آموزش پخت انواع شیرینی برای عید نوروز ۹۷

1

آموزش پخت انواع شیرینی برای عید نوروز ۹۷

شیرینی عید : شیرینی اگر هیچوقت هم مهمان خانه های شما نباشد حداقل در روزهای نوروز پای ثابت سفره پذیرایی تان است.شیرینی و چایی در ایام عید پیش مهمانانتان آبروداری می کنند و شکم ها را چه بسا آنقدر سیر خواهند کرد که دیگر شام و ناهاری در کار نباشد.

کم‌كم با نزدیك شدن به نوروز ۹۷ و سال نو، خانم‌های خانه‌دار به فكر طبخ غذاهای مخصوص عید نوروز و همینطور تهیه شیرینی عید و شكلات می‌افتند. آنهایی هم كه فرصت كافی دارند و اندكی سلیقه، خودشان دست به كار شده و شیرینی‌های خانگی خوشمزه را برای نوروز آماده می‌كنند.

در این مطلب گلچینی از طرز تهیه شیرینی های خوشمزه با پخت راحت گرد آورده ایم که میتوانید در خانه آنها را آماده کنید و از خوردن آنها لذت ببرید. لطفا ملاحظه فرمایید:

آموزش پخت شیرینی عید خانگی

۱- بیسکویت کره ای (شیرینی عید)

مواد لازم:

کره : ۱۳۰ گرم
پودر قند : ۱۰۰ گرم
وانیل : ۱ ق چ
آرد : ۲۰۰ گرم
تخم مرغ : ۱ عدد

شیرینی عید

طرز تهیه:

کره رو از یک ربع قبل بذارید توی دمای محیط تا نرم بشه. تنها کافیه که نرم و قابل هم زدن شده باشه. بعد ۱ دقیقه ای با همزن بزنید تا یک دست بشه. بعد پودر قند رو الک کنید و اضافه کنید و اونقدر بزنید تا رنگش روشن (کرم رنگ) و بافتش کاملا یک دست بشه.
حالا تخم مرغ و وانیل رو با هم با چنگال میزنیم و به موادمون اضافه میکنیم و باز با همزن میزنیم تا کاملا یک دست و پفی بشه. بعد هم همزن رو میذاریم کنار و آرد رو الک میکنیم و کم کم به موادمون اضافه میکنیم و با لیسک یا قاشق مخلوط میکنیم. کمی که سفت شد میتونید از دستتون برای مخلوط کردن استفاده کنید. دقت کنید که شلی و سفتی خمیر بستکی به قالبی داره که استفاده میکنید. مثلا اگر از قیف استفاده میکنید کمی شل تر باشه بهتره. در هر صورت اگر احتیاج بود میتونید آردش رو کم و زیاد کنید. این رو هم در نظر داشته بشید که آرد بیش از حد به خورد مواد ندید تا شیرینی خوشمزه تری داشته باشید.
بعد هم بذارید روی کاغذ روغنی و در فر از قبل گرم شده و وقتی روش کمی طلایی شد از فر خارجش کنید و بذارید سرد شه و بعد توی ظرف بچینید.

۲- کوکی شکلاتی (شیرینی عید)

مواد لازم:

کره آب شده : یک چهارم پیمانه
شکر: نصف پیمانه
تخم مرغ : دو عدد
وانیل : به مقدار کم
چیپس شکلاتی تلخ و شیرین : یک پیمانه
بیکینگ پودر : نصف یک قاشق چایخوری
چیپس شکلاتی نیمه شیرین : یک پیمانه
آرد : یک چهارم پیمانه

مواد لازم برای روی کوکی:

کره : دو قاشق چایخوری

چیپس شکلاتی : یک پیمانه

شیرینی عید

طرز تهیه:

چیپس های شکلاتی شیرین و تلخ را به صورت بن ماری آب کنید و یه گوشه بگذارید.

