رازهای شگفت‌انگیزی که در مورد دنیای مد و لباس مردانه به شما نمی‌گویند!

0

آیا می‌دانستید که تیپ و ظاهر شما ارتباط مستقیمی با اعتمادبه‎نفس و حس مسئولیت‌پذیری شما دارد؟ بیشتر آقایان از اهمیت این موضوع غافل هستند و به همین دلیل بسیاری از موفقیت‌های شغلی و اجتماعی را از دست می‌دهند. جالب است بدانید که اکثر آقایان تصور می‌کنند برای داشتن ظاهر جذاب و زیبا باید به پیراهن و شلوار خود دقت کنند؛

دنیای مد و لباس مردانه

این درحالی است که مطالعات روانشناسی بر تاثیر و اهمیت کفش‌‌ها بیش از لباس‌ تاکید دارند! چراکه افراد از پایین به بالا ظاهر هر شخص را بررسی می‌کنند، بنابراین کفش اولین چیزی است که به چشم می‌خورد. با ما همراه باشید تا در ادامه شما را با همه نکات لازم پیرامون دنیای مد و لباس مردانه آشنا کنیم.

انواع کفش‌های مردانه:

  • کفش‌های اسپرت
  • کفش‌های رسمی
  • بوت و نیم‌بوت‌های مردانه
  • کفش‌های کالج مردانه

کفش مردانه

انواع استایل‌های مردانه

استایل‌های مردانه را از نظر شرایط فصلی، ترندهای سال، میزان رسمیت و…  می‌توان در دسته‌های مختلفی قرار داد. برای مثال بهار و تابستان جز فصل‌های گرم سال محسوب می‌شوند، بنابراین در این مواقع باید از لباس‌های نازک و تنفس‌پذیر استفاده کرد. اما شاید اصلی‌ترین و مهم‌ترین دسته‌بندی برای استایل‌های مردانه مربوط به میزان رسمیت آن‌ها باشد. در ادامه به معرفی انواع استایل‌های مردانه براساس میزان رسمیت می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

استایل مردانه

   استایل مردانه رسمی

یک دست کت و شلوار شیک مهم‌ترین مشخصه استایل‌های رسمی مردانه است که اتفاقا هیچ‌وقت از مد نمی‌افتد. از استایل رسمی برای بسیاری از موقعیت‌های خاص نظیر مجالس، مهمانی‌ها و قرارهای کاری مهم استفاده می‌شود. برای جذابیت بیشتر می‌توانید از کروات، کمربند چرمی و ساعت مچی بند چرم نیز بهره ببرید. چند نکته کلیدی برای انتخاب کت و شلوار رسمی مردانه وجود دارد که رعایت آن‌ها استایل بهتری را به شما هدیه می‌دهد:

  • کت و شلوار رسمی نباید خیلی تنگ و خیلی گشاد باشد.
  • آستین‌های کت باید بین مچ دست و انگشت شست قرار گیرند.
  • در صورت استفاده از کروات نباید قد آن از کمربند شلوار عبور کند.
  • برای داشتن یک استایل کلاسیک همیشه کت و شلوار مشکی همراه با پیراهن سفید بهترین انتخاب است. اما از رنگ‌های متفاوت‌تری مثل شتری، خاکستری، کرم و سرمه‌ای همراه با پیراهن‌های سفید، آبی و صورتی  نیز می‌توان استفاده کرد.
  • همانطور که در ابتدا هم اشاره کردیم کفش‌ها نقش بزرگی در استایل مردانه ایفا می‌کنند. بنابراین از اهمیت کفش‌های چرم رسمی در کنار کت و شلوار خود غافل نشوید.

دنیای مد و لباس مردانه

استایل مردانه نیمه‌رسمی

نوعی دیگر از استایل‌های محبوب در میان آقایان که به‌مراتب راحت‌تر از تیپ‌های رسمی و مجلسی مردانه است مربوط به استایل نیمه‌رسمی می‌شود. استایل نیمه‌رسمی بیشتر برای محل کار، مهمانی و دیدارهای اول کاربرد دارد. در این استایل انواع پیراهن‌ها، انواع بافت‌ها، کت‌های تک و کاپشن را در کنار شلوارهای جین و کتان می‌پوشند. گفتنی است که از کفش‌های اسپرت، کالج، بوت و نیم‌بوت‌های مردانه در این استایل نیز می‌توان استفاده کرد.

