ماجرای تهدید به ترور سردار قاآنی توسط آمریکا با جزئیات

0

ماجرای تهدید به ترور سردار قاآنی توسط آمریکا

آمریکا سردار قاآنی را تهدید به ترور کرد، برایان هوک فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران، فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نیز تهدید به ترور کرده است.

به گزارش حرف تازه به نقل از رویترز، روزنامه الشرق الاوسط نوشت: برایان هوک فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران گفته است که جانشین سردار سلیمانی که در حمله پهپادی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسید، احتمالا با همان سرنوشت روبرو خواهد شد اگر بخواهد مسیر مشابه کشتار آمریکایی‌ها را در پیش بگیرد

تهدید سردار قاانی

هوک در مصاحبه با این روزنامه عرب زبان مدعی شد: اگر اسماعیل قاآنی نیز مسیر کشتار آمریکایی‌ ها را دنبال کند، آنگاه با همان سرنوشت روبرو خواهد شد.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به طور شفاف اعلام کرده است که هرگونه حمله علیه آمریکایی‌ها یا منافع آمریکا با یک پاسخ قاطع روبرو خواهد شد.

برایان هوک در پایان گفت: این تهدید جدیدی نیست.
رئیس جمهور همواره گفته است که برای حفاظت از منافع آمریکا قاطعانه واکنش نشان خواهد داد.
لازم به ذکر است که سردار اسماعیل قاآنی بعد از شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی, به عنوان فرمانده جدید سپاه قدس و سردار علی حجازی نیز جانشین فرمانده سپاه قدس منصوب شدند.

سردار قاآنی مغز متفکر و جانشین سابق فرمانده سپاه قدس بود که اکنون به سمت فرماندهی نیروی قدس منصوب شده است.

فرمانده جدید سپاه قدس ۱۷ مرداد ۱۳۳۶ در مشهد، نظامی ایرانی و فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

سردار اسماعیل قاآنی ۶۲ ساله و متولد شهر مقدس مشهد و اهل مشهد است که اکنون به عنوان فرمانده سپاه قدس از سوی رهبر معظم انقلاب منصوب شد.

سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه و از فرماندهان خراسانی دفاع مقدس که رزمندگان خراسانی او را «آقااسماعیل» خطاب می کردند در آن دوران حماسه و ایثار سکاندار فرماندهی لشکرهای ۵ نصر و ۲۱ امام رضا را بر عهده داشت

تا سال ۶۶ فرمانده تیپ امام رضا بود که پس از آن فرماندهی لشکر ۵ نصر را برعهده گرفت. وی برای مدتی نیز معاون اطلاعات ستاد مشترک سپاه بود که پس از آن جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه شد.

 

نظرات