شکر، تخم مرغ ، کره ، وانیل را با هم در یک کاسه بزرگ با همزن برقی مخلوط کنید تا صاف و یکدست شود.

شکلاتی را که آب شده بود را به آن اضافه کنید و هم زدن را ادامه دهید. سعی کنید سرعت هم زدن را کاهش دهید و بقیه مواد کوکی را به آن اضافه کنید و هم بزنید.
مواد را بپوشانید و برای این که سفت شود در یخچال بگذارید.

دمای فر را روی ۱۷۵ درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

سینی را با یک کاغذ روغنی کامل بپوشانید و با فاصله با قاشق خمیر را بریزید تا خمیر تمام شود.

شیرینی برای پخت نیاز به ۹ الی ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد بعد از گذشت این زمان آن را از فر خارج کنید تا خود را بگیرد سپس بگذارید خنک شود.
مواد روی کوکی مخصوص عید را با هم ذوب و همراه با مغز، کوکی را تزیین کنید.

۳- شیرینی اتریشی (شیرینی عید)

مواد لازم:

شکلات تخته ای آب شده : ۶۰ گرم
مارگارین نرم شده : ۲۱۰ گرم
پودر قند : ۹۰ گرم
زرده تخم مرغ : چهار عدد
آرد : ۲۶۰ گرم
اسانس وانیل (مایع) : سه قاشق مرباخوری
پودر نارگیل برای تزیین : ۶۰ گرم

شیرینی عید

طرز پخت:

در همین ابتدای کار کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. فر را نیز بر روی حرارت ۱۳۵ درجه سانتیگراد بگذارید و روشن کنید تا گرم شود. پودر قند و مارگارین نرم شده را با هم بزنید تا مانند کرم شود. در یک ظرف جدا اسانس مایع وانیل را به زرده های تخم مرغ بیفزایید و میکس (مخلوط) کنید. سپس این مخلوط را به مایة قبلی اضافه کنید و آن را کاملاً هم بزنید تا مخلوط به دست آمده، یکدست شود. آرد را کم کم روی این مایه الک کنید و آن را مرتب مخلوط کنید تا به سرعت به خورد خمیر برود. در این مرحله باید خمیر نرم و یکدستی به دست آید. خمیر آماده شده را در قیفی که ماسوره کنگره دار یک سانتیمتری دارد، بریزید و به کمک این قیف و ماسوره خمیر را به صورت انگشت های ۶ سانتیمتری (میله های ۶ سانتیمتری) و با فاصله روی سینی آماده شده شکل دهید. شیرینی ها را ۲۰ دقیقه در فر از پیش گرم شده بپزید تا زیر آنها کمی تغییر رنگ دهد. بعد از پخت شیرینی ها، اجازه دهید شیرینی ها کاملاً خنک شوند. سپس آنها را با شکلات آب شده تزیین کنید.

 

۴- باقلوای برشی بادام (شیرینی عید)

مواد لازم:

تخم مرغ : ۴عدد

نمک : ۱ پنس

روغن مایع :یک دوم پیمانه سرخالی

آرد : به میزان لازم

شیر ولرم :۲پیمانه

مواد لازم شربت:

شکر : یک لیوان
گلاب : یک دوم لیوان
آب : ۱لیوان
مواد میانی
پودرقند : ۳۰۰گرم
پودر بادام : ۲۰۰گرم
پودرفندق : ۱۰۰گرم
پودر هل : ۲ قاشق سوپ خوری

شیرینی عید

روش تهیه شربت:

برای شربت همه مواد را با هم روی حرارت گذاشته و می گذاریم تا ۶ دقیقه بجوشد . این شربت نباید غلیظ باشد بلکه بسیار رقیق است . برای شربت غلیظ در باقلوا ها میزان آب را نصف نمایید.

