بهترین نکات نجاری

0

بهترین نکات نجاری

ما از حرفه ای ها در زمینه نجاری سوالاتی پرسیدیم، افرادی که سال هاست میخ به چوب کوبیده اند و تجربیات زیادی دارند.

نجاری

ما از نجارهای حرفه ای که سال هاست به هر چوبی میخ کوبیده اند خواستیم تا نکات و نصایحی را با ما در میان بگذارند. نکات زیر را بخوانید و از تجربه و سخت کوشی آنها در زمینه نجاری، بهره ببرید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید هزینه نجاری را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال نجار در تهران باشید می‌توانید درخواست نجاری ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

بهترین راه برای انجام یک برش عالی

تنظیم برش نیازمند آزمون و خطاست. ابتدا روی قطعه ای کوچک تمرین کنید تا اره فارسی بر خود را به خوبی تنظیم کرده و زاویه درست آن را متوجه شوید، سپس قسمت های اصلی را برش دهید.

ریسمان ها و چوب حائل را فراموش کنید

بارها در تلویزیون تماشا کرده اید که برخی چوب های حائل یا دستگاه ها را به ریسمان وصل کرده یا رد پا ایجاد می کنند تا جایگاه اصلی را حفظ کنند. اما بیشتر اوقات راه بهتری وجود دارد. برای مشخص کردن ساختار الوار را به هم متصل کنید و ان را به صورت مربع در بیاورید، سپس به عنوان یک الگوی بزرگ از آن استفاده کنید و تمام نشانه گذاری های خود را انجام دهید. آن را کنار گذاشته حفاری خود را انجام دهید و سپس مکان آن را تغییر دهید تا پست ها تنظیم شوند.

نجاری

فرمول آسان قاب گیری

برای کادر بندی مصالح دیوار، نیازی نیست مدرک ریاضی داشته باشید. فرمول زیر همیشه جواب می دهد، مهم نیست دیوارتان چه تعداد درب، پنجره یا گوشه دارد:

  •         در هر فوت از دیوار یک الوار حائل قرار دهید
  •         پنج صفحه مصالح به صورت خطی (پایین، بالا و اطراف) در هر فوت از دیوار قرار دهید. در ابتدا ممکن است به نظر بیاید الوار زیاد است اما برای اضافات در گوشه ها، پنجره و قاب درب ها، مسدود کردن و بسط زدن به ان نیاز پیدا می کنید. وسیله انباشته شده را برای مدتی کوتاه کنار بگذارید.

برای اره فارسی بر خود نیمکتی دست و پا کنید

چه در گاراژ خود یا حیاط پشتی کار می کنید و در حال ساخت یک آلونک هستید یا در یک کابین در حال ساخت عرشه کشتی خود هستید، چند دقیقه وقت بگذارید و برای اره فارسی بر خود یک نیمکت بسازید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند تخته فاصله دهنده را به اندازه ارتفاعی که اره را پشتیبانی کند، برش دهید. ممکن است نشاندن اره روی چوب با کمی تکان همراه شود. این نیمکت به عنوان یک سطح بسیار مناسب و راحت عمل خواهد کرد.

دستگاه میخ زن حرفه ای خریداری کنید

۲۵ سال است که قطعه ای از دیوار خانه را میخ نزده ام. چرا؟ چون دستگاه های میخ زن قدرتی باعث می شوند کار سریع تر، بهتر و تمیزتر انجام شود. نه شکافی، نه دریل کردن از قبل، نه صدمه زدن با چکش، فقط سوراخ هی کوچکی که به راحتی پر می شوند. من قبلا این دستگاه را به قیمت ۳۰۰ دلار خریداری کردم، اما حالا می توانید آن را به قیمت ۱۲۵ دلار تهیه کنید و حتی از قدیمی ترها نیز بهتر هستند. اگر میخواهید فقط یک سایز را خریداری کنید، پس سایزهای ۸/۵ تا ۲ اینچ را خریداری نمایید.

نجاری

فوت و فن مربوط به حافظه (یا نبود آن)

چسبی را روی متر خود بچسبانید تا اندازه گیری ها را روی آن بنویسید. به این صورت عددها را فراموش نخواهید کرد.

میخی که بیش از حد فرو می رود را مهار کنید

در اولین کارم به عنوان یک نجار، روی میخ می زدم تا آن را در جایش تنظیم نمایم که هر بار تخته به داخل فرو می رفت. یک نجار کهنه کار آمد میخی را در قسمت زیرین میخ من قرار داد. تنها دو ضربه چکش باعث شد میخ در جای خود قرار گیرد. حالا دیگر هر بار که باید میخی را تنظیم کنم، از حقه میخ استفاده می کنم.

علامت بزنید، اندازه نگیرید

در ابتدای حرفه نجاریم، یک تخته پایه گران قیمت را اشتباه اندازه گیری کردم و خیلی کوتاه آن را برش دادم. به جای این که رئیسم سرم داد بزند “تو اخراجی” به من گفت: “تا وقتی مجبور نشدی از متر استفاده نکن.” او درست می گوید. نگه داشتن درست و علامت زدن اندازه همیشه درست تر از اندازه گیری است. این نصیحت برای دیگر کارهای نجاری نیز خوب از آب در می آید، کارهایی مانند برش کناره ها، تخته کوبی و گاهی قاب گیری.

هر از گاهی فشار وارد کنید

در هنگام نجاری یک “گاز انبر” همراه خود داشته باشید. برای بیرون آوردن میخ از قسمت پشتی از آن استفاده کنید.

بهترین چکش همه کاره در نجاری

چه در حال انجام ساخت و ساز سخت باشید یا در انتهای کاری دیگر، چکش همه کاره ۲۰ اونسی نرم دارای چوب صاف بهترین می باشد. من برای بالا کشیدن قاب گیری و حتی انجام برش از چنگک پشت آن استفاده می کنم. اما مهم تر از همه، بهترین کار آن بیرون کشیدن میخ هاست.

 

نظرات