بهترین مکان‌های تفریحی استانبول | طبیعت استانبول

0

ترکیه، از معروف‌ترین کشورهای توریست‌پذیر دنیا است. این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به دریا، آب‌‌وهوای مطلوب و مناظر طبیعی بسیار زیادی دارد. بخش بزرگی از کشور ترکیه در قاره آسیا و بخش کوچکی از آن در اروپا قرار دارد؛ بنابراین یک پل ارتباطی محسوب می‌شود. هنگام سفر به ترکیه علاوه‌بر بازدید مناظر شگفت‌انگیز آن می‌توانید در مراکز خرید و سواحل زیبای آن گردش کنید. همچنین ترکیه غذاهای خوشمزه و رستوران‌های بزرگ و مشهور زیادی دارد که می‌توانید از خوردن غذاهای سنتی آن لذت ببرید. اگر تصمیم دارید به این کشور زیبا سفر کنید بهتر است از تور ترکیه برای بهره بردن از طبیعت دلربای آن استفاده کنید. خوشبختانه امروزه خرید تور ترکیه ارزان به راحتی امکان‌پذیر است. در این مطلب به معرفی جاذبه‌های تفریحی استانبول، که یکی از محبوب‌ترین شهرهای ترکیه است، خواهیم پرداخت.

بهترین مکان‌های تفریحی استانبول

مکان‌های تفریحی ترکیه استانبول کجاست؟

هرچقدر از زیبایی‌های استانبول بگوییم باز هم کم گفتیم. استانبول از نظر تعداد جمعیت‌ در اروپا اولین و در خاورمیانه سومین  شهر است. این شهر همه چیز تمام و بکر در کنار تنگه بسفر و دریای دیگر مرمره و سیاه قرار گرفته است. تنگه بسفر، دریای مرمره و دریای سیاه را به هم متصل می‌کند و در عین حال اروپا و آسیا را از هم جدا کرده است. به علت وجود دریاهای اطراف آن، تعدادی جزیره هم در نزدیکی استانبول وجود دارند و برای تفریح و گردش مکان‌های مناسبی هستند. در ادامه با چند مکان مشهور و دیدنی استانبول آشنا خواهیم شد.

آکواریوم استانبول، دنیای زیر آب

آکواریوم‌ها مناظری هستند که در مدت زمان کوتاه شما را با دنیای زیر دریا آشنا می‌کنند. آکواریوم استانبول ۱۵۰۰ نوع موجود دریایی را در مساحت ۲۲هزار متر مربع جای داده است. موجودات دریایی این آکواریوم از ۱۶ منطقه جغرافیایی جهان مثل دریای مدیترانه، تنگه جبل‌الطارق، اقیانوس اطلس، کانال پاناما، اقیانوس آرام و … جمع‌آوری شده‌اند. با ورود به آکواریوم با عجایب زیر دریا آشنا شده و تجربه متفاوتی را در ذهن خود ثبت می‌کنید. علاوه‌بر گردش در آکواریوم می‌توانید از کافه و رستوران این منطقه لذت ببرید و همچنین در سالن سینما ۵ بعدی آن با غرق تماشا و لذت شوید.

کشتی‌سواری در بسفر استانبول

تنگه بسفر استانبول تنها جاذبه طبیعی است که اروپا و آسیا را از هم جدا می‌کند و مطمئنا گردش در این مکان بسیار لذت‌بخش‌ خواهد بود. با تورهای کشتی‌سواری می‌توانید مناظر زیبای شهر و طبیعت بکر بسفر لذت ببرید.

همچنین می‌توانید با توجه به بودجه خود کشتی‌های عمومی، قایق‌های تفریحی و سرعتی را برای سوار شدن انتخاب کنید. کشتی‌سواری در این مناطق به هزینه زیادی نیاز ندارد و تنها با پرداخت چند لیر می‌توانید از دیدن مکان‌های تاریخی، کاخ‌های عثمانی و از معماری خاص سطح شهر چند ساعتی را لذت ببرید.

