۱۰ روش خانگی درمان درد دیسک کمر

0

بسیاری از افراد در طول روز، درد کمر را حس می کنند و از آن رنج می برند اما همه این دردها ناشی از دیسک کمر نیست. در تعریف دیسک کمر می توان گفت انسانها معمولاً ۲۶ مهره در ستون فقرات خود دارند. مهره ها بوسیله صفحات انعطاف پذیری به نام دیسك بین مهره ای از یكدیگر جدا می شوند. اگر این دیسك ها دچار بیرون زدگی یا فتق شود، این قسمت بیرون زده روی نخاع یا رشته های نخاع فشار وارد می كند و سبب بروز درد در ناحیه كمر با انتشار به پاها می شود. مردم به اصطلاح به این بیماری دیسك كمر می گویند.

درمان خانگی دیسک کمر

 

۱۰ روش خانگی درمان درد دیسک کمر:

خیلی از بیماران با مراجعه به متخصص برای درمان دیسک کمر، سراغ عمل جراحی می روند اما شاید بتوان با روش های خانگی از شر این درد سخت برای همیشه راحت شد، در ادامه این مطلب، مجله اینترنتی “حرف تازه” برای شما ۱۰ روش خانگی درمان دیسک کمر رو آماده کرده است:

تشک راحت

 

۱٫  خرید یک تشک جدید:

یک تشک نرم و شل می تواند به مشکل کمرتان کمک کند و شرایط را بدتر کند. بنابراین باید یک تشک جدید بخرید. با این حال، اگر نمی توانید یک تشک جدید بخرید، می توانید یک تکه تخته سه چهارم اینچ را بین دو تشک نازک قرار دهید.

 

۲٫ ماساژ:

ماساژ کامل به نقاط خاصی از بدن‌تان فشار می‌آورد و در صورت انجام منظم به تسکین دردهای مزمن نیز کمک می‌کند. این کار شامل مالش، ضربه‌ی آرام، و فشار با دست به بافت‌های پشت می‌شود که به نوبه‌ی خود سرعت جریان خون را افزایش می‌دهد. این کار همچنین جذب مواد مغذی و اکسیژن توسط سلول‌های بدن را افزایش می‌دهد.

ماساژ برای درمان کمر درد

 

 

۳٫  پیاده رویی:

نشستن یا به طور مداوم ماندن در یک موقعیت نه تنها مانع از فرآیند امدادرسانی است، بلکه شرایط را بدتر می کند. اگر می خواهید روند درمان را تسریع کنید، باید حرکات آهسته مانند کش و پیاده روی را انجام دهید. اگر می خواهید کمر دردناک خود را خوب کنید، باید صاف روی کمر دراز بکشید و دو بالش بین زانوها قرار دهید. علاوه بر این، استراحت کردن مداوم ممکن است ماهیچه های پشت را تضعیف کند.

 

۴٫ حمام داغ:

کمپرس سرد می تواند باعث تسکین درد کمر شود، در حالی که حمام گرم می تواند به کاهش التهاب و درد کمک کند. برای درمان دردهای بالا و پایین کمر، شما فقط باید بدن خود را به مدت نیم ساعت در وان حمام نگه کنید. گرما می تواند الاستیسیته را افزایش داده و ناراحتی را کم کند.

حمام داغ برای کمر درد

 

۵٫ افزایش مصرف ویتامین C:

بیماران مبتلا به کمردرد، اغلب از کمبود ویتامین C رنج می برند. بنابراین توصیه می شود که غذاهای غنی از ویتامین C در رژیم غذایی خود داشته باشند. شما باید تمام میوه های مرکبات از قبیل توت فرنگی، گوجه فرنگی، بروکلی، و قره قاط و غیره را بخورید.

شما می توانید مکمل ویتامین C را هم مصرف کنید. اما باید قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید.

 

۶٫ فیزیوتراپی و یوگا:

فیزیوتراپی راهی بی‌نظیر برای خلاص شدن از درد مربوط به قسمت پایین کمر است. درمانگران به شما نحوه‌ی صحیح بلند کردن، راه رفتن و انجام فعالیت‌های روزمره را یاد خواهند داد. می‌توانید از پزشک خود بخواهید چند تمرین کششی اصلی و پایه‌ای را که عضلات را تقویت و از ستون فقرات شما حمایت می‌کند به شما نشان بدهد. به علاوه، این حرکات پاها و ستون فقرات شما را از همیشه انعطاف پذیرتر خواهند کرد. یا اینکه، انجام یوگا تحت نظارت مربی ممکن است فرایند درمان را تسریع کند.

یوگا و کمر درد

 

۷٫ عسل:

یک قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان آب گرم به آن اضافه کنید. آن را در صبح با شکم خالی خود مصرف کنید. شما باید این درمان را روزانه تکرار کنید تا آسودگی قابل توجهی به دست آید.

 

۸٫ زنجبیل:

یک زنجبیل را له کنید و به شکل خنیر تهیه کنید و به مناطق تحت تاثیر خود بمالید. پس از آن روغن اکالیپتوس را به این مناطق بمالید و آرامی به مدت ۳۰ دقیقه ماساژ دهید و سپس با آب ولرم بشورید.

نوشیدن چای زنجبیل معمولاً سه بار در روز می تواند باعث تسکین درد شما شود. برای این که این چای را درست کنید، باید ۶ برش نازک از زنجبیل را در نیم فنجان آب قرار دهید. این محلول را با حرارت کم در حدود ۱۵ دقیقه بجوشانید. بگذارید خنک شود. صاف کنید و می توانید عسل اضافه کنید تا چای زنجبیل را شیرین تر کنید.

نوشیدنی مخلوط عسل و زنجیبیل

 

 

۹٫ طب فشاری و طب سوزنی برای درمان دیسک کمر:

هر دو طب فشاری و طب سوزنی فنون باستانی نسبتا مشابهی هستند برای کاهش درد. در مورد اول (طب فشاری)، دستان و آرنج‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند،‌ در حالی که در روش دیگر (طب سوزنی) از یک سری سوزن برای درمان درد استفاده می‌شود. برای انجام این فنون به یک متخصص با تجربه نیاز دارید.

 

۱۰٫ برگ های ریحان:

برگ های ریحان برای درمان دردهای بالا و پایین کمر به خاطر خواص ضد التهاب آن استفاده می شود، ۱۰عدد برگ ریحان را در یک فنجان آب اضافه کنید و برای چند دقیقه آن را بجوشانید. بگذارید تا به دمای اتاق برسد وکمی نمک اضافه کنید. این محلول را یک بار در روز بنوشید تا آسودگی قابل توجهی به دست آید.

با ما باشید.

نظرات