بهترین و خوشمزه ترین روشهای پخت میگو

1

بهترین و خوشمزه ترین روشهای پخت میگو

پخت میگو : میگو جزو غذاهایی است که هر کسی میل به خوردنش ندارد، ولی اگر میگو با این روشها پخته شود خیلی ها را وسوسه می کند، معمولاً وقتی میگو را سرخ می کنیم حجمش کم می شود این روشها کمک می کند تا میگوهای درشت تری بر سر سفره داشته باشید.

پخت میگو

روشهای پخت میگو

پخت میگو سوخاری (پفکی)

مواد لازم :

۱-میگو ۱ کیلو
۲-پیاز یک عدد ( درشت )
۳-آرد ۳/۲ لیوان
۴-آبلیمو یک قاشق سوپخوری
۵-ماست دو قاشق سوپخوری
۶-زعفران نصف قاشق چایخوری
۷-تخم مرع یک عدد
۸-نمک مقدار لازم
۹-بیکینگ پودر یک قاشق چایخوری
۱۰-فلفل مقدار لازم

پخت میگو

طرز تهیه :

ابتدا میگو را پوست کنده ، شسته و سپس درون آب پیاز ( یک عدد پیاز درشت را پوست کنده رنده کرده و آن را بین دو دست فشرده و آب پیاز را درون یک ظرف می ریزیم ) با مقداری آبلیمو و فلفل سیاه ریخته و مخلوط می کنیم . در ظرف را بسته و یک ساعت داخل یخچال قرار می دهیم . مایع مخصوص میگو پفکی را با مخلوط نمودن آرد ، تخم مرغ ، ماست ، زعفران ، بیکینگ پودر و نمک تهیه می کنیم ( مایع نباید زیاد سفت یا شل باشد ، در صورتیکه مایع سفت شد با اضافه کردن کمی ماست و اگر شل شد با افزودن آرد آن را درست می کنیم ) سپس میگوها را از آب پیاز خارج کرده و داخل مایع ریخته ، مخلوط کرده و در ظرف را گذاشته و نیم ساعت درون یخجال قرار می دهیم .
یک ظرف کوچک ( برای اینکه روغن باید تمام سطح میگو را بگیرد ) نچسب را روی حرارت اجاق گاز قرارداده و داخل آن روغن ریخته و می گذاریم داغ شود ، پس از اینکه روغن کاملاً داغ شد حرارت را پائین کشیده و میگوها را یکی یکی داخل روغن می ریزیم وقتی یک طرف آن طلایی شد ، میگو را بر می گردانیم تا طرف دیگر آن نیز طلایی شود ، ضمناً حرارت باید طوری باشد که روغن نسوزد .

پخت میگو هندی

مواد لازم برای چهار نفر

۱-میگوی درشت یک کیلوگرم
۲-فلفل قرمز تند نصف قاشق چایخوری
۳-فلفل سبز خرد شده یک قاشق سوپخوری
۴-زردچوبه یک قاشق مرباخوری
۵-زیره کوبیده نرم یک قاشق غذاخوری
۶-سیر پوست کنده کوبیده یک قاشق غذاخوری
۷-گشنیز ریز خرد شده یک قاشق سوپخوری
۸-آب لیموترش چهار قاشق سوپخوری
۹-روغن مایع سه قاشق سوپخوری
۱۰-آب یک استکان.

پخت میگو

طرز تهیه:

فلس میگوها را می گیریم، روغن را در تابه مناسبی ریخته، میگو را با روغن کمی سرخ می کنیم به حدی که فقط صورتی شود. یک تا دو دقیقه برای سرخ کردن آن کافی است. تمام ادویه را با آبلیمو و فلفل سبز خرد کرده و سیر کوبیده و نصف لیوان آب مخلوط می کنیم و روی میگو ریخته هم می زنیم. حرارت را ملایم می کنیم و می گذاریم میگو یکی، دو جوش بزند و ادویه جذب آن بشود. باید توجه داشت که طبخ میگوها نباید زیاد طولانی شود، چون میگو هرچه بیشتر پخته شود، سفت تر می شود. بعد میگوها را در دیس گردی به طور منظم می چینیم و سس باقیمانده در ظرف را روی آنها می دهیم. گشنیز خرد کرده را نیز روی آن می پاشیم.

پخت میگو ژاپنی

مواد لازم برای خمیر

آرد گندم۲۵۰ گرم (دو پیمانه)،
تخم مرغ درشت یک عدد،
ماست غلیظ یک پیمانه،
شکرنصف قاشق سوپخوری،
جوش شیرین نصف قاشق مرباخوری،
بکینگ پودر یک قاشق مرباخوری،
روغن آب کرده دو قاشق سوپخوری.