اکسسوری‌هایی مثل کروات، کمربند چرمی و ساعت‌ کلاسیک نیز باعث زیبایی و جذابیت هرچه بیشتر شما می‌شود. به خاطر داشته باشید که برای استایل نیمه‌رسمی می‌توان از رنگ‌های خنثی و همچنین آرامش‌بخش مثل سفید، خاکستری، خاکی و یا سرمه‌ای استفاده کرد.

استایل کژوال (غیررسمی) مردانه

استایل کژوال و یا معمولی جز یکی از راحت‌ترین و ساده‌ترین انواع استایل‌های مردانه به حساب می‌آید. دقت داشته باشید که استایل کژوال به هیچ‌وجه به معنای نامرتب و ژولیده بودن نیست بلکه بیشتر بر راحتی و آسودگی فرد دلالت دارد. جالب است بدانید که در این استایل خبری از لباس‌های رسمی و اکسسوری‌های فوق‌العاده پرزرق و برق نیست. استایل کژوال یا غیررسمی بهترین انتخاب برای سفر، قدم زدن در خیابان، ملاقات با دوستان و بسیاری از فعالیت‌های روزمره دیگر است.

در این استایل از شلوارهای جین و کتان در کنار تیشرت‌های طرح‌دار، پیراهن‌های غیررسمی، هودی و کاپشن استفاده می‌شود. کفش‌های ورزشی، اسپرت و کالج‌های چرمی نیز با این استایل قابل ست شدن هستند. در استایل کژوال به راحتی می‌توانید انواع رنگ‌های شاد و جوان‌پسند را امتحان کنید. برای مثال تیشرت و کفش اسپرت سفید همراه با شلوار جین آبی به خوبی با یکدیگر هماهنگ می‌شوند.‌

چند نکته برای داشتن استایل جذاب مردانه

برخی از افراد معتقدند که تیپ و ظاهر زیبا یک امر  کاملا دل‌بخواهی است و هر فرد می‌تواند با توجه به سلیقه‌ و خلاقیت خود استایلش را انتخاب کند. این موضوع تا حدی درست است اما برخی قوانین ثابت شده در دنیای مد و لباس مردانه وجود دارند که همواره می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. آگاهی از این نکات کمک زیادی خصوصا به افراد تازه وارد می‌کند. در ادامه به مهم‌ترین قوانین و نکات استایل مردانه می‌پردازیم.

۱ .    پوشیدن کفش مناسب

کفش یکی از اصلی‌ترین اجزای پوشش آقایان محسوب می‌شود. پژوهش‌های صورت گرفته در حوزه روانشناسی نشان می‌دهد که بسیاری از انسان‌ها ظاهر افراد را (خصوصا در دیدار اول) از پایین به بالا بررسی می‌کنند. بنابراین اولین چیزی که مورد توجه افراد قرار می‌گیرد کفش‌ها‌ هستند.

کریستین کراندل استاد روانشناسی اجتماعی دانشگاه کانزاس آمریکا می‌گوید: «هیچ کس شک ندارد که حالت چهره، سر و مدل موها می‌تواند خیلی چیزها درباره شخصیت فرد بگوید ولی درباره بعضی از انواع پوشاک مثل کفش‌ها نیز می‌توان چنین چیزی گفت.» بنابراین نباید از قدرت فوق‌العاده زیاد کفش‌ها غافل شد.

احتمالا شما هم بارها این جمله درست را شنیده‌اید که می‌گوید پا قلب دوم انسان است. از آنجایی که بیشتر وزن انسان بر روی پاهایش است، پوشیدن کفش مناسب و استاندارد کمک قابل توجه‌ای در دفع بسیاری از فشارهای وارده به پاها می‌کند. بنابراین علاوه بر زیبایی و جذابیت کفش‌ها حتما باید به کیفیت آن‌ها نیز توجه کنید.

جالب است بدانید که در سال‌های اخیر صنعت تولید کفش در ایران رشد چشمگیری را تجربه کرده و محصولات بسیار باکیفیت و ارزنده‌ای را به مشتریان عرضه می‌کند. برند پاما یکی از تولیدکنندگان باتجربه و معتبر ایرانی است که در حوزه تولید کفش‌های مردانه نیز فعالیت می‌کند.

گفتنی است که محصولات این برند نا‌م‌آشنای ایرانی به دلیل بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا به بسیاری از کشورهای جهان نیز صادر می‌شود. با خرید انواع کفش مردانه پاما از یک استایل فوق‌العاده لوکس و جذاب بهره‌مند خواهید شد.

