تمام فواید شگفت انگیز آبلیمو | خواص آبلیمو

0

تمام فواید شگفت انگیز آبلیمو | خواص آبلیمو

خواص آبلیمو از جمله میوه های بسیار مفید می باشد که تاثیر شگفت انگیزی در درمان بسیاری از بیماری ها دارد و همچنین از فواید زیادی در جهت افزایش زیبایی به منظور جوانسازی پوست بهره مند می باشد، در ادامه مطلب به خواص آبلیمو و تمام فواید آن می پردازیم.

خواص آبلیمو

خواص آبلیمو و آشنایی با تمام فواید آن
لیمو به عنوان یک میوه معجزه گر به شمار می رود و علاوه بر درمان بیماری ها و تقویت سیستم ایمنی فواید شگفت انگیز در زمینه سلامت پوست و مو دارد در ادامه شما را با خواص آبلیمو آشنا خواهیم کرد.

پیشگیری از سرطان
ویتامین C موجود در لیمو ترش علاوه بر اینکه سلول های بد و رادیکال های آزاد در بدن را از بین می برد سبب جلوگیری از تشکیل سلول های سرطانی نیز می شود همچنین لیمو به از بین بردن سموم بدن که به دلیل انواع آلودگی ها از جمله ریزگردهای موجود در هوا و سرب تشکیل شده اند کمک شگفت انگیزی می کند.

بهبود دستگاه گوارش
لیمو ترش دارای ماده ای به نام اسید سیتریک می باشد که سبب هضم غذا می شود، می توانید به منظور درمان ورم معده و روده یک عدد لیمو ترش را با پوست و هسته له کرده سپس آن را به یک لیوان آب سرد اضافه کنید و به آن یک قاشق عسل بیافزایید و یک ساعت قبل از خواب مصرف کنید.

پایین آوردن دمای بدن
نوشیدن آب لیمو به پایین آوردن تب در افراد بیمار کمک می کند، به منظور بهره مند شدن از خواص آبلیمو چند قطره از اسانس لیمو یا مقداری آب لیمو ربه آب سرد بیافزایید و با کمک یک دستمال آن را بر روی پیشانی قرار دهید اینکار سبب کاهش تب و تقویت نیروی بدن می شود.

خواص آبلیمو

درمان سرما خوردگی
بهترین دارو به منظور درمان گلو درد ناشی از سرما خوردگی استفاده از لیمو ترش می باشد از این رو، یک قاشق چای خوری آب لیمو ترش را به آب نیمه گرم اضافه کنید و آن را غرغره کنید تا از شر ورم گلو و گلو درد خلاص شوید همچنین افراد مبتلا به آنفولانزا و سرما خوردگی می توانند آب لیمو تازه و عسل را داخل یک لیوان آب گرم با هم مخلوط کنند سپس محلول حاصل را بنوشند.

درمان کم خونی
از جمله خواص آبلیمو کمک به درمان کم خونی و از بین بردن غلظت خون می باشد، آب لیمو به دلیل داشتن ویتامین C سبب افزایش جذب آهن از منابع گیاهی مانند: غلات، حبوبات و سبزیجات می شود.

درمان یرقان
اگر از داشتن یرقان رنج می برند می توانید دو عدد لیمو را داخل یک لیتر آب داغ به مدت دو ساعت خیس کنید و پس از صاف کردن با عسل شیرین کرده و درطول روز بنوشید.

سلامت قلب
از مهم ترین خواص آبلیمو داشتن پتاسیم می باشد این ماده معدنی برای انواع عملکردهای بدن بسیار مفید و ضروری می باشد و به عملکرد درست عضلات قلب کمک می کند و سبب پمپاز خون در بدن می شود.

درمان سرطان سینه
از دیگر خواص آبلیمو کمک به درمان بیماری سرطان سینه می باشد این میوه شگفت انگیز به دلیل داشتن فلاونون‌ها و فلاوون‌های رژیمی از ترشح آنزیمی به نام آروماتیست پیشگیری می کند بنابراین افرادی که تحت درمان سرطان سینه می باشد آب لیمو ترش تازه می تواند به بهبود این بیماری کمک شگفت انگیزی کند.

کاهش وزن
بسیاری از افراد از داشتن اضافه وزن رنج می برند و به دنبال روشی جهت لاغر شدن می باشند بنابراین آب لیمو ترش را با مقداری آب مخلوط کنید سپس به آن کمی عسل اضافه کنید و آن را صبح ناشتا میل کنید با انجام این روش از شر چربی های اضافی خلاص خواهید شد، همچنین نوشیدن آب با لیمو ترش علاوه بر اینکه سبب افزایش سرعت روند کاهش وزن می شود به دفع سموم و افزایش انرژی در بدن تان نیز به شما کمک می کند.

تقویت بینایی با افزایش سن
با افزایش سن بینایی افراد کمتر می شود اما مصرف ویتامین های C به کاهش تاری چشم ناشی از افزایش چشم کمک می کند از این رو آب لیمو را می توانید به منظور سلامت چشم به رژیم روزانه تان اضافه کنید.

درمان سردرد و میگرن
خواص دیگر لیمو برای سلامت بدن کمک به رفع سردرد معمولی و میگرن می باشد بنابراین افرادی که از سردرد های شدید و میگرن رنج می برند می توانند نصف آب لیمو ترش را به یک فنجان قهوه غلیظ اضافه کنند سپس آن را میل نمایند همچنین می توانید پنج قطره اسانس لیمو را به ۲۵ میلی لیتر از یک روغن حامل مانند روغن بادام اضافه کنید سپس با استفاده از یک دستمال کتانی برروی پیشانی ماساژ دهید.

خواص آبلیمو

درمان مشکلات پوستی
بسیاری از افراد برای درمان جوش صورت از روش های مختلفی استفاده کرده اند اما به نتیجه دلخواه نرسیده اند از خواص لیمو داشتن خواص آنتی باکتریال می باشد که سبب از بین رفتن آکنه می شود همچنین اسید سیتیک موجود در آب لیمو به عنوان یک لایه بردار قوی عمل می کند که سبب از بین رفتن سلول های مرده می شود در نتیجه از بروز جوش بر روی پوست جلوگیری می کند.

پیشگیری از مسمومیت غذایی
از خواص شگفت انگیز آبلیمو جلوگیری از مسمومیت غذایی می باشد بنابراین در زمان مسافرت حتما آب لیمو بنوشید زیرا آب لیمو با باکتری های مسموم کننده مبارزه می کنند حتی در صورت مسموم شدن نیز خواص آبلیمو کمک شگفت انگیزی به درمان مسمومیت می کند.

لیمو ترش در بارداری
به منظور کاهش حالت تهوع خانم های باردار بو کردن یک لیمو تازه هر روز صبح بسیار موثر می باشد همچنین مصرف این میوه به دلیل داشتن ویتامین C به افزایش جذب آهن در غذا کمک می کند به همین خاطر توصیه می شود که زنان باردار بر روی ماهی، مرغ، چای و ماکارونی مقداری آب لیمو بچکانند.

مصرف آبلیمو در بارداری

  • زیاده روی در مصرف آبلیمو اثرات مخربی بر روی مینای دندان می گذارد.
  • مصرف زیاد آب لیمو سبب کم هوشی در فرد می شود.
  • مصرف لیمو ترش به میزان زیاد باعث بی خوابی، ناراحتی های معده و عدم جذب ویتامین A در بدن می شود.
  • برای افرادی که از بیماری دیابت رنج می برند مصرف مکرر آبلیمو و لیموترش مضر می باشد.

نظرات