پخت میگو

طرز تهیه:

ماست، شکر، کمی نمک، روغن آب کرده و تخم مرغ را مخلوط کرده، خوب هم می زنیم. جوش شیرین، بکینگ پودر و ماست را داخل این مایه ریخته، هم می زنیم تا تمام مواد مخلوط و یکنواخت شوند. آرد را کم کم داخل مایه می ریزیم و هم می زنیم تا مایه به صورت خمیر لطیفی که به دست نچسبد در بیاید، در صورتی که چسبندگی پیدا کرد، کمی آرد اضافه می کنیم و خمیر را خوب مالش می دهیم. خمیر باید کاملا صاف، یکنواخت و لطیف بشود، روی آن را می پوشانیم که دو تا سه ساعت بماند.
فلس میگو درشت را می گیریم؛ پشتش را با کارد تیزی چاک می دهیم و روده آن را خارج می کنیم. دقت می کنیم که دم میگو قطع نشود. خمیر را به دو تا سه قسمت تقسیم می کنیم. کمی آرد روی میز می ریزیم و هر قسمت از خمیر را با نورد باز می کنیم تا به شکل ورقه نازک در بیاید. با دهانه استکان دایره های کوچکی از خمیر برمی داریم و سر میگو را وسط دایره خمیر می گذاریم و اطرافش را به طرف دم جمع می کنیم و فشار می دهیم تا میگو کاملا در خمیر پوشیده شود و دم آن بیرون بماند. دور دم را فشار می دهیم که خمیر باز نشود و کاملا صاف شود.
تمام میگو ها را به این شکل آماده می کنیم. روغن مایع فراوان را در ظرف مناسبی می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا داغ شود ولی دود نکند. یک ردیف از میگوهای آماده شده را در روغن می اندازیم، گاهی زیر و رو می کنیم تا اطراف آن کاملا طلایی شده پف کند. سپس با کفگیر آنها را از روغن خارج کرده، در صافی می ریزیم تا روغن زیادی آن گرفته شود و داغ از آن استفاده می کنیم. در صورتی که میگوها را قبلا سرخ کرده ایم، برای آنکه گرم شود دو تا سه دقیقه ظرف میگو را در فر ملایم روی پنجره قرار می دهیم.

پخت کباب میگو و سبزیجات

مواد لازم:

۱-میگو ۳۰۰ گرم،
۲-کدو سبز دو عدد،
۳-قارچ خرد شده۲۵۰ گرم،
۴-فلفل دلمه ای قرمز یک عدد درشت،
۵-روغن زیتون دو قاشق غذاخوری،
۶-آب لیموترش تازه سه قاشق غذاخوری،
۷-پودر سیر یک قاشق مرباخوری،
۸-فلفل سیاه یک قاشق چای خوری،
۹-ریحان خشک یک قاشق مرباخوری،
۱۰-پودر آویشن خشک یک قاشق مرباخوری،
۱۱-نمک به مقدار لازم

پخت میگو

طرز تهیه:

میگو ها را پوست می کنیم و رگ پشت آنها را با چاقو پاک می کنیم. کدوها را حلقه حلقه کرده و فلفل دلمه ای را مکعبی خرد می کنیم. قارچ ها را می شوییم و اگر قارچ درشت بود، آن را چهار قاچ می کنیم. سپس میگو و سبزیجات را با روغن زیتون، پودر سیر، فلفل سیاه، ریحان، آویشن، نمک و آب لیموترش مخلوط می کنیم و می گذاریم دو، سه ساعت بماند، سپس یکی در میان به سیخ می کشیم و روی منقل کباب می کنیم. می توان این مواد را به سیخ های کوچک کشید و روی ماهیتابه چدنی با روغن خیلی کم یا بدون روغن سرخ کرد.

پخت میگو پلو

مواد لازم :

۱-میگو ۳۰۰ گرم
۲-برنج خام ۲ پیمانه
۳-سبزی پلویی خورد شده ۶ الی ۷ قاشق
۴-پیاز ۱ عدد
۵-سیر متوسط ۵ الی ۶ حبه
۶-زعفران دم کرده به مقدار لازم
۷-فلفل قرمز به مقدار لازم
۸-نمک و زرچوبه به مقدار لازم

پخت میگو

مراحل تهیه میگو پلو

ابتدا پیاز رو نگینی خورد کرده و با کمی روغن تفت میدیم.
وقتی پیاز کمی نرم شد سیر خورد شده و زرچوبه هم اضافه میکنیم.
مواد رو با هم تفت میدیم تا نرم بشن و بعد میگوها رو اضافه میکنیم. نباید بذاریم تا سیر و پیاز سرخ بشن چون بعد از اضافه شدن میگو ها هم باز قراره تفت داده بشن و ممکنه بسوزن.
حالا به میگو ها زعفرون و فلفل قرمز هم اضافه میکنیم مقدار فلفل به این بستگی داره که چقدر غذاهای تند رو بپسندین ولی من بهتون تندش رو پیشنهاد میکنم.
میگو و مابقی مواد رو با هم تفت میدیم تا میگوها خودشون رو جمع کنن و بپزن و کمی هم سرخ بشن حالا مایه میگو پلو ما حاضره.
برنج رو آبکش میکنیم و داخل یه کاسه برنج، سبزی و مایه میگو رو با هم مخلوط میکنیم بهتره برای مخلوط کردن مواد همه مواد رو به دو یا سه قسمت تقسیم کنیم تا خوب با هم مخلوط بشن. حالا مخلوط پلو و میگو رو برای مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه دم میذاریم.
حالا میگو پلو خوش طعم ما حاضره و میتونیم سروش کنیم

