چگونه مصرف باتری گوشی و موبایل خود را کاهش دهیم

1

چگونه مصرف باتری گوشی و موبایل خود را کاهش دهیم

کاهش مصرف باتری موبایل از مهمترین اعمالی است که حتما باید صاحبان موبایل و گوشی های هوشمند انجام دهند. ما در این بخش روش های کاربردی را برای شما در سایت حرف تازه بیان کردیم.

استفاده طولانی مدت از تلفن های هوشمند باعث میشود تا طول عمر باطری کم شود و از طرف دیگر برخی برنامه ها و اپلیکیشن ها و آپشن ها باعث این کاهش عمر می شوند.

روشهای کاهش مصرف باتری موبایل

اگر به تازگی متوجه شده اید که شارژ گوشی شما به یکباره مقدار زیادی کم می شود، قبل از اینکه به خرابی تلفن هوشمند خود فکر کنید، بهتر است نگاهی به برنامه های نصب شده بر روی گوشی خود بیندازید.

در زیر چند روش برای کاهش مصرف باتری و طول عمر آن ذکر کردیم که در گوشی های بیشتری اعم اندروید و آیفون و سامسونگ کاربرد دارد.

کاهش مصرف باتری

نرم افزارهای غیر ضروری را پاک کنید

با مراجعه به بخش تنظیمات باطری بر روی تلفن هوشمند خود می توانید لیستی از برنامه هایی که در حال مصرف کردن شارژ باطری هستند مشاهده کنید. برخی از برنامه ها برای بروزرسانی و یا اهداف دیگر به طور پیوسته در حال همگام سازی (sync) اطلاعات می باشند که این امر مصرف انرژی را به شدت افزایش می دهد.

کاهش میزان نور صفحه نمایش

دومین عامل عمده تاثیر گذار بر کاهش مصرف باطری ، میزان روشنایی صفحه نمایش است.

بسیاری از تلفن های هوشمند امکان کنترل شدن تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش را به کاربر می دهند. پس اگر گوشی شما هم از قابلیت برخوردار است بهتر است در محیط بیرون از خانه و در زیر سایه این گزینه را تا حدی تغییر دهید که تعادل خوبی بین وضوح تصویر و مصرف انرژی ایجاد شود.

حتما به یاد داشته باشید که در قسمت تنظیمات مربوط به قفل خودکار صفحه نمایش نیز، تایمر قفل شدن خودکار را در کمتریت زمان ممکن قرار دهید تا در هنگامی که از گوشی خود استفاده نمی کنید، شارژ گوشی شما هدر نرود.

کاهش مصرف باتری

خاموش کردن ویبره گوشی برای کاهش مصرف باتری

اگر از قابلیت ویبره تلفن هوشمند خود استفاده چندانی ندارید بهتر است آن را خاموش کنید تا در مصرف شارژ باطری صرفه جویی شود. تنظیمات مربوط به ویبره در بخش تنظیمات زنگ دستگاه قرار دارد و می توانید با مراجعه به این بخش نسبت به غیر فعال کردن آن اقدام کنید. ممکن است هنگام خاموش کردن ویبره چند پیغام و اخطار برای شما نمایش داده شود که می توانید با تایید آنها، موتور ویبره را غیر فعال نمایید.

کاهش مصرف باتری

غیر فعال کردن همگام سازی های غیر ضروری

همانطور که قبلا هم اشاره شد، برخی از برنامه ها به صورت مداوم در حال همگام سازی اطلاعات می باشند که در اغلب اوقات ممکن است نیازی به این همگام سازی ها نداشته باشید. با مراجعه به بخش تنظیمات برنامه های پر کاربرد گوشی خود در صورتی که گزینه ای برای همگام سازی (Sync) مشاهده نمودید آن را غیر فعال نمایید.

در گوشی های اندرویدی شما می توانید با مراجعه به تنظیمات گوشی و بخش Accounts and Sync، اکانت های خود را مشاهده نمایید و در صورت نیاز همگام سازی برخی از آنها را غیر فعال کنید (پیشنهاد می کنیم یکی از اکانت های خود را برای همگام سازی گوشی در نظر بگیرید و در مورد سایر اکانت های خود تنها همگام سازی ایمیل ها را فعال کنید).

