فریت بار مسافری چیست؟

0

اضافه بار مسافر یکی از دغدغه های مهم دانشجویان و مهاجران به خارج از کشور است چرا که این اضافه بار می‌تواند هزینه های سنگینی را برای این افراد داشته باشد. در هنگام مهاجرت یا سفر به خارج از کشور همواره باید به این نکته دقت داشته باشید که مسافران متناسب با پروازی که انتخاب می کنند می توانند حجم بار معینی را همراه خود ببرند. طبیعتا هر چه کلاس پروازی که انتخاب می کنید بالاتر باشد می توانید بار بیشتری را همراه خود ببرید.

 فریت بار مسافری

میزان بار مجاز در پروازهای داخلی و خارجی بین ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم متغیر است و بستگی به ایرلاین انتخابی شما دارد. اگر میزان بار شما از این مقدار بیشتر باشد به ازای هر کیلوگرم باید مبلغی را به عنوان جریمه پرداخت کنید که معمولا این هزینه زیاد است. در این حالت بهترین راه برای مدیریت هزینه ها استفاده از فریت بار مسافری است که به شما این امکان را می دهد تا با هزینه ای مقرون به صرفه بار خود را به خارج از کشور ارسال کنید. برای مثال ارسال و فریت بار به آلمان را می توانید با هزینه بسیار مناسب انجام دهید.

فریت اضافه بار مسافری

فریت بار مسافری یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین روش ها برای ارسال وسایل شخصی و لوازم منزل مسافران و مهاجران است. در این روش محدودیت های وزن بار و هزینه های سنگین ارسال بار به خارج از کشور حذف شده و با یک سوم هزینه اضافه بار مسافری، می توانید بار خود را ارسال کنید.

فریت بار به سه صورت زمینی، هوایی و دریایی انجام می‌شود. که هر کدام مزیت ها و معایب خود را دارند. با استفاده از فریت بار می توانید انواع و اقسام کالاهای سنگین و حجیم را به خارج از کشور ارسال کنید. اگر برای ارسال بار خود عجله ندارید و به دنبال هزینه کمتر هستید می توانید از فریت بار دریایی استفاده کنید اما اگر می خواهید سریعا بار خود را به مقصد ارسال کنید فریت بار هوایی انتخاب بهتری است اما باید به این نکته توجه داشته باشید که هزینه فریت بار هوایی بیشتر است.

برای ارسال لوازم منزل، تجهیزات ورزشی، لوازم موسیقی و حتی ارسال حیوانات خانگی می توانید از فریت بار استفاده کنید و بدون محدودیت بار خود را به خارج از کشور ارسال کنید.

حمل و ارسال بار مسافری

شرکت های حمل و نقل بین المللی خدمات فریت بار مسافری را ارائه می‌دهند که شما می توانید با آنها تماس بگیرید و از خدمات آنها استفاده کنید. از جمله خدمات این شرکت ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

فریت بار مسافری

بسته بندی و آماده سازی بار

یکی از مهم ترین نکات قبل از ارسال بار، بسته بندی درست و اصولی کالا است. از آنجایی که در هنگام حمل و جا‌به‌جایی بار امکان آسیب و ضربه وجود دارد باید بار به صورت اصولی و با رعایت نکات ایمنی بسته بندی شود. شرکت های فریت بار با داشتن متخصصین آموزش دیده اینکار را برای شما انجام می دهند.

حمل بار

بعد از بسته بندی بار نوبت به جابه‌جایی بار می‌رسد. شرکت های فریت بار بعد از بسته بندی بار در منزل، آن را به فرودگاه انتقال می دهند.

انجام امور گمرکی

قبل از ارسال بار نیاز است که یکسری مدارک را برای ارسال بار آماده کنید.

بیمه و ارسال بار

بعد از طی مراحل گمرکی، بار بیمه می‌شود تا در صورت آسیب احتمالی بیمه خسارت را به شما بپردازد و بعد از این مرحله بار به خارج از کشور ارسال می شود.

هزینه فریت بار مسافری

هزینه فریت بار مسافری به عوامل متعدد وابسته است. که در ادامه به بررسی این عوامل می‌پردازیم.

وزن و حجم بار

یکی از مهم ترین موارد در تعیین هزینه های فریت بار مسافری، وزن و حجم بار است. طبیعی است که هر چه وزن و حجم بار شما بیشتر باشد هزینه بیشتری را برای ارسال بار پرداخت خواهید کرد.

مبدا و مقصد

فاصله مبدا و مقصد بار از عوامل تاثیر گذار در هزینه فریت بار مسافری است. هر چه فاصله مبدا و مقصد کمتر باشد هزینه کمتری را برای فریت بار مسافری پرداخت می کنید. برای مثال هزینه فریت بار به استرالیا با هزینه فریت بار به آلمان متفاوت است.

بسته بندی بار

همانطور که گفته شد برای جلوگیری از آسیب به کالاهای ارسالی نیاز است قبل از ارسال، کالا را به صورت اصولی بسته بندی کنید. در صورتی که چیدمان درست در حین بسته بندی انجام شود می توانید با هزینه کمتری بسته بندی را انجام دهید.

نوع ارسال بار

همانطور که در ابتدا مقاله اشاره کردیم هزینه فریت بار دریایی نسبت به فریت بار هوایی کمتر است اما در این روش مدت زمان ارسال بار بیشتر است.

بیمه و خدمات اضافی

در صورتی که کالا شما از ارزش بالایی برخوردار باشد باید آن را بیمه کنید که این مورد می توانید هزینه اضافه ای داشته باشد. همچنین استفاده از خدمات دیگر مانند صدور بارنامه نیز هزینه اضافی دارد.

بهترین شرکت فریت بار

در ایران شرکت های حمل و نقل بین المللی زیادی برای ارسال بار به خارج از کشور وجود دارند که تمامی خدمات فریت بار مسافری را برای شما انجام می دهند. از جمله این شرکت ها می توان به پرشین کارگو، جهان کالا کارگو و راه سان کالا اشاره کرد. در این بین شرکت فریت بار راه سان کالا با داشتن یک دهه تجربه به عنوان یکی از بهترین شرکت های فریت بار معرفی می شود. این شرکت با داشتن متخصصان و کارشناسان آموزش دیده تمامی خدمات بسته بندی و ارسال بار را در سریع ترین زمان برای مسافران انجام می دهد.

شما می توانید از طریق شماره تماس های زیر با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید و مشاوره رایگان استفاده کنید./۲۲۸۴۹۲

۰۹۱۲۱۱۵۸۴۳۲

۰۲۱۵۵۶۷۷۹۶۹

۰۹۱۹۲۳۶۱۰۸۲

نظرات