راهنمای خرید ماشین ظرفشویی با توجه به تعداد نفرات خانواده

0

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی با توجه به تعداد نفرات خانواده

ماشین ظرفشویی بر خلاف تصور ما بیشینه ای طولانی نزدیک به ۱۶۰ سال دارد و انسان ها از دیرباز به فکر شستن ظرف و ظروف خود توسط این دستگاه بوده اند.

اولین ماشین ظرفشویی در حدود سال ۱۸۵۰ میلادی اختراع شد، اما مانند دستگاه های شستشوی لباس، دستگاه های بسیار بزرگ بودند که از انرژی بخار و منابع آب گرم برای خیساندن بسیاری از ظروف در یک زمان استفاده می کردند.

اختراع ماشین ظرفشویی به سال ۱۸۸۶ برمی گردد. در آن سال یک خانم به نام “ژوزفین کوچران” که فردی ثروتمند نیز بود این وسیله را اختراع می کند.

او با توجه به اینکه مهمانی های زیادی را برگزار می کرد کمبود این دستگاه را در محیط آشپزخانه حس کرد و تصمیم گرفت چنین دستگاهی را اختراع کند.

ماشین ظرفشویی

 

راهنمای انتخاب سایز ماشین ظرفشویی

امروزه برندهای معروفی از ماشین ظرف شویی در بازار وجود دارند اما ماشین ظرفشویی بوش در بین خانواده ها از محبوبیت زیادی برخوردار شده است.

با پیشرفت تکنولوژی مشخصه های زیادی به این لوازم خانگی محبوب اضافه شده است که باید برای خرید ماشین ظرفشویی مورد نیاز خود در ابتدا به سایز آن توجه کنید.

مخصوص خانواده های کوچک ۶ تا ۸ نفره

ماشین های ظرفشویی ۶ تا ۸ نفره، به نام ماشین های رومیزی در بازار موجود هستند.

این ماشین ها بیشتر به درد کسانی می خورد که زیاد اهل مهمانی دادن نیستند و یک خانواده کوچک ۳ یا ۴ نفره دارند.

خوبی این ماشین های ظرفشویی کوچک این است که خیلی سریع پر می شوند و قیمتشان هم از انواع ایستاده، ارزان تر است.

معمولا ۷۲ تا ۱۰۸ پارچه ظرف در ماشین های ۶ تا ۸ نفره، جای می گیرند.

برخی ماشین های ۸ نفره، ۸ به علاوه ۱ هستند و کمی بیشتر از انواع ۸ نفره، ظرفیت دارند.

هنگام خرید این ماشین ها، حواستان باشد که سیستم شستشوی آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید قدرت شستن ظرف های خیلی چرب و خشک را هم دارند.

معمول ترین نوع در بازار ماشین ۱۲ نفره

ماشین های ۱۲ نفره، پرطرفدارترین انواع ظرفشویی در بازار هستند. معمولا حدود ۱۴۴ پارچه ظرف داخل این ماشین ها جا می شود.

ظرفشویی های ۱۲ نفره، بیشتر به درد خانواده های پررفت وآمد یا آنهایی که ترجیح می دهند ظرف های نشسته خود را از صبح تا شب داخل ماشین بگذارند و فقط یک بار در طول روز آن را استفاده کنند، می خورد.

برخی از انواع ماشین های ۱۲ نفره هم، ۱۲ به علاوه ۱ هستند و گنجایش ظرف بیشتری دارند.

هنگام خرید این ماشین ها، آنهایی را انتخاب کنید که قابلیت تنظیم ارتفاع سبد و گزینه ای برای زمان شروع به کار دارند و دارای قدرت نیم شور هم هستند.

یعنی با پر کردن نصف ظرفیت ماشین هم می توانند ظرف ها را با مصرف آب و شوینده کمتری بشویند.

حساس تر و کم مصرف تر ماشین های ۱۴ نفره

ماشین های ظرفشویی ۱۴ نفره، پرحجم ترین و بزرگ ترین انواع ماشین های موجود در بازار هستند که ظرفیت شستشوی حدود ۱۶۰ تکه ظرف را دارند.

این ماشین ها بیشتر به درد خانواده های پرجمعیت، شلوغ و پررفت وآمد می خورد.

البته بیشتر این ماشین ها سیستم های شستشوی مختلف برای شستن ظرف های خیلی چرب، ظرف های کمتر از ظرفیت ماشین و ظرف های نه چندان کثیف را دارند.

می توانید در صورت تمایل، انواعی که قابلیت تشخیص خودکار میزان کثیفی ظرف را دارند، بخرید.

این ماشین ها نسبت به انواع عادی، آب و شوینده کمتری مصرف می کنند.

نوع جدید ماشین های ظرفشویی: ماشین های بخار شوی

خیلی از افرادی که ماشین های ظرفشویی قدیمی دارند، از اینکه باید ظرف ها را پیش از قرار دادن داخل ماشین، آبکشی کنند، راضی نیستند.

این روزها، انواع جدیدی از ماشین های ظرفشویی به بازار آمده که به جای آب، با بخار داغ آب، ظرف های کثیف و حتی خشک را می شوید و مصرف آب و انرژی شان هم بسیار پایین است.

این ماشین ها با قدرت بخار بالا و لکه بری خوبی که دارند، می توانند گزینه مناسبی برای افرادی باشند که به تازگی قصد خرید ظرفشویی کرده اند یا می خواهند مدل های قدیمی تر ماشین ظرفشوییشان را ارتقا بدهند.

ماشین ظـرفشویی یک وسیله مناسب برای شستشوی کامل و صحیح ظرف هاست که معمولا طی ۳ مرحله مختلف، ظرف ها را می شوید و پاک می کند.

یکی از مهم ترین نکته هایی که باید برای ارتقای عملکرد ماشین های ظرفشویی رعایت کنید، این است که ظرف های حاوی باقیمانده غذا را داخل ماشین نگذارید.

یعنی باقیمانده خوراکی های داخل ظرف ها را به کمک دستمال یا یک آبکشی ساده، پیش از قرار دادن آنها در داخل ماشین ظرفشویی، پاک کنید.

ماشین ظرفشویی، وسیله خوبی برای گندزدایی و تمیز کردن ظرف ها از هرگونه آلودگی هم محسوب می شود.

اگر بدانیم که با هرنوع ماشین ظرفشویی براساس دستورالعمل کارکردی که دارد، چطور کار کنیم و به درستی آن را در شستشوی ظرف هایمان به کار بگیریم، می توانیم از پاکیزه شدن کامل ظرف ها با این وسیله مدرن مطمئن باشیم.

نظرات