زمان واریز سود سهام عدالت سال ۹۸

0

زمان واریز سود سهام عدالت سال ۹۸

رئیس سازمان خصوصی‌سازی از واریز سود سهام عدالت سال ۱۳۹۷ در سه ماهه چهارم سال جاری خبر داد.

علیرضا صالح در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه آیا سود سهام عدالت در ابتدای دی‌ماه واریز خواهد شد، گفت: شرکت‌ها هشت ماه فرصت دارند پول را به حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز کنند. درواقع سود را از شرکت‌های سرمایه‌پذیر جمع آوری می‌کنیم.

سود سهام عدالت

وی در مورد زمان واریز سود سهام عدالت سال ۱۳۹۷ نیز اظهار کرد: سود سهام عدالت سال ۱۳۹۷ را قبل از سال جدید محاسبه و به حساب مشمولان واریز می‌کنیم. احتمالا سود در سه ماهه چهارم سال جاری واریز شود. مجامع شرکت‌ها اکثرا در تیر ماه برگزار شده است، بنابراین شرکت‌ها تا پایان اسفند ماه فرصت دارند پول را واریز کنند و ما سعی می‌کنیم سود را قبل از سال جدید به حساب مشمولان واریز کنیم.

بر اساس این گزارش، اواسط تابستان بود که با پرداخت مبلغ ۱,۶۲۰ میلیارد ریال به تعداد یک میلیون و ۷۵۶ هزار و ۹۳۷ نفر از مشمولان سهام عدالت مربوط به گروه کارکنان دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان صندوق‌های تأمین اجتماعی، بازنشستگی کشوری و نیروهای مسلح در دو بانک ملت و رفاه کارگران، توزیع سود سهام عدالت از محل عملکرد سال ۱۳۹۶ شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت که در سال ۱۳۹۷ مصوب شده و توسط سازمان خصوصی سازی وصول شده برای مشمولان دارای شماره شبای بانکی در سامانه سهام عدالت عملاً به پایان رسید.

پس از آن اعلام شد که سود سهام عدالت در سال مالی ۱۳۹۷ نسبت به سال مالی قبلش حدود ۵۰ تومان افزایش داشته است؛ به این ترتیب مشمولان سهام عدالت که یک میلیون تومان سهام دارند حدود ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تومان سود خواهند گرفت.

در سال ۱۳۹۶ کسانی که به ارزش یک میلیون تومان سـهام عدالت داشتند بابت سـود سال مالی ۱۳۹۵ معادل ۱۵۰ هزار تومان دریافت کردند.

در سال گذشته نیز مشمولان سهام عدالت که یک میلیون تومان از این سهام را داشتند به ازای سـود پرتفوی سـهام عدالت سال مالی ۱۳۹۶ معادل ۱۷۵ هزار تومان سـود دریافت کردند. ارزش پرتفوی سهـام عدالت در گذشته ۲۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که طی سال گذشته این عدد به حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان رسید. به این ترتیب ارزش پرتفوی سهام عدالت در این مدت بیش از شش برابر شده است.

نظرات