کاهش مصرف باتری

مکان یابی مناسب

با اینکه در بسیاری از موارد خاموش کردن اتصال Wi-Fi و بلوتوث به عنوان راهی برای کاهش مصرف باتری پیشنهاد می شود ولی در واقع این عمل تاثیر چندانی بر روی مصرف شارژ گوشی ندارد. در مقابل، GPS گوشی شارژ نسبتا زیادی مصرف می کند. پس بهتر است با مراجعه به بخش تنظیمات مربوط به موقعیت مکانی (Location Settings) گوشی خود، گزینه مناسب خود را انتخاب کنید.

برنامه‌های اخیر را نبندید

بسیاری از کاربران معتقدند که زدن دکمه recent apps و بستن همه‌ی اپلیکیشن‌هایی که اخیرا اجرا شده‌اند، باعث کاهش مصرف باتری گوشی خواهد شد. اما آیا واقعا این‌گونه است؟

توجه کنید که این برنامه‌ها در حال اجرا نیستند و فقط بخش کوچکی از حافظه رم را اشغال کرده‌اند تا با دستور شما، در کمترین زمان ممکن مجددا اجرا شوند. بنابراین، بستن آنها باعث می‌شود تا در آینده، بخشی از ظرفیت باتری جهت اجرا، مصرف شود.

شناسایی اپلیکیشن های پرمصرف برای کاهش مصرف باتری

اگر باتری گوشی شما به سرعت خالی می‌شود و دلیل آن را نمی‌دانید، روش زیر را امتحان کنید.

از بخش تنظیمات اسمارت فون اندرویدی خود، گزینه Battery را انتخاب کنید تا لیستی از اپلیکیشن‌هایی را که از باتری شما مصرف می‌کنند، ببینید. همچنین می‌توان در این بخش تنظیماتی را اعمال کرد تا در صورت مصرف بیش از حد یک اپلیکیشن، هشدارهای لازم داده شود.

کاهش مصرف باتری

 

روش های افزایش عمر باتری گوشی

علاوه بر روش های بالا لطفا موارد زیر را نیز بررسی بفرمایید:

  1. روشنایی صفحه خود را کاهش دهید: با کاهش روشنایی صفحه نمایش (به جز در محیط های روشن) انرژی کمتری مصرف می شود و باتری شما دیرتر تخلیه می شود.
  2. بازی نکنید: بازی های موبایل می تواند به طور قابل توجهی باتری مصرف کنند. کسانی که در نزدیکی یا شارژر قرار ندارند می توانند بازی کردن خود را به تاخیر بیاندازند تا به منزل یا دفتر کار خود می رسند.
  3. اتصالاتی که استفاده نمی کنید را غیرفعال کنید: اگر از بلوتوث، وای فای، رادیو و … استفاده نمی کنید آنها را غیرفعال نمایید.
  4. از حالت صرفه جویی در باتری استفاده کنید: اکثر سازندگان در گوشی های خود از مد Battery Saving استفاده می کنند که با فعال کردن آن می توانید در باتری خود صرفه جویی کنید. توجه داشته باشید که با فعال سازی این گزینه سرعت پردازش پردازنده کاهش پیدا می کند و ممکن است نوتیفیکشن های خود را دیرتر دریافت کنید و یا استوری اینستاگرام شما آپلود نشود و …
  5. از حالت ویبره استفاده نکنید :حالت ویبره نیاز به ایجاد ارتعاش و روشن شدن صفحه دارد که می تواند باتری را تخلیه کند.
  6. قابلیت سینک کردن را غیرفعال کنید :برای غیرفعال کردن Auto-Sync به مسیر Settings > Accounts بروید و گزینه Automatically sync data را غیرفعال کنید.

کاهش مصرف باتری

1 دیدگاه در “چگونه مصرف باتری گوشی و موبایل خود را کاهش دهیم

  1. ریحانه ربیعی گفت:

    ممنونم بابت مطلب مفیدتون
    من حتی برای زدن تایم شیت هم از گوشی استفاده میکنم و همیشه مشکل شارژ داشتم.

نظرات