طرز تهیه مربای توت فرنگی خانگی؛ بسیار خوشمزه و خوشرنگ

0

طرز تهیه مربای توت فرنگی خانگی؛ بسیار خوشمزه و خوشرنگ

مربای توت فرنگی : فصل بهار و تابستان زمان بسیار مناسبی است که با توت فرنگی های شیرین و خوشمزه یک مربای دلچسب آماده کنید و با صبحانه و عصرانه نوش جان کنید.

مربای توت فرنگی

 

توت فرنگی، که به عنوان ملکه میوه ها در آسیا شناخته می شود، میوه ای سرشار از ویتامین ها، مواد مغذی بود و خواص و فواید درمانی زیادی دارد. از جمله خواص توت فرنگی مقادیر زیاد آنتی اکسیدان، فیبر و ویتامین می باشد.

آنتی اکسیدان های موجود در توت فرنگی و همچنین پتاسیم بالای درون توت فرنگی باعث کاهش خطر لخته های خون خطرناک در مغز که باعث سکته مغزی می شوند، کمک می نمایند.
این میوه مغذی و پرفایده چربی خوب خون را افزایش داده، برای فشار خون بالا مفید است و به شما برای محافظت در برابر سرطان کمک می نماید. این میوه جزو ۲۰ میوه پر از آنتی اکسیدان بوده و منبعی خوب برای تامین پتاسیم و کلسیم می باشد. فقط ۸ عدد توت فرنگی، ویتامین C ای بیشتر از ۱ پرتقال دارند.

مربای توت فرنگی

 

مواد لازم مربای توت فرنگی :

توت فرنگی یک کیلو
شکر ۸۰۰ گرم (کمی کمتر از یک کیلو)

مربای توت فرنگی

 

طرز تهیه مربا توت فرنگی :

برای شروع کار باید اول توت فرنگی ها را خوب بشویید و اجازه دهید تا در داخل آبکش آب اضافی آن گرفته شود.

سپس برگ های آن را جدا کنید و در داخل قابلمه ای بریزید تمام شکری هم که دارید لا به لاشون بریزید و به مدت ۱۲ ساعت در یخچال میگذاریم تا شکر در توت فرنگی ها حل شود.

بعد از ۱۲ ساعت استراحت، توت فرنگی ها در شکر کاملا آب انداخته و نیازی به اضافه کردن آب نیست، آنها را بر روی حرارت زیاد قرار میدهیم تا بجوش آید.

لازم نیست زیاد هم بزنید ولی باید حتما بالا سر مرباها باشید تا سر ریز نشود. کف سر مربا هم باید با قاشق گرفته شود تا مربا شفاف شود.

مربای توت فرنگی باید نیم ساعت روی حرارت متوسط بجوشد تا قوام بیاید.

برای اینکه مطمئن شوید مربای شما قوام آمده می توانید یه قطره از شربت مربا را بین انگشت سبابه و انگشت شست لمس کنید اگر حالت کشدار و چسبندگی داشت مربای توت فرنگی شما آماده است.

پس از سرد شدن میتوانید در ظرف مناسب بریزید و در داخل یخچال نگهداری کنید.

اگر دوست داشتید آب مربا بیشتر باشد نصف لیوان آب همان ابتدای کار اضافه کنید ولی نیازی نیست.

برای جلوگیری از شکرک زدن مربا میتوانید حین پخت کمی آبلیمو به آن اضافه کنید.

نظرات