ماجرای کامل جشن تولد ۵۰ سالگی بهشت زهرا

0

ماجرای کامل جشن تولد ۵۰ سالگی بهشت زهرا

جشن تولد ۵۰ سالگی بهشت زهرا روز جمعه ۲۷ تیر مصادف با سال بهره برداری این گورستان توسط حناچی ،شهردار تهران و سید حسن خمینی تولیت حرم حضرت امام خمینی (ره) با بریدن کیک، در بهشت زهرا (س) را برگزار شد. در ادامه جزئیات برگزاری جشن تولد ۵۰ سالگی بهشت زهرا در پنجاهمین سال تاسیس و تاریخچه و اولین فردی که در بهشت زهرا دفن شد و حواشی جشن تولد گرفتن در بهشت زهرا را در مجله حرف تازه میخوانید.

ماجرای کامل جشن تولد 50 سالگی بهشت زهرا در پنجاهمین سال تاسیس

 

حواشی جشن تولد ۵۰ سالگی بهشت زهرا

 

جشن ۵۰ ساله شدن بهشت زهرا (س) تهران روز جمعه ۲۷ تیرماه با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، سید حسن خمینی تولیت حرم حضرت امام خمینی (ره)، سعید خال مدیرعامل بهشت زهرا (س) و جمعی از شخصیت‌ها و مدیران شهری همچون علی اشراقی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی و احمد مسجدجامعی حضور داشتند.

تصاویر برگزاری این جشن تولد اخیرا منتشر شده است.برگزاری جشن تولد ۵۰سالگی بهشت زهرا(س) تهران واکنش کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: روز جمعه ۲۷ تیرماه با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، سید حسن خمینی تولیت حرم حضرت امام خمینی (ره)، سعید خال مدیرعامل بهشت زهرا (س) و جمعی از شخصیت‌ها و مدیران شهری همچون علی اشراقی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی و احمد مسجدجامعی حضور داشتند. تصاویر برگزاری این جشن تولد اخیرا منتشر شده است.

ماجرای کامل جشن تولد 50 سالگی بهشت زهرا در پنجاهمین سال تاسیس

 

تاریخچه تاسیس بهشت زهرا

طراحي، اجرا و احداث گورستاني به نام بهشت زهرا (س)، با هدف پايان دادن به موضوع تعدد گورستانها در سطح شهر تهران در سال ۱۳۴۵ انجام گرفت.

نخستین تلاش‌ها برای طراحی، اجرا و احداث آرامستانی به نام بهشت زهرا، با هدف پایان دادن به مسئلهٔ تعدد آرامگاه‌ها در سطح شهر تهران، در سال ۱۳۴۵ انجام پذیرفت. در این تصمیم‌گیری‌ها، که با حضور شهردار وقت تهران و معاونان و رؤسای سازمان گورستان‌های پایتخت انجام گرفت، قطعه زمینی در مسیر تهران – قم به مساحت ۳۱۴ هکتار به این امر اختصاص یافت و برای فعالیت‌های عمرانی و فضای سبز نیز بلافاصله اقدام گردید.

 

اولین نفر که در بهشت زهرا دفن شد که بود؟

بهشت زهرا در سال ۱۳۴۹ آماده گردید، ولی در ابتدا به‌علت وجود گورستان‌های متعدد فعال در محله‌های تهران با عدم اقبال عمومی جهت دفن اموات مواجه و سرانجام با دفن نخستین متوفی به‌نام محمدتقی خیال در قطعه ۱ ردیف ۱ شماره ۱ که به خانواده‌ای ارتشی و متنفذ متعلق بود، رسماً مورد بهره‌برداری قرار گرفت

از آن روز تا به امروز افزون بر ۵۰ سال مي گذرد و اکنون در سال ۹۹ در پنجاهمین سال تاسیس بزرگترین گورستان تهران هستایم که چشن تولدش نیز از سوی شهردار وقت تهران و برخی مسئولان گرفته شد.

 

نظرات