بررسی تمام علت های سرد نکردن یخچال

0

سرد نکردن یخچال می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. برخی از این علل را می‌توانید به‌صورت خانگی شناسایی کرده و برخی دیگر هم نیاز به بررسی تخصصی توسط متخصصین دارد. اگر ترموستات یا سنسور محیطی یخچال شما خراب شده باشد، باید آن را تعویض کرده و عملکرد اصلی یخچال را بازگردانید. ممکن است که یخچال شما دیفراست یا همان یخ‌زدایی صحیحی هم نداشته باشد. برای این منظور، در یخچال‌های تایمر دار باید آن را چک کنید. در یخچال‌های دارای برد باید باید سنسور دیفراست، ترمودیسک و همچنین المن‌ها و ترموفیوز هم باید ارزیابی شوند. برد الکترونیکی یخچال هم در صورت عدم عملکرد صحیح، دیفراست را به‌خوبی انجام نخواهد داد.

 سرد نکردن یخچال

علل ساده سرد نکردن یخچال

قبل از اینکه به یک سری بررسی‌های تخصصی روی یخچال بپردازیم، بهتر است که چند کار ساده انجام دهیم. شاید به سادگی درجه دمای یخچال را به درستی تنظیم نکرده‌اید. در این هنگام، دمای یخچال‌های مکانیکی باید روی ۲ الی ۳ تنظیم شده و گزینه‌های الکترونیکی هم باید روی ۴ یا ۵ تنظیم شده باشند. اگر از فریزر هم در کنار یخچال خود استفاده می‌کنید، دمای آن باید روی منفی ۱۸ قرار داده شود. نکته ساده دیگر، استفاده از حجم مناسب مواد غذایی در یخچال است. اگر یخچال‌تان بیش از اندازه پر شده باشد، گردش هوا در آن به درستی انجام نشده و همین سبب می‌شود که برودت به درستی به مواد غذایی نرسد.

هیچ گاه یخچال را به‌صورت کامل به دیوار نچسبانید. چرا که یخچال برای عملکرد صحیح خود، به فضای آزاد پشت یخچال و جایی که قطعات اصلی قرار دارند، نیاز دارد. کناره‌های یخچال را هم کمی خالی نگه دارید. قرار دادن یخچال در مجاورت وسایلی که گرما تولید می‌کنند هم می‌تواند سبب سرد نشدن یخچال شما شود. نگاهی هم به لاستیک درب یخچال انداخته و لولای آن را ارزیابی کنید. این لاستیک‌ها اجازه نمی‌دهند که برودت تولید شده داخل یخچال به بیرون راه پیدا کند. لولا هم درب را به درستی به بدنه اصلی یخچال متصل کرده و اجازه انتقال دمایی بین بیرون و داخل وجود نخواهد داشت.

بهتر است که لولا را روغن کاری کرده و صدای بد آن را نیز از بین ببرید. لاستیک‌هایی که دفرمه شده است را تعویض کرده و به‌سادگی این شکل را حل کنید. دلایل دیگری که در ادامه عنوان خواهیم کرد، نیاز به بررسی متخصص و تعمیرکار دارد. پس حتما ابتدا موارد ساده را چک کرده و در صورت حل نشدن مشکل، از یک متخصص کمک بگیرید.

مشکلات فن یخچال

کمپرسور از جمله مهم‌ترین قطعات یخچال بوده و در کنار آن هم یک فن کار می‌کند. مشکلات فن می‌تواند سبب عدم سرد شدن یخچال باشد. پروانه فن باید چک شده و به بدنه برخورد نکند. پشت یخچال را تا حد امکان تمیز نگه داشته و به پاکسازی گرد و غبار آن هم اهمیت دهید. این گرد و خاک می‌تواند عملکرد فن را با مشکل مواجه کند. میل شفت فن را ارزیابی کرده و در صورت عدم چرخش مناسب، آن را روغن کاری کنید. خرابی موتور فن هم موردی است که باید تعویض شده و عملکرد صحیح به فن کمپرسور بازگردانده شود.

سرد نکردن یخچال

یکی از فن‌های دیگر یخچال، فن اواپراتور نام دارد. این فن‌ها نه‌تنها در یخچال، بلکه در فریزر هم استفاده می‌شود. میل شفت این فن را نیز روغن کاری کرده و اگر فن به بدنه برخورد کرده یا یخ‌های آب نشده عملکرد آن را کاهش می‌دهد، مشکل را برطرف می‌کند. یخچال شما ممکن است که دچار نشتی گاز یا کمبود حجم آن هم شده باشد. برای این منظور باید گاز آن را شارژ کرده و وکیوم آن را فراموش نکنید. نشت یابی هم کمک می‌کند که مشکل شما خیلی ساده‌تر حل شود. شستشوی لوله‌هایی که به کندانسور وارد می‌شود هم می‌تواند مشکل کیپ بودن آن را حل کند. این موضوع باید هنگام شارژ گاز مورد توجه قرار گیرد.