از اصلی‌ترین مزیت کفش‌های پاما می‌توان به تنوع در تولید انواع کفش‌های مردانه متناسب با استایل‌های مختلف اشاره کرد. در ادامه به معرفی انواع کفش‌های مردانه پاما می‌پردازیم.

  • کفش‌های اسپرت پاما: کفش‌های اسپرت (ورزشی) جز پرفروش‌ترین محصولات پاما به حساب می‌آید که بهترین گزینه برای کارهای روزانه، ورزش، محل کار و بسیاری از موقعیت‌های دیگر است. زیره به‌کار رفته در کفش‌های اسپرت پاما بسیار نرم و انعطاف‌پذیر بوده و مقاومت خوبی در برابر هرگونه شوک و ضربه خارجی دارد.
  • کفش‌های رسمی پاما: کفش‌های رسمی پاما به دلیل برخورداری از زیبایی و جذابیت فوق‌العاده برای محیط‌های اداری و بسیاری از موقعیت‌های رسمی نظیر مجالس و مهمانی‌ها مناسب هستند. گفتنی است که چرم به‌کار رفته در این کفش‌ها باعث دوام و مقاومت بسیار بالای آن‌ها شده است.
  • بوت و نیم‌بوت‌های پاما: اگر به دنبال یک استایل خاص و متفاوت در روزهای سرد و بارانی سال هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا نگاهی به محصولات زمستانه پاما بیندازید. بوت و نیم‌بوت‌های مردانه پاما متناسب با سلایق مختلف در انواع رنگ‌بندی نظیر مشکی، قهوه‌ای، طوسی، کرم و… تولید می‌شوند.
  • کفش‌های کالج‌ پاما: شرکت پاما علاوه بر تولید بوت و نیم‌بوت‌های مردانه که اصلی‌ترین کاربردشان برای فصل‌های پاییز و زمستان است، در حوزه تولید کفش‌های کالج مردانه نیز فعالیت دارد. این کفش‌ها که بیشتر برای فصل‌های بهار و تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرند، بهترین انتخاب برای استایل‌های کژوال هستند. گفتنی است که کفش‌های کالج به راحتی با شلوارهای جین، کتان و پارچه‌ای ست می‌شوند.

پیش از خرید هرکدام از مدل‌های کفش مردانه حتما به استایل خود و همچنین لباس‌هایی که قصد دارید همراه با کفش‌ها بپوشید دقت کنید.

۲ .    انتخاب شلوار مناسب

پس از پیدا کردن کفش مناسب، نوبت به انتخاب شلوار مردانه می‌رسد که باید با کفش‌ها هماهنگ شوند. همیشه سعی در انتخاب استایل‌های متفاوت داشته باشید. به‌عنوان مثال می‌توانید از شلوارهای رنگی مثل طوسی، سبز، نخودی و… بپوشید.

شلوارهای جین جز یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین لباس‌های مردانه محسوب می‌شوند که بیشتر مناسب استایل‌های اسپرت و راحتی هستند. این شلوارها در انواع اسکینی، اسلش، راسته و… طراحی می‌شوند که طبق سلیقه خود می‌توانید هرکدام از آن‌ها را انتخاب کنید.

گفتنی است که آقایان برای موقعیت‌های رسمی و کاری بیشتر از شلوارهای پارچه‌ای و کتان استفاده می‌کنند. شلوارهای پارچه‌ای مردانه در انواع پاکتی، راسته، پلیسه‌دار و شلوارهای کتان نیز در مدل‌های مختلفی مثل کلاسیک، جذب، دمپا و… طراحی می‌‍‌‌شوند.

۳ .    تیشرت و پیراهن‌های طرح‌دار

همواره به خاطر بسپارید که برای داشتن یک استایل شیک و چشم‌گیر باید لباس‌های متفاوت را انتخاب کنید. برخی از آقایان همواره به سمت پیراهن‌های ساده و معمولی رفته و از رنگ‌های خاص و متمایز اجتناب می‌کنند. تیشرت و پیراهن‌های طرح‌دار، راه‌راه، خال‌خال و هاوایی گزینه‌های بسیار مناسبی هستند که استایل شما را از سادگی و یکنواختی در می‌آورند. جالب است بدانید که پیراهن‌های طرح‌دار مشکی نیز برای استایل‌های رسمی کاربرد دارند.

