آیا کرونا از طریق کولر ماشین منتقل میشود؟

0

آیا کرونا از طریق کولر ماشین منتقل میشود؟

آیا کرونا از طریق کولر ماشین منتقل میشود؟ ، چکار کنیم تا با کولر روشن خودرو کرونا نگیریم، اگر یک بیمار کرونایی در خودرو حضور داشت، آیا کولر روشن باعث انتقال کرونا میشود؟ در ادامه نحوه استفاده صحیح از کولر خودرو در زمان کرونا و پاسخ به سوالات بالا را در مجله حرف تازه مطالعه کنید

آیا کرونا از طریق کولر ماشین منتقل میشود + نحوه استفاده صحیح از کولر خودرو با کرونا

 

انتقال کرونا از کولر ماشین

 

شاهین جمشیدی مجری تلویزیون به تازگی در برنامه سلام صبح بخیر مهمانی داشت که از او درباره آیا کولر ماشین می تواند موجب انتشار ویروس کرونا شود؟

وی پاسخ داد که خود کولر عامل انتشار نیست، اما به دلیل تردد و رفت و آمد مردم در داخل خودرو میتواند عامل انتشار باشد. به این معنی که کروناویروس به دلیل وزن سنگین روی سطوح می نشیند و به کف کفش و لباس و صندلی می چسبد و با سوار شدن مسافر به خودرو ، میتواند یکی از عوامل انتقال باشد

آیا کولر ماشین باعث انتقال کرونا میشود؟

درباره انتقال کرونا از طریق کولر ماشین ،دکتر کاظم ندافی رئیس پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در شرایطی که فرد مشکوک به داشتن کرونا در ماشین حضور دارد توصیه می‌شود آن فرد حتما از ماسک استفاده کند، اما به طور کلی کولر در حالتی قرار داده شود که هوا را از بیرون بگیرد، خنک کند و به داخل ماشین بدهد تا نگرانی‌ در این زمینه وجود نداشته باشد.

در ارتباط با کولرهای ماشین هم باید گفت که در این شرایط توصیه می‌شود که فرد مشکوک به بیماری حتما از ماسک استفاده کند و کولر ماشین را در وضعیتی که هوا را از بیرون می‌گیرد و خنک می‌کند و به داخل ماشین می‌دهد قرار دهند تا هیچ شبهه‌ای در این زمینه وجود نداشته باشد.

ندافی در این ویدئو که در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: بنابراین اگر در شرایطی که از کولر ماشین استفاده می‌شود، کولر را در وضعیتی قرار دهید که هوا را از بیرون به داخل ماشین می‌آورد، نگرانی‌ وجود نخواهد داشت. به طور کلی مردم نباید در خصوص کولر گازی چه در خانه و چه در ماشین‌ها نگران باشند. با شستن دست‌ها، رعایت فاصله و بهداشت تنفسی می‌توان از ابتلا به کرونا جلوگیری کرد.

نحوه استفاده صحیح از کولر خودرو در زمان کرونا

در زمان کرونا باید چند نکته را درباره روشن کردن کولر خودرو رعایت کنید تا کمتر در معرض انبتلا قرار بگیرید:

حتما دریچه ها و کفشپوش ماشین و بدنه و صندلی و درب ها با الکل یا مواد ضدعفونی کننده تمیز کنید.

جریان داشتن هوا داخل خودرو

تنظیمات و دریچه کولر را مستقیم اه سمت مسافر ندهید.

در شرایطی که فرد مشکوک به داشتن کرونا در ماشین حضور دارد توصیه می‌شود آن فرد حتما از ماسک استفاده کند

کولر ماشین در حالتی قرار داده شود که هوا را از بیرون بگیرد، خنک کند و به داخل ماشین بدهد

مردم نباید در خصوص کولر گازی چه در خانه و چه در ماشین‌ها نگران باشند

با شستن دست‌ها، رعایت فاصله و بهداشت تنفسی می‌توان از ابتلا به کرونا جلوگیری کرد.

نظرات