مشکل در دمپر یخچال

اگر دمپر یخچال به درستی کار نکند، ممکن است که عملیات سرد کردن یخچال به درستی انجام نشود. ابتدا باید بدانید که مواد غذایی یخچال نباید جلوی دمپر قرار گیرند. دریچه آن را به درستی تنظیم کرده و اجازه دهید که هوای سرد به راحتی در محفظه یخچال انتقال یابد. با خراب بودن دمپر یخچال هم بهتر است که سنسور آن را تعویض کرده و عملکرد صحیح را به آن بازگردانید. می‌دانیم که یخچال‌ها دارای درین یا همان مسیر فاضلابی هستند. این مسیر باید باز باشد تا عملکرد یخچال به درستی پیاده سازی شود. حتما از یک لوله نازک برای باز کردن سوراخ تخلیه استفاده کرده و چندین بار این کار را تکرار کنید. با ریختن آب جوش در پشت آن هم می‌توانید اطمینان حاصل کنید که باز شده است.

مشکلات مربوط به سرد نکردن یخچال می‌تواند فنی بوده یا به‌دلیل یک سری ایرادات ساده باشد. خیلی از افراد هنوز نحوه کار درجه بندی یخچال را نمی‌دانند. حتما راه حل‌های ساده را با کمک این مطلب بررسی کرده و در صورت عدم رسیدن به نتیجه مشخص، از کمک متخصصین استفاده کنید. دمای یخچال در فصول سرد و گرم سال هم متفاوت است. در زمستان، دمای یخچال‌ها باید روی ۳ یا ۴ تنظیم شود و در تابستان هم می‌توانید آن را تا ۱ الی ۲ درجه سردتر کنید. متخصصین هم عنوان کرده‌اند که در مراجعات خود، بارها مشاهده کرده‌اند که دما روی درجه‌های بالای ۷ تنظیم شده و همین عاملی برای عدم خنک کنندگی یخچال بوده است.

اهمیت چینش مواد غذایی و گردش درست هوا در سرد کردن یخچال

تعدد بالای مواد غذایی در یخچال همیشه مشکل آفرین است. استانداردی برای این منظور در نظر گرفته شده است و باید دفترچه راهنمای یخچال را بخوانید. اگر مواد غذایی زیاد باشد، هوای تولیدی داخل یخچال کاهش پیدا کرده و امکان گردش آن هم وجود نخواهد داشت. همین میزان پایین هم معمولا با باز و بسته کردن درب یخچال، از بین خواهد رفت. چینش مواد غذایی هم اهمیت بالایی دارد. برخی از افراد این مواد را دقیقا جلوی فن قرار داده و سرماسازهای یخچال را مسدود می‌کنند. بسته‌های بزرگ را با فاصله از دیواره یخچال قرار داده و ترجیحا آن را در انتهای یخچال و جایی که هواساز قرار دارد، قرار ندهید.

می‌دانیم که موتور یخچال در پشت یخچال قرار می‌گیرد و فن‌ها برای کارکرد صحیح نیاز به فاصله با دیوار دارند. قرار دادن پارچه یا مواد دیگر روی یخچال هم می‌تواند بخشی از آن را به پشت یخچال رسانده و امکان گردش هوا را برایش سخت‌تر کند. این مشکلات معمولا کمپرسور یخچال را با مشکل داغ شدگی مواجه خواهد کرد. مشکل یخچال‌های الکترونیکی را خیلی سخت می‌توان پیدا کرد. این یخچال‌ها از قطعات پیچیده‌ای تشکیل شده‌اند و ترموستات جای خود را به سنسور محیطی می‌دهد. به همین دلیل، انجام یک تعمیر اشتباه می‌تواند یخچال را با مشکلات بدتری مواجه کند. متخصصین باید رله اورلود، خازن و همچنین کمپرسور را بررسی کرده و سری هم به برد الکترونیکی و ترموفیوز بزنند. تا مشکل حل شود.

تکنوخدمات ارائه دهنده نمایندگی سامسونگ مازندران

از محبوب ترین برندها برای خرید لوازم خانگی سامسونگ است، با توجه به محبوبیت این برند، در اکثر خانه ها یکی از لوازم خانگی مربوط به این برند دیده می شود. برای تعمیر کردن و سرویس لوازم خانگی سامسونگ بهتر است از نمایندگی سامسونگ در شهر خود کمک بگیرید. تکنوخدمات با توجه به سابقه طولانی مدت در بازار تعمیر و نمایندگی لوازم خانگی به تازگی شروع به ارائه دهنده خدمات نمایندگی سامسونگ در مازندران کرده است که برای اهالی شمال کشور بهترین خدمات ممکن را پدید آورد.

با استفاده از وب سایت تکنوخدمات https://technokhadamat.com/ و مشاوره با کارشناسان خبره حوزه لوازم خانگی می توانید بهترین گزینه را برای سرویس یا تعمیر لوازم خانگی خود انتخاب کنید./۲۲۳۴۶۶

نظرات