۴ .    مرتب بودن لباس‌ها

برای داشتن یک استایل شیک علاوه بر انتخاب ست مناسب باید به موارد دیگری مثل آراستگی و مرتب بودن لباس‌های خود نیز توجه کنید. همیشه از چوب‌لباسی برای آویزان کردن پوشاک خود استفاده کنید. همچنین پیش از پوشیدن لباس خود حتما از عدم وجود هرگونه لکه و بوی نامطبوع مطمئن شوید. از اتو برای رفع چین و چروک‌های لباس و از واکس برای براق کردن کفش‌های خود استفاده کنید.

با جدیدترین و شیک‌ترین استایل پیراهن مردانه آشنا شوید.

۵ .    استفاده درست از رنگ‌های مختلف

همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم، به هیچ‌وجه از پوشیدن لباس‌های رنگی اجتناب نکنید. رنگ‌های شاد و چشم‌نواز تاثیر بسزایی در روحیه شما داشته و حس خوبی را به دیگران منتقل می‌کند. توجه داشته باشید که رنگ پوست شما نیز در ست کردن با لباس‌ها اثرگذار است. به منظور انتخاب رنگ مناسب کافیست تا به هماهنگی آن‌ها با یکدیگر دقت کنید. به‌عنوان مثال کسانی که دارای رنگ پوست تیره هستند می‌توانند لباس‌های خاکستری، آبی نفتی و سبز تیره بپوشند.

در انتخاب رنگ‌ها همواره تعادل را رعایت کرده و از رنگ‌های تیره و روشن در کنار یکدیگر استفاده کنید. برای مثال رنگ‌های روشنی مثل سبز و خردلی را به راحتی می‌توانید با رنگ‌های خنثی مثل مشکی، سفید و خاکستری ترکیب‌ کنید. برای آشنایی بیشتر حتما نگاهی به مدل‌های مد و فشن مردانه بیندازید.

۶ .    اکسسوری‌های مردانه

اکسسوری‌های مردانه شامل موارد مختلفی نظیر ساعت مچی، کمربند، عینک آفتابی، انگشتر، دستبند، شال گردن و موارد متعدد دیگری است که نقش زیادی در جذابیت آقایان ایفا می‌کند. پیش از خرید اکسسوری حتما به استایل مورد نظر خود دقت کنید. به‌عنوان مثال ساعت‌های استیل مردانه بیشتر برای موقعیت‌های رسمی به‌کار می‌روند.

۷ .    عینک‌های طبی و آفتابی

حتما زمان کافی برای پیدا کردن عینک مناسب اختصاص دهید چراکه قرار است برای چندین سال از آن استفاده کنید. هنگام خرید علاوه بر کیفیت و سلیقه شخصی، فرم صورت خود را نیز در نظر گیرید. بسیاری از افراد اطلاع چندانی نسبت به اهمیت این موضوع ندارند. در ادامه انواع مدل‌های عینک متناسب با فرم صورت افراد را توضیح می‌دهیم.

  • فرم صورت بیضی: عینک‌های زاویه‌دار، گرد و منحنی گزینه‌های مناسبی برای صورت‌های بیضی شکل به شمار می‌روند.
  • فرم صورت‌ گرد: عینک‌های پروانه‌ای، خلبانی، مربع و مستطیل شکل بهترین انتخاب برای این افراد هستند.
  • فرم صورت مربعی: عینک‌هایی با فریم بیضی، گرد، گربه‌ای، پروانه‌ای و خلبانی می‌تواند انتخاب خوبی برای این افراد باشد.
  • فرم صورت قلبی: آقایانی که صورت قلبی شکل دارند به دلیل برخورداری از چانه کوچک باید توجه بیشتری در انتخاب فرم عینک خود کنند. بنابراین فریم‌های ویفرر، چندضلعی و گرد برای این افراد توصیه می‌شود.

دنیای مد و لباس مردانه

۸ .    عطرهای مردانه

عطر تکمیل‌کننده استایل جذاب شماست. در صورت انتخاب عطر مناسب حس بسیار لذت‌بخش و دلپذیری را به خود و اطرافیانتان منتقل خواهید کرد. جالب است بدانید که بهترین نواحی برای اسپری کردن عطر مربوط به نقاطی می‌شود که نبض شما محکم‌تر و پرقدرت‌تر می‌زند. چراکه این نقاط گرمای بدن را ساطع کرده و به پخش عطر در محیط اطراف کمک می‌کند. بنابراین گردن، مچ دست، آرنج و ساعد بهترین نواحی برای اسپری کردن عطر هستند.

