فیلم جنجالی مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری داریوش مهرجویی و همسرش کامل ببینید

0

فیلم جنجالی تشییع جنازه و خاکسپاری داریوش مهرجویی و همسرش کامل ببینید

مراسم تشییع و خاکسپاری داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر امروز چهارشنبه ۲۶ مهرماه با حضور بازیگران و جمعی از هنرمندان و خانواده این دو هنرمند از دست رفته برگزار شد و به جنجال و حاشیه کشیده شد بسیاری از عوامل سینما و بازیگران پیشکسوت و کارگردانان و هنرمندان و آحاد مردم در این مراسم حضور داشتند.

فیلم کامل مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر با حضور بازیگران +عکس های جگرسوز

عکس ها و تصاویر مراسم خاکسپاری داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر

مراسم تشییع داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر از ساعاتی پیش از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا تهران برگزار شد. گمانه زنی ها از جضور گسترده مردم و هنرمندان در این مراسم انتظار می رود که به یکی از پر جمعیت ترین مراسم های تشییع تبدیل شود

در این مراسم بازیگران و هنرمندانی چون مسعود کیمیایی، بهرام رادان، مونا مهرجویی دختر داریوش مهرجویی، جمعی از مردم و هنرمندانی، چون مسعود کیمیایی، بهمن فرمان‌آرا، احمدرضا درویش، فرهاد اصلانی، محمد مهدی عسگرپور، همایون ارشادی، داریوش فرهنگ، مسعود کرامتی، همایون ارشادی، محمد علی نجفی، حبیب دهقان‌نسب، مانی حقیقی، مازیار میری، هانیه توسلی، محمدرضا دلپاک، ابوالحسن داودی، مرتضی شایسته، همایون اسعدیان، مسعود اطیابی، علی مصفا، حسن پورشیرازی، غزل شاکری، محسن امیریوسفی محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی و حبیب ایل‌بیگی معاون اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی و خانواده ایشان حضور داشتند.

مراسم تشییع داریوش مهرجویی کارگردان مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون ایران و همسرش وحیده محمدی فر صبح امروز چهارشنبه ۲۶ مهر در تالار وحدت آغاز شد و سپس برای خاکسپاری راونه بهشت زهرا شد تا در قطعه هنرمندان دفن شود.

فیلم در حال بارگذاری…

مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری داریوش مهرجویی و همسرش کامل ببینید

 

بازیگران در مراسم

پیکر‌های داریوش مهرجویی و همسرش همراه با حزن و اندوه و روی دستان شاگردان و بازیگرانی همچون امین حیایی وارد مراسم شد.

حاضران علیه قاتلان این دو هنرمند شعار می‌دادند که در ادامه مراسم بهرام رادان به عنوان مجری، از حاضران خواست تا بگذارند تشییع با آرامش پیش برود.

بعد از ورود پیکر‌های این دو هنرمند فرهاد آییش روی صحنه آمد و گفت: علی نصیریان خارج از کشور است و نتوانست در این مراسم باشد، اما پیامی را ارسال کرد.

در این پیام آمده: «در غرب این خبر تکان دهنده بود، در بیماری با فکر و خیالات به سر می‌برم، مهرت بر دلم است. از اولین کار خلاقانه تو در کنارت بودم افسوس که امروز در کنارت نیستم تا در آخرین سفر در کنارت باشم و تابوتت را به دوش کشم.‌ای مهر فرزانه این چه روزگاری است که اشک و خون از آسمان می‌بارد.»

تصاویر / فیلم تشییع جنازه و خاکسپاری داریوش مهرجویی و همسرش کامل ببینید

 

در ادامه بهرام رادان از مسعود کیمیایی خواست تا درباره مهرجویی بگوید، اما او به دلیل مشکلات جسمانی اش نمی‌توانست روی صحنه حاضر شود و در پایین صحنه به بیان سخنانی پرداخت، اما به دلیل شعار حاضران در مراسم بیاناتش را کوتاه کرد. او به این جمله بسنده کرد و گفت: نمی‌توانم هیچ چیزی بگویم درباره او و رفتنش از این جهان بگویم، درود بر همه.

سپس بهمن فرمان‌آرا پشت تریبون حاضر شد و گفت: داریوش جان قرار نبود این ملاقات اینچنین باشد، ما کجا زندگی می‌کنیم؟ یکی از بزرگترین فیلمسازان این مملکت باید سلاخی شود؟ من با داریوش سال ۶۶ هر ۲ به ایران بازگشتیم، او به سمت فلسفه رفت و من به سمت کارگردانی سینما رفتم. با هم دوست بودیم، رفیق بودیم و روز‌ها و شب‌های زیادی را گذراندیم، هیچ نمی‌شود گفت. داریوش باید تنها در کنار همسرش سلاخی شود؟ ما داریم کجا زندگی می‌کنیم؟ من حرف زیادی نمی‌زنم. دل ما شکسته است، همه چیز بد است آیا قرار است هر هفته برای رفتن کسی اینجا جمع شویم؟ داریوش حقش بیش از این‌ها بود.