کشتی‌سواری در بسفر استانبول

فور استانبول، تجربه ماجراجویی جذاب

کسانی که به ماجراجویی در طبیعت علاقه دارند می‌توانند بدون درنگ به این پارک تفریحی رفته و از انجام فعالیت‌های متعدد لذت ببرند. این پارک با مساحت ۶۵۰۰۰ مترمربع فضایی تفریحی در یک طبیعت بکر برای بازدیدکنندگان خود فراهم آورده است. شما می‌توانید بدون محدودیت سنی و با کودکان خود در فعالیت‌های ورزشی فور استانبول شرکت کنید. همچنین می‌توانید فعالیت‌هایی چون پینت بال، راه رفتن بر روی طناب، تیراندازی و … را تجربه کنید. به علاوه، با خوردن یک غذای ناب در رستوران‌ها و یا خوردن دسر و نوشیدنی در کافی‌شاپ‌های اطراف منطقه می‌توانید لحظاتی به یاد ماندنی را رقم زنید. فور استانبول در تمامی روزهای هفته به جز دوشنبه آماده خدمت‌رسانی به تمام شهروندان است.

جزایر پرنس، تجربه‌ای متفاوت از حمل و نقل

به علت قرارگیری شهر استانبول در میان آب‌های آبی، جزایر متعددی در اطراف آن وجود دارد. این جزایر محبوبیت زیادی بین گردشگران دارند و توجه افراد زیادی را به خود جلب می‌کنند. جزایر پرنس از مهم‌ترین جزایر اطراف شهر است و هر ساله تعداد زیادی از گردشگران از این مکان‌های زیبا بازدید می‌کنند. چیزی که در جزایر جلب توجه می‌کند، نبود خودرو است و تنها راه ارتباطی آن‌ها کشتی‌ها هست. در داخل جزیره حمل و نقل با کالسکه، دوچرخه و پیاده صورت می‌گیرد و جمعیت بسیار کمی دارند. در بین جزایر پرنس؛ جزیره بیوک آدا، هیبلی آدا، بورگاز آدا و کینالی آدا قابل سکونت هستند. در بین این جزایر مسکونی جزیره بیوک آدا بیشترین تعداد گردشگر را به خود جلب می‌کند. از مناظر این جزایر می‌توان به جنگل‌های کاج، کلبه‌های تاریخی و طبیعت بکر آن اشاره کرد.

حمام‌های تاریخی استانبول

استانبول یک شهر تاریخی بسیار زیباست و از زمان امپراطور عثمانی تا الان جزو اصلی‌ترین مراکز فرهنگی و گردشگری جهان به حساب می‌آید. از مساجد گرفته تا حمام‌های تاریخی متعدد در این شهر پر جمعیت وجود دارند. حمام‌های قدیمی با معماری زیبایی که دارند به شما آداب‌ورسوم و معماری شهر را نشان می‌دهند. علاوه‌بر بازدید می‌توانید از این مناطق برای ماساژ و حمام کردن نیز بهره ببرید. از حمام‌های مهم استانبول می‌توان به حمام چمبرلی تاش، حمام کازه لوگ لو، حمام ایاصوفیه خرم سلطان، حمام سلیمانیه، حمام گالاتاسرای، حمام کلیچ علی پاشا استانبول، حمام جا گولوگلو، حمام کیلیک، حمام سنتی آقا، حمام سوفولار و حمام بیلربی اشاره کرد.

حمام‌های تاریخی استانبول

برج هفتصد ساله گالاتا

برج گالاتا از نمادهای استانبول به حساب می‌آید که بهتر است در لیست مکان‌های گردشگری شما جای بگیرد. همچنین اگر با تور ترکیه قصد سفر دارید؛ بازدید از این مکان نیز شامل حالتان خواهد بود. پس از این بابت نگرانی نداشته باشید. این برج از ۷۰۰ سال پیش پا برجا مانده و با ارتفاع ۶۷ متر به عنوان بلندترین برج استانبول شناخته می‌شود. این برج ۹ طبقه دارد و طبقه آخر آن همانند برج میلاد دارای رستوران مجللی است که همراه با مناظر طبیعی سطح شهر، می‌توانید از غذاهای لذیذ و سنتی ترکی لذت ببرید.