خمیر شربت:

شیر و پودر هل و تخم مرغهار ا به همراه روغن مایع و نمک مخلوط کرده تا یکدست شود . سپس آرد را کم کم ریخته و با دست هم بزنید تا خمیر شود. خمیری که به دست نچسبد و یکدست باشد. حال خمیر را روی میز آردپاشی مثل شستن رخت ورز دهید. نشان آماده بودن خمیر این است که از خمیر وقتی یک گلوله کوچک برداشتید و زیر دست فشار دادید مثل بادکنک باشد زیر دستتان!

خمیر را در کیسه چرب شده برای ۳۰ دقیقه استراحت دهید .

حال یک قالب باقلوای در دار فلزی را با روغن جامد تمام قسمت هایش را بپوشانید .کمی از خمیر را برداشته و زیر کار کمی آرد بپاشید و خمیر را با چوب باقلوا کاملا باز کنید . مداما خمیر را جابجا کرده و از این طرف به آن طرف کرده و روی دست کمی باز کنید. دوباره روی آن آرد بپاشید و با چوب وردنه بزنید تا کاملا نازک شود. در پایان روی خمیر را آرد پاشیده و با کمک وردنه آن را بلند کرده و روی چوب مداما با دست خمیر را پهن کنید.

خمیر که نازک شد در قالب انداخته تا کاملا دیواره ها را بپوشاند. حتما ۲ سانتی متر از قالب خمیر بزرگتر باشد تا آویزان شود!

سپس اضافه های خمیر را ببرید. اگر خمیر در نقطه ای پاره شد آن را روغن زده و یک تکه خمیر نازک روی آن بگذارید.

مواد سفید بادامی را بریزید. کامل فشرده و غلطک بکشید. حال گلاب را با آب فشان روی آن داده و کاملا روی آن را خیس کنید. یک خمیر نازک دیگر آماده و روی آن بیندازید.

مجددا با غلطک بکشید. سعی کنید وقتی ظرف را می چرخانید روغن حر کت نکند. حالا آماده برش است. با یک چاقوی تیز روی خمیر را برش های طولی دهید . فر ۱۶۰ درجه برای ۲۵ الی ۳۰ دقیقه تا زمانی که دور خمیر طلایی شود و از وسط خمیر مواد نگین جوش بزند یعنی باقلوا حاضر است.حال باقلوا را خارج کرده و شربت داغ را ۳ ملاقه با فاصله روی کل ظرف بریزید. زمانی که خنک شد در ظرف را برداشته و برش های عرضی می زنیم. اگر برش ها سخت بود دوباره از شربت داغ داغ ۲ ملاقه ریخته و در را می بندیم و مجددا می گذاریم تا خنک شود و بعد برش می زنیم.

۵- باقلوای قزوین (شیرینی عید)

مواد لازم:

آب ولرم : ۳ قاشق سوپ خوری

روغن اب کرده : یک و نیم قاشق سوپ خوری

زرده تخم مرغ :۱ عدد

آرد : به میزان لازم

مواد میانی:

قند بادام : ۱۸۰ گرم

پودر پسته : ۳۵۰ گرم

پودر زعفران : ۴ قاشق

پودر هل : ۲ قاشق

شربت:

گلاب : ۱ پیمانه

شکر : ۱ پیمانه

شیرینی عید

روش تهیه :

۱ .ظرف را خشک کرده پر از قند بادام می کنیم ، صاف می کنیم تا مقدار لازم قند بادام مشخص شود.

۲٫قالب را چرب می کنیم . خمیر را یک لایه ته قالب می اندازیم . قند بادام را ۵ بخش کرده ، ۱ قسمت قند بادام را روی خمیر ریخته ( رنگ سفید) و با کف دست می فشریم . قند بادام بخش دوم را زعفرانی کرده ( زعفران خیلی غلیظ) و مخلوط می کنیم به طوری که حالت پودر باشد .