فرهاد آییش بازیگر سخنانش را با تسلیت برای قتل داریوش مهرجویی و همسرش آغاز کرد و گفت: استاد علی نصیریان در سفر هستند و پیامی را فرستادند. نصیریان در این پیام صوتی گفت: در بیماری با فکر و خیالت به سر می‌برم. من فرو ریختم و بی خواب شدم. چه کنم؟ از اولین کار خلاقه‌ات در کنارت بودم تا آخرین کار، اما الان نیستم.‌ای مهر فرزانه! این چه روزگاری است؟!

بهمن فرمان آرا هم در سخنانی گفت: داریوش جان قرار نبود این ملاقات اینجا انجام شود. ما کجا زندکی می‌کنیم؟ یکی از بزرگترین هنرمندان این مملکت باید سلاخی شود؟

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: همان طور که مسعود کیمیایی گفت: هیچ چیز نمی‌توانم بگویم. چطور دوربین کار نکرد؟ دل ما شکسته است و هر هفته قرار است اینطور جمع شویم برای یک نفر دیگر که می‌رود؟ با این حال تشکر می‌کنم از اینکه آمدید.

تصاویر / فیلم تشییع جنازه و خاکسپاری داریوش مهرجویی و همسرش کامل ببینید

علی مصفا (بازیگر) نیز در این مراسم با حضور در جایگاه، پیام فریار جواهریان (همسر سابق) و صفا مهرجویی را قرائت کرد

فریار جواهریان نوسته بود: چطور می‌توانم از شیفتگان داریوش تشکر کنم. چگونه چنین مرگ هولناکی برای داریوش و وحیده رقم خورد؟ دلم به این خوش است که نسلی جدید فیلمهایت را کشف می‌کند و معنای خاص خود را از آن پیدا می‌کند.

مونا مهرجویی در مراسم تشییع جنازه و خاکسپاری داریوش مهرجویی و همسرش کامل ببینید

چند سال است مشغول نوشتن خاطراتی هستیم. خاطراتی که در آن خشم هم بود، ولی حالا دیگر خشمی وجود ندارد و چه حیف که در هفت ماه گذشته با داریوش قهر بودم، نمی‌شود اینطور بدون خداحافظی بروی.

دلم پیش موناست که یک شبه تنها شد. پیش صفا و مریم که چطور پدرشان را از دست دادند.

تصاویر مراسم تشییع داریوش مهرجویی و همسرش کامل ببینید

مونا دختر مهرجویی در مراسم تدفین پدر و مادرش

مونا مهرجویی دختر مرحوم مهرجویی با تشکر از حاضران گفت: تنها احساسی که دارم این است که مامان و بابا کنارم ایستاده اند تا من نیافتم. امیدوارم قاتلین زودتر پیدا شوند و به قول بابام قاتلین بین ما هستند.

صفا مهرجویی نیز در پیام خود نوشته بود: دنیا یک پدر خوب و بزرگ را از دست داد.‌ای کاش سرنوشت جور دیگری رقم می‌خورد. من میدانم و مطمئنم که خاطره پدرم زنده می‌ماند هم بخاطر آثارش و هم بخاطر زندگی شریفش. از صمیم قلب قدردان مردم و هنرمندان هستم که در غیاب من مراسم را برپا کردند.

تصاویر / فیلم تشییع جنازه و خاکسپاری داریوش مهرجویی و همسرش کامل ببینید

حضور هانیه توسلی بازیگر سینما و تلویزیون در این مراسم که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

مرضیه برومند مدیرعامل خانه سینما خطاب به حاضران که خواستار محاکمه قاتلان بودند، درخواست کرد که با آرامش و احترام بگذارند که مراسم برگزار شود.

او گفت: قرار بود پیامی نوشته شود تا من به عنوان مدیرعاملِ بدبختِ خانه سینما بخوانم، ولی کسی نتوانست چیزی بنویسد. الان قاصرم از صحبت و عظمت دردی که خانه سینما به دوش می‌کشد. ما کارگردان بزرگ و تأثیرگذارترین فیلمساز ایران را از دست دادیم. او باعث شد سازمان انتقال خون تاسیس شود آن هم در شرایطی که فیلم «دایره مینا» دو، سه سال ممنوع بود. فیلم «گاو» نیز همین طور بود. از مسئولان برای همراهی در این مراسم و مراسم آتیلا پسیانی قدردانی می‌کنم و از آن‌ها می‌خواهم شرایط فعالیت جوان‌های سینما را فراهم کنید.

از این‌ها نترسید. بگذارید کارشان را بکنند. آستانه درد هنرمندان کم است، ولی سیاستمداران آستانه تحمل بالایی دارند.

در حال تکمیل…

نظرات