پخت خورشت ميگو

مواد لازم:

۱-ميگو ۱كيلوگرم

۲-سيب زميني ۱كيلوگرم

۳-گوجه فرنگي ۲۵۰گرم

۴-رب گوجه فرنگي ۳قاشق غذاخوري

۵-نمك ۱۵گرم

۶-فلفل ۳گرم

۷-ادويه ۳گرم

۸-زردچوبه ۱قاشق چايخوري

۹-روغن به اندازه لازم

۱۰-پياز ۱۵۰گرم

۱۱-آبليمو ۲قاشق غذاخوري

پخت میگو

طرزتهيه

ميگو را پوست كنده وروده پشتي آن را خارج نموده ,پس از شستن صبر مي كنيم تا آب آن گرفته شود.

پياز را خرد وآن را سرخ مي كنيم، ابتدا يك قاشق زردچوبه وسپس ميگو را به آن اضافه وحدود ۲ دقيقه آن را تفت مي دهيم. بعداً بقيه مواد مثل گوجه فرنگي رنده شده ,نمك,فلفل,ادويه,آبليموو ۱ ليوان آب به آن افزوده می گذاريم ۱۰ دقيقه بجوشد و سيب زميني هاي سرخ شده را روي آن مي ريزيم .اكنون غذاي شما حاضر است.

 

پخت ميگو سرخ شده

موادلازم :

۱-ميگو

۲-پياز,سير,فلفل و ادويه

۳-سيب زميني ياسبزي(گشنيز,شنبليله)

۴-برنج

۵-كشمش,خلال بادام,مغزگردو

۶-ترشي يا ليمو ترش

۷-پيازسبز,تربچه

پخت میگو

طرزتهيه

ميگوي خشك يا تازه را با پياز داغ,سير ,فلفل ,سيب زميني يا سبزي (گشنيزوشنبليله)و ادويه سرخ كرده وبا چلو يا نان مصرف مي كنند. اگر بخواهند پلو مصرف كنند آن را لاي پلو مي گذارند تا با آن دم بكشد. بعضي ها ميگوي سرخ كرده را با كشمش وخلال بادام يا مغزگردو قاطي مي كنند ودر پياز داغ سرخ مي كنند. خوراك ماهي يا ميگو را بهتر است با ترشي , ليمو ترش , ترشي انبه ,پياز سبز يا پياز خشك و تربچه مصرف كرد.

پخت ميگو ته چین

مواد لازم :

۱-ميگو ۱كيلو

۲-برنج ۱كيلو

۳-سيب زميني ۵عددمتوسط

۴-گوجه فرنگي ۲عددسفت وقرمز

۵-شويد,گردليمو,روغن وپياز به مقدار لازم

۶-ادويه , نمك به مقدار لازم

پخت میگو

طرزتهيه

ميگوها را تميز کرده ،شسته و می جوشانيم آنها را كناري گذاشته , سيب زميني ها را خرد كرده ،سرخ مي كنيم سپس پياز وگوجه فرنگي را سرخ کرده وميگوها را همراه با ادويه ,گردليمو,نمك وشويد به آن مي افزاييم , بعد از اينكه خوب سرخ شدند سيب زميني سرخ شده را به آن افزوده و همه مواد را در وسط برنجی كه قبلاً آماده و آبكش كرده ايم ريخته و برنج را دم مي دهيم .اكنون غذا حاضر است.

پخت ميگو با ماکارونی

مواد لازم:

۱-ميگو به مقدار دلخواه

۲-ماكاروني يك بسته

۳-پيازداغ ۵ قاشق سوپ خوري

۴-سير ۴ حبه رنده شده

۵-رب گوجه فرنگي به مقدار كافي

۶-روغن ۲ قاشق سوپ خوري

پخت میگو

طرز تهيه

ميگوها را پاك كرده ،درآب وکمی نمک بمدت ۵دقيقه بپزيد. پياز داغ را همراه با سيروميگوها تفت داده سپس رب گوجه فرنگي , نمك وفلفل وکمی آب به آن اضافه کنيد.

آب را همراه نمك به جوش آورده وماكاروني را در آب جوش بريزيد تا پخته وآماده شود, ماكاروني را آبكش كرده بمدت يك ربع ساعت دم كنيد. سپس ماكاروني را در ظرف ماهي ريخته لابه لاي آن سس آماده را اضافه كنيد.قبل از مصرف مي توانيد روي آنرا با مقداري جعفري تزئين كنيد.

 

1 دیدگاه در “بهترین و خوشمزه ترین روشهای پخت میگو

  1. رضایی گفت:
    1
    1

    سلام مطالبتون خیلی عالی بود. برای خرید میگو و ماهی

نظرات