مدل تخت نوزاد شیک و فانتزی برای سیسمونی نوزاد دختر و پسر

1

مدل تخت نوزاد شیک و فانتزی برای سیسمونی نوزاد دختر و پسر

تخت نوزاد : برخلاف بسیاری از وسایلی که در فهرست مایحتاج سیسمونی فهرست شده‌اند، خرید وسایل خواب برای نوزاد یکی از ضروریات است. با این پست همراه باشید.

 

مدلهای شیک تخت نوزاد دختر و پسر

 

مدل تخت نوزادی با طرح کلاسیک و زیبا

 

مدل تختخواب نوزاد فانتزی و بامزه

 

سرویس های خواب کودک امروزه از چوب MDF یا همان نئوپان ساخته می‌شوند، نئوپان‌ها ترکیبی از خرده چوب و رزین هستند. این MDF‌ها پس از تولید با روکش‌های مختلفی در صدها رنگ و طرح متفاوت به میز تحریر، تخت، کمد و… دلخواه شما تبدیل می‌شوند. از ویژگی‌های مثبت MDF‌ها مقاومت بالای آنهاست و اینکه قابلیت برش‌خوری را در شکل‌های متنوع مثل سیب، قلب، ماشین و… برای وسایل اتاق کودک دارند.

 

روکش‌های MDF شامل دو نوع ملامینه و فینیش فویل می‌شوند که تفاوت اصلی آنها در این است که ملامینه‌ها در برابر سایش و رطوبت دوام و استحکام بیشتری دارند. باید دقت کنید که میز و تختی که برای اتاق کودکتان انتخاب می‌کنید، لبه‌های گرد داشته باشد و حتما نوار لبه‌های ۲ میلیمتری ضخیم برای آن استفاده شده باشد، چون در صورت برخورد کودک به این وسایل، خطر کمتری وی را تهدید خواهد کرد.

 

ابعاد استانداردی برای انتخاب تخت نوزاد وجود ندارد. مهم‌ترین معیار برای انتخاب تخت، طول قد و میزان وزن نوزاد شماست. البته امروزه تخت‌های چندمنظوره‌ای تولید می‌شوند كه از نوزادی تا نوجوانی قابل استفاده‌اند. این تخت‌ها ابتدا برای نوزاد و سپس برای سنین بالاتر قابل استفاده خواهند بود.

 

تخت خواب‌های نوزاد-نوجوان لبه‌های بلندی دارند که برای جلوگیری از سقوط نوزاد به روی زمین تعبیه شده اند. می‌توانید این لبه‌ها را كم‌كم و با بالا رفتن سن کودک ‌بردارید تا تخت نوزاد به تخت نوجوان تبدیل شود. همچنین ارتفاع تخت هم با بالا رفتن سن کودک شما قابل‌تنظیم خواهد بود.

 

ابعاد تخت نوزاد بر اساس وزن، قد و ابعاد بدن کودک متغیر است. تخت خواب نوزاد و شیرخوار باید لبه‌های بلندی داشته باشد. البته اگر کودک شما شیرخوار نیست، ارتفاع ۳۰،۲۰ سانتی متری تخت از سطح زمین نیز مناسب به‌نظر می‌رسد. برای سنین بالا‌تر كه قد کودک بلند‌تر می‌شود، فاصله ۴۰،۳۰ سانتی‌متر استاندارد خواهد بود. اگر قد کودکی بلند‌تر و یا كوتاه‌تر از میانگین سنی‌ باشد، این ارتفاع تغییر خواهد کرد. بهتر است فاصله تخت از سطح زمین نه خیلی زیاد و نه خیلی كم باشد.

 

تخت چوبی، بهترین انتخاب برای سرویس خواب نوزاد است.بعد از آن، MDF یا نئوپان بهترین گزینه‌ها برای کودک می‌باشند. تخت‌های فرفورژه به هیچ وجه برای کودکان مناسب نیستند و حتی بزرگسالان هم بهتر است از چنین وسایلی كه لبه‌های تیز دارند، استفاده نكنند. بهتر است تختی برای کودکان‌تان انتخاب كنید كه زیر آن فضایی خالی داشته باشد تا بتوان مرتب زیر آن را نظافت کرد و از تجمع حشرات جلوگیری نمود.

 

1 دیدگاه در “مدل تخت نوزاد شیک و فانتزی برای سیسمونی نوزاد دختر و پسر

  1. مهتاب اکبری گفت:

    فروش مدل هایی که گذاشتید رو دارید؟

نظرات