طرز تهیه چیزکیک کارامل فوق العاده شیک و مجلسی

0

طرز تهیه چیزکیک کارامل فوق العاده شیک و مجلسی

چیزکیک کارامل : اگر از طرفداران چیزکیک و کارامل هستید حتما این چیزکیک لذیذ و خوشمزه را امتحان کنید و برای انواع جشن و مهمانی های با کلاس از آن استفاده کنید.

 

مواد اولیه برای کارامل

شکر ۱۵۰ گرم
آب ۵۰ گرم

 

مواد پودینگ پنیری

پنیر خامه ای ( همدمای محیط) ۲۵۰ گرم
شکر ۵۰ گرم
شیر ۲۵۰ گرم
خامه ۱۰۰ گرم
تخم مرغ(همدمای محیط) سه عدد
پوست لیمو ترش سه برش

مواد کیک ژنواز

تخم مرغ ۲ عدد
شکر ۶۰ گرم
آرد ۶۰ گرم

 

طرز تهیه چیزکیک کارامل :

آب و شکر را روی حرارت بزارین و از تکون دادن ظرف خودداری کنید و صبر کنید تا به رنگ مورد علاقه تون برسه. به محض اینکه آماده شد داخل قالب مورد نظرتون بریزین.
شیر و خامه(خامه ی ۳۵ درصد مایه)را روی حرارت قرار بدین و پوست های لیمو را داخلش بریزین. حرارت شیر باید به ۶۰ درجه برسه.اگر دماسنج ندارین انگشتتون و داخل شیر کنین باید داغ باشه.
حالا پنیر و با کمک پدل(قبلا در موردش صحبت کردم ) خوب بزنین. شکر را بهش اضافه کنید و تخم مرغ هارو دونه دونه و با فاصله اضافه کنید و مطمئن بشین(با کمک لیسک) که مواد به خوبی باهم مخلوط شدن.

پوست های لیمو را از شیر داغ خارج کرده و آهسته آهسته به مواد پنیری تون اضافه کنید.حالا پودینگ و از صافی عبور بدین و برین برای تهیه ی کیک.

برای تهیه ی کیک ابتدا تخم مرغ هارو با همزن بزنین و بعد از مدتی شکر و اضافه کنید و کمی دیگر مخلوط کنین حالا کاسه ی همزن و روی بخار کتری قرار بدین تا زمانیکه حرارت مایه به ۴۰ درجه برسه و یا وقتیکه مایه را با دو انگشت لمس میکنین شکر را بین انگشتان حس نکنین. حالا دوباره مواد را زیر همزن قرار بدین و تا زمانیکه به مرحله ی روبان برسه به همزدن ادامه بدین(عکس را در استوری مشاهده کنین)
الان زمان اضافه کردن آرد الک شده ست که باید در سه مرحله اضافه کنید و با کمک لیسک فولد کنید.

مایه کیک که حاضر شد میریزیم روی پودینگ در قالب و قالب مون و داخل یک قالب بزرگتر قرار میدیم که داخلش آب جوش ریختیم. میره در فر ۱۶۰ درجه سانتیگراد به مدت ۲۰ دقیقه بعد خارج میکنیم روی قالب و با فویل آلومینیوم میپوشانیم و دوباره برای چهل دقیقه میره داخل فر ۱۵۰ درجه سانتیگراد.

نظرات