آیا دود اسپند ویروس کرونا را از بین می برد؟!

0

بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور، همه سعی دارند تا به نوعی از ابتلا شدن به ویروس کرونا جلوگیری کنند یا با این ویروس در محیط اطرافشون مبارزه کنند. یکی از شیوه هایی که برای مبارزه با کرونا، زیاد پیشنهاد داده می شود دود کردن اسپند یا عنبر نسا در محیط زندگی مان است. ما در ادامه به صحت این مطلب می پردازیم. با ما باشید.

آیا دود اسپند ویروس کرونا را از بین می برد؟!

 

دود کردن اسپند

قبل از هرچیزی، این نکته را فراموش نکنید که در انجام هر کاری باید حد اعتدال را رعایت کرد حتی اگر برای سلامت بدن ما مفید باشد. دود کردن اسپند نیز از این قاعده خارج نیست. هر چند همه ما می‌دانیم که دود اسپند برای سلامتی مان مفید است، اما زیاده روی در مصرف آن به علت دود غلیظ حاصل از آن بسیار مضر است.

مبتلایان به حساسیت یا آلرژی‌های تنفسی در برابر بسیاری از عوامل محیطی بسیار آسیب‌پذیرند و نسبت به آن‌ها واکنش شدید نشان می‌دهند. این عوامل نه تنها شامل عوامل حساسیت زا بوده، بلکه ممکن است عوامل تحریک‌کننده‌ای مانند بو‌های تند، دود غلیظ، استشمام انواع عطرها، هوای گرم یا هوای سرد را نیز شامل شود.

دود کردن اسپند

دود غلیظ اسپند باعث می‌شود که نایژه‌های فرد مبتلا به آلرژی و آسم، با سرعت واکنش نشان دهند و با ایجاد اسپاسم و انقباض، موجب تشدید علائم آسم شوند. استفاده مکرر و طولانی مدت از دود اسپند حتی برای کسانی که به مشکلات ریوی مبتلا نیستند هم می‌تواند به راحتی باعث آسیب به ریه‌ها و در نتیجه بروز آسم شود.

کودکانی که به آلرژی یا آسم مبتلا هستند علاوه بر رعایت رژیم غذایی مناسب باید هوای منزل را برای فرزندان خود پاک نگه دارند، برای مثال از دود کردن اسپند پرهیز کرده و هنگام آشپزی سیستم تهویه آشپزخانه را به گونه‌ای در نظر بگیرند که هوای داخل اتاق آلوده و منجر به تحریک حساسیت کودک نشود.

 

آیا دود اسپند برای جلوگیری از ابتلا به کرونا مفید است؟

به گزارش حرف تازه به نقل از سلامت نیوز، شروین شکوهی متخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به این سوال که آیا اسپند و عنبرنسارا برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا مفید است یا خیر؟ گفت: ” واقعا این موضوع صحت ندارد و اسپند دود کردن و آتش زدن عنبرنسارا فقط به ضرر مردم است و باعث ایجاد مشکلات تنفسی برای آن‌ها می‌شود. ”

دود کردن برای از بین بردن کرونا
دکتر شکوهی در ادامه گفت: ” ویروس کرونا در هوا باقی نمی‌ماند که بخواهیم با اسپند دود کردن آن را از بین ببریم بلکه این ویروس سنگین است و روی سطوح و زمین می‌افتد و داخل هوا معلق نیست.”

این متخصص بیماری‌های عفونی در ادامه گفت: “این ویروس از افراد مبتلا در فاصله یک متری منتقل می‌شود، ولی وقتی از یک متر بگذرد این ویروس روی زمین و سطوح می‌افتد و بیشتر از آن در هوا باقی نمی‌ماند که بخواهیم هوا را ضد عفونی کنیم.”

 

نظرات