عوارض نوشیدن آب سرد چیست؟

0

عوارض نوشیدن آب سرد چیست؟

آب سرد : بسیاری از افراد همیشه دوست دارند که برای رفع تشنگی آب خنک یا تگری میل کنند. اما نمیدانند که این کار چه عواقبی در پی دارد. آیا میدانید که چرب شدن کبد یکی از مهمترین مشکلاتی است که با نوشیدن آب سرد در بدن انسان ایجاد میشود؟ بله کبد چرب و شیوع این بیماری در نسل امروز در طب اسلامی و سنتی مربوط به مصرف بی‌رویه آب سرد است.

عوارض نوشیدن آب سرد

مضرات نوشیدن آب سرد

*ایجاد چربی کبد

پزشکان همیشه تاکید بر اجتناب از خوردن آب خیلی سرد را دارند . این کار را باعث بروز بیماری‌های مختلف گوارشی دانستند و همچنین چرب شدن کبد و شیوع این بیماری در نسل امروز در طب اسلامی و سنتی مربوط به مصرف بی‌رویه آب سرد میدانند.

*اختلال در سیستم گوارش

خوردن آب یخ اثری منفی بر فرآیند گوارش دارد. اگر تابستان‌ها دچار معده درد، شکم درد یا حالت تهوع می‌شوید، ممکن است علت آن خوردن آب یخ باشد.
آب یخ باعث سفت شدن مواد غذایی می‌شود و کمک مؤثری به تجزیه‌ی چربی‌ها نمی‌کند. در نتیجه ممکن است بیشتر دچار یبوست یا نفخ شوید؛ بنابراین بعد از خوردن غذا هرگز آب یخ نخورید.

*کاهش ضربان قلب

نوشیدن آب یخ باعث کاهش ضربان قلب می شود. ضربان قلب کند می شود تا این که دوباره دمای بدن به تعادل برسد. بگفته پزشکان آب یخ باعث چسبیدن چربی دور عروق قلب شده و عامل انسداد چهار رگ اصلی قلب و سکته یا ایست قلبی می‌شود، شاید شنیده باشید افراد جوانی که ایست قلبی می‌کنند و از دنیا می‌روند، علت اصلی این اتفاق بد نوشیدن آب یخ است.

عوارض نوشیدن آب سرد

*عوارض نوشیدن آب سرد پس از ورزش

بهتر است از مصرف آب یخ پس از انجام تمرینات ورزشی پرهیز کنید. زمانی که ورزش می کنید، بدن گرمای زیادی تولید می کند و نوشیدن آب یخ بلافاصله پس از تمرینات ورزشی به واسطه عدم تطابق دماها می تواند اثر منفی بر دستگاه گوارش داشته باشد. برخی افراد دردی مزمن در معده به واسطه مصرف آب یخ پس از انجام ورزش را گزارش کرده اند. مصرف آب یخ بلافاصله پس از ورزش می تواند به بدن شوک وارد کرده و موجب معده درد شود.
دچار گلودرد می‌شوید

*گلو درد

تحقیقات نشان داده است که آب یخ باعث تولید بیشتر ماده‌ی مخاطی و در نتیجه مسدود شدن سینوس‌ها می‌شود. وقتی ماده‌ی مخاطی بیشتری در مجرا‌ها وجود داشته باشد، واکنش طبیعی بدن، بروز درد است.

*سردرد

همان گونه که خوردن بستنی باعث یخ زدن مغز می شود ، خوردن آب یخ نیز همین حالت را ایجاد می کند. آب یخ باعث می شود خیلی از عصب های حساس ستون فقرات عکس العمل مناسب نداشته باشد این پیغام سریع به مغز منتقل می شود که این امر به نوبه خود باعث سردرد می شود.

نظرات