جزئیات طرح مسکن استیجاری شهرداری برای خانواده های کم درآمد

0

جزئیات طرح مسکن استیجاری شهرداری برای خانواده های کم درآمد

مسکن استیجاری شهرداری و شرایط اجرای این طرح  و توضیحات حناچی شهرداری تهران را درباره طرح مسکن استیجاری برای خانواده ای کم درآمد را در این بخش از سایت حرف تازه بخوانید

حناچی شهردار تهران در توضیحاتی تهیه مسکن اجاره ای ارزن قیمت برای خانواده های کم درآمد ،از پذیرش پیشنهادش مبنی بر ایجاد مسکن استیجاری ارزان قیمت در هیات دولت و دستور روحانی به وزارت کشور برای پیگیری این طرح گفت:

در بسیاری از کشورهای دنیا موضوع مسکن اجتماعی یا مسکن برای کم درآمدها توسط شهرداری‌ها پیگیری می‌شود. در این راستا از دولت خواستیم پشتیبانی‌هایی که در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود را به شهرداری‌ها معطوف کنیم.

طرح مسکن استیجاری

شهرداری به عنوان بزرگ‌ترین اجاره‌دار در شهر، بیشترین ابزار را در این زمینه در دست دارد تا این طرح را به صورت سریع و کم هزینه اجرا کند.

رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت با پیشنهاد بنده موافقت کرد و قرار شد این موضوع با محوریت وزارت کشور تعقیب شود.

اعتقاد بر این است که قانون شهرداری‌ها ظرفیت انجام این کار را دارد، اما شاید لازم باشد برای توسعه این امر‌ مصوبه هیات وزیران هم داشته باشیم.

چگونگی اجرای این طرح در آینده مشخص می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قرار است همکاری جدیدی بین دولت و شهرداری‌ها برای ساخت مسکن استیجاری شکل بگیرد.

سید محمد پژمان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در جلسه اخیر با حضور ریاست جمهوری این مبحث که در سال‌های اخیر نسبت اجاره‌نشینی به مالکیت افزایش داشته است مطرح شد.

وی افزود: در حوزه اجاره با دو مشکل ضعف قوانین و پایین بودن سطح مداخله دولت مواجهیم.
نهایتا این جمع‌بندی حاصل شد که مطابق عملکرد کشورهای توسعه‌یافته، شهرداری‌ها وارد حوزه اجاره‌داری شوند و مسکن استیجاری تولید کنند.
با توجه به این‌که مدیریت این بخش باید در اختیار گروه‌های شهروندی باشد قرار شد که شهرداری‌ها با کمک دولت در این موضوع ورود کنند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری تصریح کرد: هنوز محدوده این طرح قطعی نشده ولی عمدتا در مناطقی خواهد بود که شهرداری یا دولت زمین در اختیار دارند.
تولید مسکن استیجاری در بافت‌های ناکارآمد نیز امکان‌پذیر است.

نظرات