دکوراسیون داخلی چیست؟

0

دکوراسیون داخلی دارای اصول، ریزه کاری ها و استاندارد های مشخصی است که هر طراحی باید آنها را رعایت کند. در حالت کلی نقش دکوراسیون داخلی ایجاد هماهنگی، زیبایی، راحتی و کارایی با استفاده از رنگ، نور، مبلمان و دیگر مواد است. تعریف آکسفورد از دکوراسیون داخلی اینگونه است: طراحی و همانگ سازی  وسایل و اشیاء موجود در یک فضا به شکلی هنرمندانه. در واقع دکوراسیون داخلی تلفیق و ترکیبی از رشته های معماری داخلی و طراحی داخلی است که در آن تمرکز هم بر ساختمان و اجزای تشکیل دهنده آن و هم بر فضای داخلی ساختمان است. طراحی دکوراسیون داخلی بسیار دقیق تر و مهمتر از طراحی کلی فضا است و به همین دلیل یکی از مهمترین اصول معماری داخلی در خانه ها و همینطور ادارات، فروشگاه ها و اماکن دیگر است.

 دکوراسیون داخلی

این اصول به قدری دارای اهمیت است که به صورت یک رشته تخصصی دنبال می شود و از نظر جایگاه شغلی در جایگاه مهمی هستند. در دکوراسیون داخلی مد، دوره های زمانی و ترند های روز نقش دارند اما مهم ترین عامل در طراحی دکوراسیون داخلی سلیقه شخصی کارفرما است. محیط اطراف ما بر نحوه رفتار و تصمیم های ما تاثیر می گذارد که در این میان نقش طراح بسیار مهم است. با یک طراحی حرفه ای و جذاب شما می توانید احساس آرامش و نشاط را در فضای خانه یا کار خود افزایش دهید.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل توسط شرکت دکوراسیون داخلی سفید

هماهنگ سازی اجزا و وسایل داخلی خانه که با هدف زیبا سازی و افزایش جلوه خانه انجام می شود باعث ایجاد صمیمیت و گرما در فضای خانه است. در دکوراسیون داخلی منازل باید به وسایل و مخصوصا چیدمان قسمت ها و فضا های مختلف خانه از جمله پذیرایی و اتاق نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و حمام توجه کرد. هنگام نقل مکان یا هنگام تغییر دکوراسیون داخلی خانه ممکن است که این دغدغه برای شما به وجود بیاید که چگونه می خواهید منزل خود را چیدمان کنید. در این صورت شما به تجربه و مهارتی نیاز دارید تا به کمک شما بیاید پس میتوانید از شرکت دکوراسیون داخلی سفید کمک بگیرید.

طراحی دکوراسیون داخلی ادارات توسط شرکت دکوراسیون داخلی سفید

همانطور که گفتیم طراحی اصولی دکوراسیون داخلی از مهم ترین نکات چیدمان فضا است. با طراحی جذاب و کارآمد دکوراسیون داخلی یک اداره، نشاط و هماهنگی میان اعضا و پرسنل آن افزایش میابد. که این امر موجب روند صعودی نتایج کار ها می شود. همچنین رنگ ها، مبلمان و چیدمان تجهیزات بر تصمیماتی که مشتریان میگیرند تاثیر به سزایی دارد. برای طراحی دکوراسیون داخلی میتوان از نکاتی مانند پلان باز و بسته، دیوار های شفاف و غیر شفاف، و همینطور از گیاهان استفاده کرد.

دکوراسیون داخلی

انواع و سبک های طراحی دکوراسیون داخلی بر اساس ایده های شرکت دکوراسیون داخلـی سفید

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک مدرن

این سبک طراحی دکوراسیون مناسب افرادی است که به مد و ترند های روز علاقه دارند. و همینطور مورد پوذیرش نسل جوان است. در این سبک معمولا از وسایل تزیینی کمی استفاده می شود و بسیار ساده است. میتوان مبلمان راحتی یا مدل ال استفاده کرد که بسیار مناسب این سبک هستند. در دکوراسیون مدرن میتوان از انواع رنگ ها به ویژه رنگ های متضاد بهره برد. وسایل موجود در سبک های مدرن هرچه هنری تر باشد بیشتر مورد قبول این سبک قرار می گیرد.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک لاکچری

طراحی دکوراسیون لاکچری مناسب فضا های بزرگ است و از المان های ارزشمند و گران قیمت استفاده می شود. در سبک لاکچری رنگ های سفید، زیتونی، طلایی و آبی درباری مورد توجه است. استفاده از دکوری های عتیقه، فرش های دست بافت، تابلو فرش ها، پرده های ابریشم و ژاکارد از مواردی هستند که به آنها توجه می شود.

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک شیکر

این سبک به دلیل جذابیت که در حین سادگی دارد مورد توجه قرار گرفته است. از اصول مهم این سبک میتوان به رنگ های خنثی و مات از جمله رنگ های خاکستری، طوسی و بژ اشاره کرد. در این سبک هر چه رنگ چوب ها تیره تر باشد بر جذابیت دکوراسیون شما می افزاید.

نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلـی از نظر شرکت دکوراسیون داخلـی سفید

نقشه و پلان ساختمان

با در دست داشتن نقشه یا پلان ساختمان اولین قدم در طراحی دکوراسیون داخلـی را برداشته اید. داشتن بیک پلان مناسب، نحوه تقسیم کردن فضا ها و طراحی متناسب با اصول میتواند شما را در طراحی یک دکوراسیون جذاب کمک کند.

عناصر بصری

عناصر بصری دارای انواع گوناگونی است که شامل پوشش دیوار ها و کفپوش ها، پرده ها، لوستر ها و دکوری ها می شود. برای طراحی یک دکوراسیون منحصر به فرد نیاز داریم تا تمام عناصر بصری را به خوبی بشناسیم. عناصر بصری از نقطه، خط و شکل شروع و به بافت، رنگ و مدل ختم می شود.

نقاط کانونی

نقطه کانونی منظور از بخشی است که طراح دکوراسیون قصد دارد نگاه بیننده را به آن قسمت جلب کند. که این نقطه می تواند مبلمان، شومینه، پرده و یا هر چیز دیگری باشد.

نور پردازی

استفاده از نور پردازی مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است. انتخاب زاویه مناسب منبع نور و نور پردازی اصولی و حرفه ای به زیباتر و جذاب تر دیده شدن دکوراسیون و همینطور به جلوه بخشیدن به آن کمک می کند.

تناسب رنگ ها

تناسب رنگ در دکوراسیون داخلـی به قدری دارای اهمیت است که هر سبکی طیف رنگ های مختص به خود را دارد. که استفاده از هر رنگ به حفظ اصالت سبک مورد نظر کمک می کند.

انتخاب مجری دکوراسیون داخلـی حرفه ای و با تجربه

شرکت و شخصی که طراحی دکوراسیون داخلـی خانه، ادارات و یا فروشگاه خود را به او میسپارید بسیار مهم است. مهارت و تجربه در این مورد بسیار به طراح کمک می کند تا طراحی فضا و دکوراسیون مناسب و کارآمدی داشته باشد. شرکت دکوراسیون داخـلی سفید با تجربه و مهارت خود می تواند مجری دکوراسیون داخلی مناسبی برای این کار باشد.

دکوراسیون داخلی

در این مقاله سعی کردیم سبک های پر طرفدار در دکوراسیون داخـلی و همینطور نکات مهم در طراحی یک دکوراسیون جذاب و کارآمد را به شما معرفی کنیم. آشنایی با این موارد میتواند شما را در داشتن یک دکوراسیون داخلـی کمک کند.

نظرات