۳٫ مواد زعفرانی را ریخته و صاف می کنیم.قسمت سوم قند بادام را سفیدمی ریزیم و صاف می کنیم. حال هل را روی همه مواد الک کرده و قسمت چهارم قند بادام را می ریزیم.قسمت پنجم را فقط پودر پسته می ریزیم و با یک گوشکوب صاف
می کنیم. مقداری روغن آب کرده روی خمیر می ریزیم.

۴٫خمیر را روی تابه می اندازیم و از اطراف با انگشت خمیر را می چسبانیم و اضافه ها را برش می زنیم.

۵٫در فر ۱۶۰ درجه اول برای ۳۰ دقیقه و سپس یک فویل یا سینی روی آن گذاشته و دوباره ۳۰ دقیقه با درب بسته در ۱۰ دقیقه آخر روی آن را روغن آب کرده می ریزیم . باز درب را بسته و در فر می گذاریم.

۶- شیرینی عسلی (شیرینی عید)

مواد لازم:

آرد برنج : ۱پیمانه
پودر هل : ۱ قاشق چایخوری
پودر قند : ۳ قاشق سوپ خوری
کره ذوب شده : ۵۰گرم
پودر گردو : یک دوم پیمانه
زعفران حل شده : ۱ قاشق سوپ خوری
عسل : به میزان لازم

شیرینی عید

روش تهیه:

ابتدا پودر قند و آرد برنج و پودر هل را با هم مخلوط کرده حال زعفران حل شده و کره ذوب شده را ریخته و کمی هم عسل. حال مواد را مخلوط کرده و کم کم عسل را اضافه نمایید تا به صورت خمیر لطیفی در آید.
حال خمیر را در کیسه نایلون برای ۳۰ دقیقه استراحت داده حال خمیر را بین دو لایه نایلون خمیر را باز کرده، با قطر ۱ سانت. حال خمیر را قالب زده و روی آن را با پودر پسته تزیین کرده و در ظرف چیده و سرو نمایید.
این شیرینی احتیاجی به هیچ گونه فر و یا حرارت دادن ندارد.

۷- شیرینی پسته (شیرینی عید)

مواد لازم:

پودر قند : ۱۰۰گرم
کره نرم شده :۱۲۰گرم
زرده : ۲عدد
آرد : ۲۵۰گرم
پودر پسته : ۱۰۰گرم
رنگ سبز : ۱قطره

شیرینی عید

طرز تهیه:

ابتدا کره و پودر قند را زده تا پوک و لطیف شود حال زرده ها و وانیل را ریخته و خوب مخلوط کرده.

حال رنگ مجاز و آرد را الک کرده و با پودر پسته اضافه نمایید.خمیر را کمی ورز داده و سپس خمیر را به ضخامت نیم سانت باز کرده و قالب کاج بزنید و در سینی فر کاغذ انداخته شده چیده و در فر ۱۸۰ درجه برای ۲۰ دقیقه قرار دهید.طلایی شدن اطراف شیرینی نشان از پخته شدن آن دارد. حال شیرینی ها را از فر خارج نمایید و روی هر کدام را با دراژه و شکلات سفید تزیین نمایید.

نکته: باید حواستان باشد که وقتی شیرینی را که در سینی چیده اید و در فر قرار داده اید نباید به هیچ وجه روی شیرین تغییر رنگ دهد، برای جلوگیری از این کار به محض اینکه طرف دیگر شیرینی طلایی شد، آنها را از فر در آورید.

۸- شیرینی ابریشمی (شیرینی عید)

مواد لازم:

روغن یا کره : ۲۵۰ گرم
تخم مرغ : ۲عدد
پودرشکر : ۳۰۰گرم
هل : ۲ قاشق سوپ خوری
آردبرنج : ۴۰۰گرم
شیر یا گلاب : کمی
آرد نخودچی : ۲۵۰ گرم
پودر کاکائو : ۲ قاشق سوپ خوری

شیرینی عید

طرز تهیه:

ابتدا روغن یا کره نرم شده را باپودر شکر می زنیم تا کاملا کرم رنگ شود.

