آیا بخور جوش شیرین کرونا را درمان میکند؟!

0

آیا بخور جوش شیرین کرونا را درمان میکند؟!

بخور جوش شیرین حسین روازاده ، یکی از مدعیان طب اسلامی با اشاره به استفاده از بخور جوش شیرین برای درمان کرونا و انواع عفونتها و آلودگی ها نسخه جدید پیچیده و دستور العمل لازم برای درمان کرونا و عفونت ها با بخور جوش شیرین را توضیح داده است.

آیا بخور جوش شیرین کرونا را درمان میکند؟

حکیم  حسین روازاده یکی از مدعیان طب اسلامی که از سوی هوادارانش حکیم خوانده می‌شود، برای درمان کرونا نسخه جدید پیچیده و آن هم بخور جوش شیرین است.

بخور جوش شیرین برای درمان کرونا

دکتر روازاده در نسخه جدید خود تاکید کرده که افراد سالم جهت پیشگری، باید ۷ روز پی در پی ، روزی یک مرتبه و بعد از آن هفته ای یکبار تا زمانی که اپیدمی کرونا هست بخور را ادامه دهند و افراد بیمار هم برای رفع خشکی سینه باید همانند افراد سالم بخور بدهند اما روزهای اول و دوم حتما در دو نوبت صبح و شب این کار را تکرار کنند / منبع: سایت دکترروازاده

واکنش به درمان کرونا با بخور جوش شیرین

دکتر حسین رضایی زاده رییس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، نیز در این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره ادعاهای مطرح شده در فضای مجازی از سوی دکتر تبریزیان و روازاده برای درمان کرونا با کمک بخور جوش شیرین، گفت:« در فضای مجازی ادعاهای بسیاری مطرح شده است باید گفت حجم زیادی از جامعه خود به خود درمان می شوند وقتی راجع به یک دارو می توان ادعای درمانی کرد که در کارآزمایی بالینی بتوانیم بیماران را با هم مقایسه کنیم. تا زمانی که این مقایسه اتفاق نیفتد هیچکدام از ادعاها را نمی تواند تایید و تجویز کرد و امیدوارم کسانی که در این زمینه کار می کنند به جای صرف انرژی در فضای مجازی، در مراکز علمی مطالعاتشان را ثبت کنند. ما هیچ روشی را فعلا تایید نمی کنیم.
آنچه که مورد تایید دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت است خودمراقبتی بالینی است.»

 

نسخه بخور جوش شیرین روازاده برای کرونا و عفونت ها

چند توصیه مهم ما به شما:

درمان موثر با دمنوش‌های در دسترس

اگرچه خوردن دمنوش در زمستان در اکثر خانواده‌های ایرانی به خصوص استان مازندران که بیشترین گیاهان دارویی را در دسترس دارند، به عنوان یکی از عادات روزمره تلقی می‌شود، ولی برای مقابله با ویروس کرونا طب ایرانی نیز خوردن دمنوش‌هایی مانند چای کمرنگ، ترخون، آویشن، گل محمدی، گلاب و عرق نعنا را توصیه کرده است.

برای دم کردن دمنوش ترخون باید ترخون خشک را به میزان یک قاشق مرباخوری در یک لیوان آب جوش ریحت و اجازه داد به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. این دمنوش را باید پس از صاف کردن با کمی نبات یا شکر شیرین کرد و یک تا ۲ بار در روز به مدت سه تا پنج روز مصرف نمود.

برای دمنوش آویشن هم باید یک قاشق چایخوری برگ آویشن را در یک فنجان آب جوش ریخت و به مدت ۱۵ دقیقه دم داد و پس از آن صاف نموده با یکی از شیرین کننده‌های طبیعی مانند انجیر، نبات، عسل، مویز، توت، کشمش، یا شکر یک بار در روز به مدت سه تا پنج روز میل کرد.

نظرات