ابزار، قوطی رنگ، قلم مو، تی و پاک کننده، جاروبرقی، وسیله های مورد نیاز برای جشن و غیره باشد.

نکته: درست مانند دیگر کمدها سعی کنید وسیله ها را جوری قرار دهید که به راحتی قابل مشاهده باشند. استفاده از قفسه، سبد سیمی، و قلاب باعث می شود وسیله ها مرتب در جای خود قرار گیرند. وسیله های گروهی را درون جعبه قرار داده و نام آن را روی جعبه بنویسید، تا برای دانستن محتویات جعبه مجبور نباشید آن را باز کنید. همیشه یک چهارپایه یا نردبان نزدیک کمد قرار دهید، تا بتوانید روی آن نیز وسیله بگذارید.

گنجه و کمد قدی

کلمات “گنجه”، “میز آرایش” و “دراور” گیج کننده هستند. معنی هر کدام را برایتان آماده کرده ایم:

گنجه هر نوع کمد بلند و جدا از دیوار را می گویند که زیر مجموعه کمد قدی می باشد.

میز آرایش، کوتاه شده میز لوازم آرایش می باشد و به عنوان میز آینه دار یا میز چهارپایه کشودار نیز شناخته می شود. یک میز کوتاه دارای کشوهای افقی است که یک آینه به آن متصل شده است.

دراور که با نام قفسه کشودار بلند نیز شناخت می شود، ۴- ۶ کشو دارد که روی هم قرار گرفته اند.

در حالی که مردم از عبارت “کمد قدی” و “کمد” به جای یکدیگر استفاده می کنند، اما این دو تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. میدانید که کمد یک فضای ثابت و اختصاصی است. اما کمد قدی را میتوان از فروشگاه ها خریداری کرد و یا طبق نیازهای خود آن را ساخت. به این ترتیب، کمدهای قدی در اندازه ها و اشکال مختلف و برای هدف های متفاوت وجود دارند.

یکی از مزایای کمد قدی، این است که می توان طبق نیاز و میزان رفت و آمد جای آنها را تغییر داد. از همه مهمتر، این کمد برای کسانی که هیچگونه فضا یا کمد دیواری ندارند، بسیار مفید است.

نکته: با استفاده از جدا کننده در کشو، سبدهای زیر قفسه ای، و آویز از فضای موجود استفاده کنید. نصب میله در دو طرف کمد نیز ایده خوبی برای فضاسازی می باشد.

نتیجه

جمع شدن وسیله ها در اطراف خانه باعث می شود کلافه شوید. همچنین کار خانه را دشوارتر کرده و باعث می شود استرس بیهوده به زندگیتان افزوده شود. یا گزینه های بسیاری که پیش رویتان قرار دارند، دیگر نیاز نیست بهم ریختگی خانه را تحمل کنید!

بهترین نوع کمد را برای خانه خود پیدا کنید، فضای ان را تا حد ممکن اضافه کنید و ظاهری به دور از بهم ریختگی به خانه خود ببخشید.

مطمئنیم که اطلاعات ما برایتان مفید واقع شده. مرتب کردن خانه مبارک!

 

 

نظرات