حال تخم مرغ ها را اضافه نمایید. سپس آردبرنج را افزوده و آرد نخودچی را اضافه نمایید تا مایه خمیر شود. حال کم کم گلاب و یا شیر را ریخته تا خمیر نرمی بدست آید.خمیر را دو قسمت کرده و یک قسمت ساده و یک قسمت را پودر کاکائو اضافه نمایید تا خمیر شکلاتی شود.

فر را با حرارت ۲۰۰ درجه گرم نمایید.حال خمیر ها را جداگانه روی سطح آرد پاشی شده قرار داده و روی آنها را کمی پسته نیمکوب شده ریخته و یک لایه کیسه نایلون روی خمیر گذاشته و خمیر را با وردنه باز کرده و با قطر حدود ۱ سانت شیرینی ها را قالب زده و در سینی فر چیده و در فر ۱۸۰ درجه برای مدت ۱۰ دقیقه پخت را انجام دهید .

۹- قطاب خانگی (شیرینی عید)

مواد لازم:

شیر : ۱پیمانه

بیکینگ پودر : ۱ قاشق چای خوری

آرد : به مقداری لازم

روغن جامد : ۱ پیمانه

مواد مورد نیاز برای میان قطاب :

پودر گردو : ۵۱ گرم

هل : ۱ قاشق مرباخوری

پودر بادام : ۵۱ گرم

پودر شکر : ۲۱۱ گرم

شیرینی عید

طرز تهیه:

ابتدا روغن را با همزن زده تا پوک و سبک شود سپس شیر را اضافه کنید و هم بزنید . پودرهل را اضافه کرده سپس بیکینگ پودر و آرد الک شده را نیز کم کم اضافه نمایید تا زمانی که خمیر به دست نچسبد در ضمن خمیر نباید زیاد سفت شود. سپس خمیر را داخل کیسه فریزر به مدت ۱۵ دقیقه در دمای محیط گذاشته سپس به مدت ۱۵ دقیقه هم داخل یخچال قرار دهید. برای میان قطاب تمام مواد را با هم ترکیب کنید سپس خمیر را روی سینی پهن کرده و قالب بزنید و مواد میانی را داخل خمیر گذاشته و ۲ سر آن را به وصل کرده و داخل روغن داغ سرخ نمایید. میتوان برای تزیین قطاب ها میتوانیید آنها را پس از سرخ کردن در مخلوط شکر و پودر پسته و بادام بغلطانید.

۱۰- باقلوا (شیرینی عید)

مواد لازم:

پودر قند بسیار نرم : ۵۰۰ گرم

پودر نخودچی الک شده : ۵۰۰ گرم

روغن جامد : ۳۰۰ گرم

پودر پسته برای تزیین : به میزان لازم

هل و وانیل : به میزان لازم

مواد لازم برای ۶ نفر:

مغز بادام : ۵۰۰ گرم

شکر : ۲۵۰ گرم

پودر هل : یک قاشق پر

زرده تخم مرغ : ۲ عدد

شیر : نصف فنجان

روغن : ۲ قاشق پر

آرد : ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم

بیکینگ پودر : نصف قاشق چای خوری

گلاب : نصف فنجان

قالب های کوچک فلزی

شیرینی عید

روش تهیه :

شیر، بیکینگ پودر، روغن و زرده تخم مرغ را مخلوط می کنیم و کم کم آرد می ریزیم و مرتب بهم می زنیم تا مایه خمیرشده به دست نچسبد و زیاد هم سفت نشود بعد خمیر را خوب مالش می دهیم و می گذاریم دو سه ساعت در کیسه نایلون بماند سپس مایه بادام و قند وهل کوبیده را مخلوط می کنیم آنگاه روی میز را کمی آرد می پاشیم در صورت تهیه در جعبه از خمیر گلوله ای به اندازه یک گردو بر می داریم روی میز را کمی آرد می پاشیم و خمیر را با نورد نازک تا حدی که ممکن است باز می کنیم ودقت می کنیم به آن فرم جعبه را بدهیم با برس مخصوص آرد روی روی لواش را پاک می نماییم.

