شب اول محرم ۹۹ چه روزی است؟

0

شب اول محرم ۹۹ برابر با ۵ شنبه ۳۰ مرداد ۹۹ و اول محرم و شروع ماه محرم الحرام برابر با ۳۱ مرداد و روز جمعه است . در ادامه تاریخ دقیق و روز و تاریخ ایام تاسوعا و عاشورا در سال ۱۳۹۹ و ۲۰۲۰ را در تقویم ما در مجله حرف تازه میخوانید

شب اول محرم 99 چه روزی است؟ + تاریخ شروع و اول محرم و روز عاشورا ۹۹

شب اول محرم ۹۹ چه روزی است؟

شب اول عزاداری ماه محرم برابر با پنجشنبه ۳۰ مرداد است. شب تاسوعا در جمعه ۷ شهریور و روز شنبه ۸ شهریور ۹۹ روز تاسوعا است. شب شنبه ۸ شهریور شب عاشورا است و روز یکشنبه ۹ شهریور هم روز عاشورا است.

ماه محرم اولین ماه قمری در تقویم اسلامی است که در واقع شروع سال نو در کشورهایی است که با تقویم قمری کار میکنند
محرم نخستین ماه از ماه‌های دوازده‌گانه قمری و یکی از ماه‌های حرام است که در دوران جاهلیت و نیز در اسلام، جنگ در آن تحریم شده بود. این ماه برای شیعیان ماه حزن و اندوه و عزا است .

ماهی است که سرور شهیدان به همراه خانواده و همسر و فرزندان و ۷۲ یار با وفایش به کربلا میرود و واقعه عاشورا رخ میدهد. عاشورا و ماه محرم یاد آور مظلومیت و بی وفایی اهل کوفه به آقا امام حسین ع است . حال با نزدیک شدن به ماه محرم و ایام سوگواری و عزاداری و براه افتادن هیئیت های مذهبی ما در این بخش از حرف تازه تاریخ دقیق شب اول و شروع محرم و تاسوعا و عاشورا را ذکر میکنیم

هر چند امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا ،هنوز مشخص نیست که به چه نحوی قرار است مراسم عزای مولایمان حسین ع برگزار شود و مراجع و بزرگان نیز ،برخی استفتاعاتی در این باره داشتند .

شب و روز اول محرم به عنوان اول سال قمری دارای نماز و آداب خاصی است که در کتاب مفاتیح‌الجنان بیان شده‌است. محرم، ماه حزن و اندوه و عزاداری شیعیان در قتل حسین بن علی است.

تاریخ شروع و اول محرم ۹۹

شروع محرم مصادف است با جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ هجری شمسی و [ اول محرم ۱۴۴۲ هجری قمری]

تاسوعای حسینی در روز شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۹ هجری شمسی برابر با ۹ محرم ۱۴۴۲ قمری

عاشورای حسینی مصادف است با یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۹ هجری شمسی ۱۰ محرم ۱۴۴۲ قمری

شب اول محرم 99 چه روزی است؟ + تاریخ شروع و اول محرم و روز عاشورا ۹۹

تاسوعا و عاشورا در سال ۹۹ چه روزی است؟

شروع یا روز اول (یکم) ماه محرم سال ۱۴۴۲ قمری برابر با روز یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ خورشیدی و مصادف با ۲۱ اوت ۲۰۲۰ میلادی میباشد.

پایان یا روز آخر (بیست و نهم) ماه محرم سال ۱۴۴۲ قمری برابر با روز چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ خورشیدی و مصادف با ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۰ میلادی میباشد.

روز ۸ شهریور ماه روز تاسوعا و روز ۹ شهریور ماه روز عاشورا است و روز ۱۷ مهر ماه ۱۳۹۹ نیز روز اربعین حسینی است.

نظرات