۹ .    توجه به موقعیت

همواره تیپ و استایل خود را متناسب با مکان و موقعیتی که در آن قرار خواهید گرفت انتخاب کنید. طبیعتا یک تیپ ورزشی برای یک قرار کاری و رسمی انتخاب مناسبی نخواهد بود و احتمالا خاطر فرد مقابل را مکدر می‌کند. به خاطر داشته باشید که پوشیدن لباس مناسب نشان‌دهنده احترام و ارزشی است که شما برای دیگران قائل هستید.

اهمیت برخورداری از استایل شیک در آقایان

برخلاف بانوان، بیشتر آقایان توجه زیادی به تیپ و ظاهر خود نداشته و اطلاعی نسبت به اهمیت آن ندارند. تیپ و استایل هر شخص نشان‌دهنده سلیقه، شخصیت، طبقه اجتماعی و خلاقیت اوست و می‌تواند پیام‌های زیادی را به دیگران منتقل کند. بنابراین برای داشتن حضوری پررنگ و فعال در اجتماع نیاز است تا توجه بیشتری به استایل و تیپ ظاهری خود داشته باشید. در ادامه شما را با اهمیت برخورداری از استایل شیک مردانه آشنا می‌کنیم.

دنیای مد و لباس مردانه

اثرگذاری بر دیگران خصوصا در دیدار اول

جالب است بدانید که انسان‌ها بیشتر اطلاعات خود را از طریق حس بینایی دریافت کرده و با استفاده از مغز به تجزیه و تحلیل آن می‌پردازند. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که در نگاه اول ظاهر شماست که بیش از هرچیز به چشم دیگران می‌آید. بنابراین همه ما پیش از هرگونه تعامل و برخورد اولیه، از طریق استایل و ظاهر خود مورد قضاوت قرار می‌گیریم. در نتیجه داشتن استایل شیک و مناسب باعث تاثیر بیشتر بر دیگران می‌شود.

افزایش اعتمادبه‌نفس

مطالعات روانشناسی نشان می‌دهد که داشتن استایل زیبا و جذاب باعث افزایش اعتمادبه‌نفس و ایجاد حس مثبت در افراد می‌شود. همین امر باعث بهبود عملکرد و موفقیت بیشتر شما خصوصا در موقعیت‌های اجتماعی و شغلی می‌شود.

ارتقا حس مسئولیت‌پذیری

شاید از خودتان سوال کنید که پوشش شما چه نقشی در شکل‌گیری و افزایش حس مسئولیت‌پذیری شما دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که توجه به لباس مرتب و اتوکشیده، کفش‌های واکس‌زده، انتخاب رنگ مناسب و هماهنگی لباس‌ها با یکدیگر از حوصله افراد تنبل و مسئولیت‌گریز خارج است. بنابراین حساسیت به تیپ و استایل ظاهری باعث افزایش حس مسئولیت‌پذیری شما نسبت به سایر مسائل زندگی می‌شود.

افزایش دقت و توجه به جزئیات

حتما می‌دانید که آقایان برخلاف بانوان از یک دید کلی‌ و اجمالی برخوردار بوده و قابلیت چندانی در توجه به مسائل ریز و کوچک ندارند. بنابراین دقت به جزئیات مختلفی مثل مدل کفش، نحوه دوخت شلوار، فرم یقه و… باعث افزایش توانایی شما در توجه به موارد ریز و جزئی می‌شود.

موفقیت در کسب و کار

تیپ و استایل مناسب در هر صنف و شغلی باعث برتری شما نسبت به سایر رقبا و همکاران می‌شود. گفتنی است که بسیاری از کارفرمایان و مدیران شرکت‌ها نیز به دنبال جذب کارمندان شیک‌پوش هستند. چراکه بیشتر ادارات به منظور اثرگذاری و جلب توجه بیشتر از پرسنل خوش‌پوش و خوش‌استایل خود برای جلسات و قرارهای مهم کاری استفاده می‌کنند. بنابراین برخورداری از استایل مناسب باعث رشد و پیشرفت بیشتر شما در حوزه کسب و کار می‌شود./۲۵۹۴۹۶

نظرات