حذف تلگرام طلایی و هاتگرام از گوشی توسط گوگل پلی

0

حذف تلگرام طلایی و هاتگرام از گوشی توسط گوگل پلی

حذف تلگرام طلایی از روی گوشی با هشداری که گوکل به کاربران داد جدی تررشد.
این بار گوگل به کاربرانی که هاتگرام و تلگرام طلایی دازند هشدار می دهد تا از روی گوشی خود این اپلیکیشن را به دلیل ناامن بودن حذف کنند

حذف تلگرام طلایی و هاتگرام

با فیلتر شدن تلگرام اصلی و محدود شدن دسترسی به آن کاربران به تلگرام بدون فیلتر یا همان تلگرام طلایی و هاتگرام روی آوردند.

بارها درباره نا امن بودن و عدم امنیت اطلاعات کاربران هشدارها و خبرهایی اخطارگونه منتشر شده بود، اما این بار گوگل به شما درباره امنیت تلگرام طلایی هشدار می دهد‍!

حذف تلگرام طلایی

علت حذف تلگرام طلایی توسط گوگل پلی

کاربران تلگرام طلایی و هاتگرام در شبکه های اجتماعی از هشدار گوگل برای حذف این پیام رسان ها از روی گوشی خود خبر دادند؛ حال به نظر می رسد گوگل وارد عمل شده و این دو اپلیکیشن را به صورت خودکار از روی گوشی کاربران حذف کرده است.

چندی پیش تلگرام بر استفاده کردن از این نسخه‌ها و عدم ایمن بودن آن‌ها هشدار داده بود و حال به‌نظر می‌رسد نوبت به خود گوگل و سیستم عامل اندروید رسیده است تا به کاربران در این ارتباط یک هشدار بسیار جدی بدهد.

هشدار گوگل به تلگرام طلایی

همینطور که در تصویر بالا، ارسالی از کاربران را می بینید؛ سرویس امنیتی فروشگاه نرم افزاری گوگل (گوگل پلی) که با نام پلی پروتکت (Play Protect) شناخته می شود، برای امنیت تلگرام طلایی خطا می دهد و به شما پیشنهاد لغو نصب یا پاک کردن آن را می دهد.

 

حذف تلگرام طلایی

 

در این خطای امنیتی پلی پروتکت درباره تلگرام طلایی مشخصا گفته می شود:

این نرم افزار تلاش دارد تا از اطلاعات شخصی شما جاسوسی کند. این اطلاعات شخصی شامل لیست تماس ها، پیام ها، عکس ها یا صداهای ضبط شده است.

اخیراً آنتی‌ویروس Play Protect تلگرام طلایی و هاتگرام را به علت آنچه که تلاش برای به سرقت بردن اطلاعات حساس عنوان کرده، مسدود و از روی گوشی افراد پاک کرده است و تلاش کاربران برای نصب مجدد این اپلیکیشن ها بی فایده بوده و اجازه نصب را به کاربر نمی دهد.

حذف تلگرام طلایی

«جواد دادگر» کارشناس حوزه فناوری اطلاعات در گفتگو با دیجیاتو ماجرای پیش آمده را بیشتر یک موضوع سیاسی می‌داند تا یک موضوع فنی و باور دارد که گزارشات رسیده به دست گوگل دستمایه موضوعات سیاسی شدند. او البته تاکید می‌کند که اساسا وجوداین دو برنامه با وجود هشدارهای کارشناسان و سازمان‌های دولتی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

گوگل در هنگام نصب تلگرام طلایی به‌صورت کاملا شفاف نوشته که این اپلیکیشن (تلگرام طلایی) خطرناک بوده و سعی بر جاسوسی از اطلاعات شخصی همچون پیامک، عکس، صداهای ضبط شده و تاریخچه تماس‌های کاربر دارد.

نظرات