ویروس جدید قزاقستان چیست و چه علائمی دارد

0

ویروس جدید قزاقستان چیست و چه علائمی دارد و راههای انتقال

ویروس جدید قزاقستان که کشنده تر از کرونا است در این کشور شیوع یافته و طی شبانه روز گذشته ۱۵۲ نفر را آلوده و ۱۲ نفر را به کام مرگ کشانده است. در همین رابطه سفارت چین در قزاقستان به شهروندان خود که در این کشور آسیای مرکزی زندگی می کنند هشدار داد سینه پهلوی جدید تاکنون بیش از ۳۰۰۰ نفر را در این کشور به کام مرگ کشانده است.

ویروس جدید قزاقستان چیست و چه علائمی دارد و راههای انتقال

علائم ویروس جدید قزاقستان

در بیانیه سفارت چین آمده است که وزارت بهداشت قزاقستان و دیگر سازمان های سلامت این کشور مشغول انجام تحقیقات گسترده روی ویروس این سینه پهلو (پنومونی ویروسی) هستند و تاکنون موفق به شناسایی ماهیت اصلی این ویروس نشده اند هرچند گمانه زنی هایی مبنی بر یکی بودن آن با کرونا مطرح شده است.

بنابر ادعای مقامات چینی موارد جدید ابتلا به این سینه پهلوی ناشناخته از اواسط بهار در سراسر قزاقستان رو به افزایش گذاشته و در برخی مناطق حتی دولت قزاقستان از ابتلای چند صد نفر در روز به این بیماری جدید خبر داده است.

وزارت بهداشت قزاقستان در بیانیه ای که پیشتر منتشر کرد وجود یک سینه پهلوی ویروسی با اتیولوژی ناشناخته را تایید اما گزارش ها در مورد تازه بودن این همه گیری و یا ناشناخته بودنش را رد کرد. این وزارتخانه در پاسخ به گزارشات متعدد سفارت چین در خاک خود رسما اعلام کرد که اطلاعات منتشر شده ارتباطی با واقعیت ندارند.

راههای انتقال

تعداد موارد ابتلا به سینه پهلو یا پنومونی ویروسی در شهر نورسلطان پایتخت قزاقستان در ماه گذشته میلادی نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل بالغ بر دو برابر افزایش داشته است و روزانه ۲۰۰ نفر به خاطر ابتلا به این بیماری روانه بیمارستان می شوند.

سفارت چین در قزاقستان به شهروندان خود در منطقه هشدار داده که ساعات بیرون بودنشان از منزل را به حداقل برسانند و از حضور در اماکن پرازدحام اجتناب کنند. همچنین از آنها خواسته شده که ماسک بزنند و مرتبا محیط خود را ضدعفونی کنند. شستن مداوم دست ها و تهویه هوای مناسب از دیگر توصیه های بهداشتی سفارت چین به شهروندانش در خاک قزاقستان است.

شیوع سینه پهلوی مسری در قزاقستان

مدتی است نوعی “سینه پهلوی مسری” در قزاقستان شایع شده که از ویروس کرونا هم کشنده‌تر است و سازمان بهداشت جهانی معتقد است این سینه پهلو بی‌ارتباط با کووید ۱۹ نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ به تازگی نوعی سینه پهلو در قزاقستان شایع شده که کشنده‌تر و خطرناکتر از کروناست.

هنوز دلایل و ریشه‌های این بیماری به درستی کشف نشده اما سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده این پونومی بی‌ارتباط با کووید ۱۹ نیست و این ذات‌الریه ناشناخته می‌تواند همان COVID-19 باشد.

گزارش این بیماری توسط مقامات چینی هم ارائه شده و آنها بیان کرده‌اند که این ذات‌الریه خطرناکتر از کروناست اما مقامات قزاق هنوز این گزارشات را تأیید نکرده و حتی برخی آن را رد کرده‌اند.

سفارت چین در قزاقستان از انجام تحقیقات گسترده برای شناسایی این بیماری در این کشور خبر داده است که تاکنون موفقیتی برای شناسایی آن حاصل نشده است.

نظرات