طرز تهیه دسر میوه ای تابستانی شامل تارت و کرم کاسترد با برش های میوه

0

طرز تهیه دسر میوه ای تابستانی شامل تارت و کرم کاسترد با برش های میوه

دسر میوه ای : این دسر با کرم کاسترد خنک شده و برشهای میوه انتخاب خیلی خوبی است برای عصرهای گرم و بلند تابستان. با این آموزش خوشمزه همراه باشید.

دسر میوه ای

طرز تهیه تارت :

برای درست کردن‌ خمیر تارت یک و نیم پیمانه آرد سفید(نول) ، نصف ‌پیمانه پودرشکر ، یک چهارم ق چایخوری نمک را با هم مخلوط کنید و نصف پیمانه کرده سرد خردشده اضافه کنید.
با چنگال یا نوک انگشتان ترکیب رو هم برنید تا بصورت خرده نان دربیاد ، حالا یه تخم مرغ و چندقطره وانیل رو با چنگال هم بزنید تا یکدست بشه و به ترکیب فوق اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر جمع بشه و شکل بگیره، اگر چسبنده بود دستتون رو به آرد آفشته کنید و ورز بدید تا خمیر لطیف و صاف بشه. میشه از همون ابتدا مواد رو بریزید تو غذاساز و بدون دخالت دست خمیر رو آماده کنید.
خمیر رو بصورت یه صفحه گرد دربیارید و لای سلفون بپیچید و یکساعت بذارید تو یخچال.
بعد از این زمان روی سطح آردپاشی شده خمیر رو با وردنه بصورت گرد باز کنید و بعد خمیر رو دور وردنه بپیچید و به آرومی بذارید تو قالب تارت بیست سانتی.
یا که از همون ابتدا خمیر رو بذارید تو قالب و با دست پهنش کنید و از لبه ها بیارید بالا و تو کنگره‌های قالب شکل بدید.
سطح خمیر رو با چنگال سپراخ کنید تا حین پخت بالا نیاد.
میتونید برای جلوگیری از بالا اومدن کاغذ بذارید و روش سنگ مخصوص یا لوبیا بریزید.
حالا روشو سلفون بکشید و باز بذارید نیم ساعت تو یخچال بمونه.
فر رو رو‌دمای ۱۸۰درجه تنظیم کنید و وقتی داغ قالب رو بذارید تو فر داغ بمدت بیست دقیقه یا تا زمانیکه لبه‌های کراست طلایی بشه.
بعد از پخت از فر خارج کنید و از قالب هم به آرومی جدا کنید و بذارید روی توری تا خنک بشه و با مواد مورد نظرتون پر کنید.

طرز تهیه کرم کاسترد :

به نیم لیتر شیر دو قاشق سوپخوری سر پر پودر کاسترد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا حل شود سپس روی حرارت قرار دهید و مدام هم بزنید تا به غلظت فرنی برسد. در آخر دو قاشق سوپخوری شکر اضافه کنید و هم بزنید تا شکر حل شود و ترکیب یکدست شود سپس از روی حرارت برداشته و بعد از اینکه از حرارت افتاد در تارت بریزید و با خامه فرم گرفته و برش های میوه تزیین و سرو کنید.

نظرات