برج هفتصد ساله گالاتا

مسجد رستم پاشا؛ جواهر پنهان استانبول

هنگامی که حرف از استانبول می‌شود اولین مکانی که به ذهن می‌رسد، مسجد مشهور رستم پاشا است. این مسجد یک شاهکار بزرگ معماری است و نظیر آن در هیچ جای دنیا دیده نشده است. نام این مسجد از قدرتمندترین وزرای دوران عثمانی بر گرفته شده، این شخص بزرگ ساخت این مسجد را در سال ۱۵۶۱ میلادی به یکی از معماران بزرگ آن زمان سپرد. این مسجد از نمای بیرونی دارای گنبد‌های متعددی است؛ اما جواهر اصلی این مسجد در بخش داخلی آن نهفته است. فقط و فقط با یک نگاه به طرح‌های پیچیده، نقوش و طراحی زیبای آن مجذوب خواهید شد. همچنین بازدید از این مکان زیبا رایگان است.

برج دختر استانبول

شاید کلمات افسانه و داستان بتوانند تا حدودی روایتگر داستان‌های برج دختر باشند. اگر به فیلم‌های ترکی علاقه‌مند هستید احتمالا تصویر این برج را در اکثر سریال‌ها دیده باشید. این مکان از هزار سال پیش برای نگهبانی استفاده می‌شد و امروزه به عنوان یکی از پربازدیدترین مکان استانبول شناخته می‌شود. این برج نمای زیبا و شگفت‌انگیزی دارد و با اینکه مساحتش کوچک است؛ گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می‌کند. این مکان تفریحی در داخل تنگه بسفر قرار گرفته و منظره بکر و آب‌‌وهوای مطلوبی دارند. با نوشیدن قهوه و یا خوردن غذا در کافه رستوران این مکان می‌توانید خاطره به یادماندنی در ذهن خود بر جای بگذارید.

برج دختر استانبول

دلفیناریوم استانبول

به غیر از آکواریوم زیبای استانبول برای کشف دنیای شگفت‌انگیز زیر دریا و بازدید از دلفین‌های بامزه می‌توانید از دلفیناریوم استانبول بازدید کنید. این مکان لقب بزرگ‌ترین دلفیناریوم ترکیه را به دوش می‌کشد و داخل آن دلفین‌های بامزه و بازیگوشی هستند که باعث سرگرم شدن بازدیدکنندگان می‌شود. این مکان برای کودکان جذابیت خاصی دارد و برای تفریح گزینه ایده‌آلی به شمار می‌رود. با دیدن نمایش‌های متعدد مثل گرفتن توپ، دست زدن و … لحظات خوشی را در ذهنتان ثبت خواهید کرد. هزینه این دلفیناریوم برای کودکان و بزرگسالان متغیر است. بازدید از دلفیناریوم استانبول در تور ترکیه شامل حالتان خواهد بود.

دلفیناریوم استانبول

پارک گلخانه استانبول؛ بوستان شاهزادگان عثمانی

اگر می‌خواهید از منظره سرسبز طبیعت استانبول همراه با منظره آبی تنگه بسفر بهره ببرید می‌توانید به کهن‌ترین پارک استانبول مراجعه کنید. این پارک از فضای آرامش‌بخش و دل‌انگیزی برخوردار است و بخشی از طبیعت دل‌انگیز استانبول را در بر می‌گیرد. این پارک قدیمی در گذشته به عنوان باغ فرمانروایان و شاهزادگان استانبول شناخته می‌شد؛ اما از قرن شانزدهم به بعد در دسترس عموم قرار گرفت. این پارک در طول تاریخ شاهد جشنواره‌های زیادی بوده و در منطقه تاریخی مملو از سازه‌های شهری قرار گرفته است. موقعیت جغرافیایی پارک باعث شده تا  بازدیدکنندگان به دریای مرمره و منطقه شاخ طلایی و تنگه استانبول دید بیشتری داشته باشند.

سخن آخر

استانبول بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه است و سالانه تعداد زیادی از گردشگران سرتاسر دنیا را مهمان خود می‌کند. همچنین استانبول از مقاصد اصلی گردشگران ایرانی است؛ چرا که از نظر مسافت به کشور عزیزمان نزدیک‌تر است. شما هم می‌توانید به راحتی تور ترکیه خریداری کرده و اوقات فراغت لذت‌بخشی به خودتان هدیه کنید./۲۲۰۵۶۱

نظرات