جعبه را روی لواش قرار می دهیم لواش را بحدیکه تقریبا اطرافش نیم سانت از جعبه بزرگتر شود میبریم و این لواش را در جعبه می اندازیم و بهمین طریقداخل جعبه را می توان ۲ تا ۳ ورقه لواش انداخت بعد جعبه را با مایه بادام وقند آماده شده پر می کنیم وبا پشت قاشق مایه را فشار می دهیم تا کاملا سفت و صاف شود کمی گلاب با دست روی بادام و قند می پاشیم ودو تا چهار ورق لواش به طریق فوق روی جعبه می اندازیم .

باقلوا را با کارد بصورت لوزی یا چهار گوش می بریم بعد ۱۵۰ گرم روغن آب کرده را داغ می کنیم. و به تناسب روی جعبه ها می دهیم و جعبه ها را داخل
سینی فر می چینیم وسینی را روی پنجره اول فر بطرف پاﺌﻳﻦ با حرارت ۳۰۰ درجه می گذاریم تا یک ربع بماند وروی باقلوا کمی طلایی رنگ شود سینی را بیرون می آوریم کمی که سرد شد روی جعبه ها را به تناسب از شربت آماده شده می ریزیم.

۱۱- نان برنجی (شیرینی عید)

مواد لازم برای ۴ نفر:

آرد برنج : ۵۰۰ گرم
پودر شکر : ۲۰۰ گرم
روغن : ۲۵۰ گرم
گلاب : ۱٫۲ پیمانه
تخم مرغ کوچک : ۲ عدد

شیرینی عید

روش تهیه:

شکر و روغن و زرده های تخم مرغ را با هم خوب مخلوط می کنیم تا زمانیکه یکدست شوند. سفیده های آنرا جدا در ظرفی می زنیم تا سفت شوند. سپس گلاب و آرد و سفیده های زده شده را هم به مایه اضافه می کنیم و خوب بهم می زنیم.

این مایه را در ظرفی پلاستیکی می ریزیم و برای ۲۴ ساعت در یخچال قرار می دهیم. سپس خمیر را در یک ظرف مسطح نچسب به قطر نیم سانتی متر پهن می کنیم و با چاقوی شیرینی پزی آنرا به تکه های کوچک می بریم و می گذاریم در فر با دمای ۳۰۰ درجه فارنهایت برای ۵ تا ۲۰ دقیقه بپزد. رنگ آن نباید زیاد تغییر کند.

۱۲- کلمپه شیرینی (شیرینی عید)

مواد لازم :

آرد : یک کیلو
روغن جامد یا کره : ۴۰۰ الی ۵۰۰ گرم
تخم مرغ : ۲ عدد
شکر : ۲۰۰ گرم
شیر به همراه کمی آب : نصف لیوان
هل و وانیل : به میزان لازم

مواد لازم برای وسط کلمپه :

خرمای بدون هسته : ۴۰۰ گرم
مغز گردوی خورد شده : ۲۰۰ گرم
هل، قلمفور و جوزهندی : به میزان لازم
بادیون و زنجبیل : به میزان لازم
پودر پسته برای تزیین : به میزان لازم

شیرینی عید

طرز تهیه کلمپه :

ابتدا دو عدد تخم مرغ را به همراه هل و وانیل خوب زده، سپس روغن را اضافه کرده و پس از آن شکر و آرد . این مواد را خوب مخلوط کنید و بعد از آن مخلوط شیر و آب را بیا فزایید تا خمیر لطیف و نرمی به دست آید.
مواد داخل کلمپه را کاملا یکدست با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید.
به دو روش می توانید کلمپه را قالب زده و آماده کنید :

روش اول : خمیر را با وردنه روی سطحی صا ف پهن کرده و با ته فنجان یا لیوان به شکل دایره های هم اندازه در آورید و پس از آن که مواد خرمایی که به شکل گلوله های کوچک در آورده اید را وسط آن گذاشتید یک دایره ی خمیری را روی آن قرار داده و دور آن را ببندید و مثل خمیر قطا ب بپیچید.

