طرز تهیه شیرینی کوکی فندقی برای روز عید فطر

0

طرز تهیه شیرینی کوکی فندقی برای روز عید فطر

کوکی فندقی : در این شیرینی خوشمزه به جای فندق میتوانید از بادام، پسته یا گردو استفاده کنید و یک شیرینی لذیذ مطابق با ذائقه خود داشته باشید و نوش جان کنید.

مواد لازم کوکی فندقی :

پودر قند / نصف پیمانه
کره (خردشده) / ۱۷۰ گرم
وانیل / ۸/۱ قاشق چای‌خوری
زرده تخم‌مرغ / ۲ عدد
فندق (پودرشده) / نصف پیمانه
آرد گندم (الک‌شده) / سه پیمانه
شکلات (ذوب‌شده به روش بن‌ماری ) / ۱۵۰ گرم
فندق (دونیم و تفت داده‌شده) / ۱۰۰ گرم

 

روش تهیه:

۱٫فر را روی حرارت ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم و گرم کنید؛
۲٫پودر قند و کره را در ظرفی مناسب ریخته و با همزن برقی هم بزنید تا یکدست شود، سپس وانیل را به آن بیفزایید؛
۳٫زرده‌های تخم‌مرغ را در ظرفی جداگانه ریخته و هم بزنید، سپس به مخلوط کره اضافه کنید. پودر فندق و آرد گندم را نیز به آن افزوده و با لیسک (قاشق پلاستیکی) هم بزنید تا خمیر نرمی به‌دست آید. خمیر را در سلفون پیچیده و به‌مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا استراحت کند؛
۴٫خمیر را به قطر یک سانتی‌متر با وردنه روی کاغذ روغنی باز کرده و قالب بزنید، سپس در سینی فر، چیده و به‌مدت ۱۵ دقیقه در طبقه وسط فری که از قبل گرم کرده‌اید، قرار دهید تا بپزد؛
۵٫پس از این مدت، شیرینی را از فر بیرون آورده و بگذارید سرد شود، سپس روی شیرینی‌ها را به شکلات ذوب‌شده آغشته کرده، روی آن‌ها فندق قرار داده و بگذارید کمی سرد شوند، سپس سرو کنید. نکته:
برای تفت‌ دادن فندق‌ها، ابتدا آن‌ها را در سینی فر قرار دهید و به‌مدت شش تا هفت دقیقه در طبقه وسط فری که از ۱۵ دقیقه قبل گرم کرده‌اید با درجه حرارت ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید. پیشنهاد:
در صورت تمایل به‌جای فندق می‌توانید از بادام‌زمینی، گردو یا بادام‌هندی استفاده کنید.
در صورت تمایل می‌توانید به مواد اولیه شیرینی، یک قاشق سوپ‌خوری پودر کاکائو یا نسکافه اضافه کرده و یک قاشق سوپ‌خوری از مقدار آرد گندم آن کم کنید.

نظرات