طرز تهیه موهیتو لیمو نعناع کافی شاپی در خانه

0

طرز تهیه موهیتو لیمو نعناع کافی شاپی در خانه

موهیتو لیمو نعناع : پیشنهاد می کنیم این نوشیدنی خنک و فوق العاده را برای روزهای گرم تابستانی و همچین ایام ماه رمضان آماده کنید و از طعم بهشتی و دلچسبش لذت ببرید.

موهیتو یا موخیتو نوعی نوشیدنی خنک و تابستانی است که از ترکیب آب گازدار، برگ نعناع، شکر و آبلیمو تهیه می‌شود. اصل موهیتو (Mojito) کوبایی است و در دستور اصلی تهیه موهیتو در کوبا از نعناع اسپیکاتا استفاده می‌شود.

موهیتو لیمو نعناع

 

مواد لازم موهیتو لیمو نعناع برای هر لیوان :

سودا یا آب گازدار یا آب معمولی نصف لیوان
یخ خرد شده نصف لیوان
نعناع چند شاخه
آب ۱ لیموی تازه
عسل یا شکر به میزان لازم

 

طرز تهیه :

یخ خرد شده را به همراه برگ های نعناع و عسل و آب لیمو و آب و به میزان دلخواه عسل یا شکر داخل مخلوط کن بریزید و چند پالس بزنید تا مواد مخلوط شوند.
این ترکیب را به همراه چند تکه کوچک لیمو و چند برگ نعناع داخل لیوان بریزید و با چند تکه یخ به صورت خنک سرو کنید.
در صورتیکه تمایل ندارید نوشیدنی تا این حد خنک و تگری باشد میتوانید از مقدار یخ کم کنید یا آنرا حذف کنید و از آب استفاده کنید و هنگام سرو از چند تکه یخ برای خنک کردن نوشیدنی استفاده کنید.
در صورتی که تمایل دارید نوشیدنی رنگ روشنی داشته باشد و نعناع کاملا خرد نشود میتوانید برگ های نعناع را در مخلوط کن نریزید و آنها را کمی در هاون بکوبید یا با چاقو کمی خرد کنید تا عطر نعناع آزاد شود و در آخر داخل لیوان نوشیدنی بریزید.
دقت کنید فقط از برگ های نعناع استفاده کنید.
در صورت تمایل میتوانید از میوه هایی مثل کیوی ، توت فرنگی، هندوانه یا آناناس داخل نوشیدنی استفاده کنید که در این صورت نام میوه به اسم نوشیدنی اضافه میشود مانند موهیتو توت فرنگی.
موهیتوی خنک و خوشمزه و پر از خاصیت شما آماده سرو می باشید.
برای سرو میتوانید لب لیوان یا جام را با کمی عسل آغشته کنید و آنرا در ظرف شکر فرو ببرید تا شکر به لبه لیوان بچسبد و سپس نوشیدنی را داخل لیوان بریزید و به همراه یک برش از لیمو و یه برگ نعنا و نی سرو کنید.

منبع : پیج اینستاگرام آشپزی @marjan_rezazadeh

نظرات