روش دوم : خمیرها را با دست گلوله ای شکل کرده، کف دست پهن کنید و مواد خرما را وسط آن قرار داده و اطراف آن را ببندید و سپس با استفاده از قالبهای مخصوص کلمپه روی آن را قالب بزنید .

وقتی همه ی کلمپه ها پیچیده و آماده شدند آنها را داخل سینی فر چیده و در طبقه ی وسط و با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه گذاشته و پس از پخته شدن روی آن را با پودر پسته تزیین کنید و بگذارید سرد شده ، سپس نوش جان کنید.

۱۳- کیک یخچالی (شیرینی عید)

مواد لازم:

تخم مرغ : یک عدد
شکر : یک لیوان
شیر : دو لیوان
آرد سفید : دو قاشق غذاخوری
پودر کاکائو : دو قاشق غذا خوری
بیسکویت پتی بور : دو بسته
کره : بیست گرم
هل و وانیل : از هر کدام نصف قاشق چایخوری
پودر نارگیل : برای روی کیک به میزان لازم

شیرینی عید

طرز تهیه:

ابتدا یک عدد تخم مرغ را با یک لیوان شکر و هل وانیل مخلوط کرده کنار بگذارید، سپس یک لیوان شیر را با دو قاشق غذا خوری آرد سفید مخلوط کرده و خوب به هم بزنید تا کاملا آردها در شیر حل شوند و یک لیوان دیگر را با دو قاشق غذا خوری پودر کاکائو مخلوط کرده تا در زمان لازم از آن استفاده کنید.

مخلوط شیر و آردها را روی گاز گذاشته و از ابتدا خوب به هم بزنید تا ته نگیرد و از آن مایع تقریبا سفت و یکدستی درست شود ،پس از اینکه مایع شیر و آردتان آماده شد مخلوط تخم مرغ وشکر زده شده را به آنها اضافه کنید و همچنان به هم بزنید تا بوی خامی تخم مرغ از بین برود و سپس به آن کره و یک لیوان شیر کاکائو را اضافه کنید.در اینجا مایع بین بیسکویت کیک شما آماده است.

حال در ظرف مورد نظرتان که می تواند انواع پیرکسهای مستطیلی شکل یا هر ظرف صاف دیگری باشد یک لایه بیسکویت چیده وسپس یک لایه از کرم کاکائویی روی آن بریزید و دوباره یک لایه بیسکویت وبعد مایع کاکائویی و به همین ترتیب تا ۴ یا ۵ لایه ادامه دهید ودر آخر روی آن را با پودر نارگیل کاملا بپوشانید تا سفید شود که البته روی پودر نارگیل را هم می توانید با ترافل های رنگی یا اسمارتیزهای ریز تزیین کنید ویا همینطور سفید بگذارید .این مواد آماده شده را به مدت ۷ تا ۸ ساعت در یخچال گذاشته وسپس با چای گرم میل کنید.
_در صورت دوست نداشتن پودر نارگیل می توانید آن را ساده میل کنید.
_بعضی وقتها می توانید کیک یخچالیتان را به همین طریق با بیسکویتهای خورد شده درست کنید.

 

1 دیدگاه در “آموزش پخت انواع شیرینی برای عید نوروز ۹۷

  1. شیرینی گفت:

    عالی بود
    ممنون

نظرات