بیوگرافی سید ضیاءالدین طباطبایی کیست و اهل کجاست +‌ماجرای فروش زمین فلسطینی ها

0

سید ضیاءالدین طباطبایی کیست و اهل کجاست +‌ماجرای فروش زمین فلسطینی ها به اسرائیل و بیوگرافی

سید ضیاءالدین طباطبایی رئیس‌الوزرا و صدراعظم ایران در دوران رضا خان بود که که بعد از عزل و تبعید به اروپا رفت و سپس ساکن فلسطین شد و زمین های بایر آنها را خرید  وبا پول هنگفتی به یهودیان فروخت.

اخیرا یک کارشناس ارشد حوزه غرب آسیا در تلویزیون گفته: انگلیسی ها سید ضیاءالدین طباطبایی را به فلسطین بردند. فلسطینی ها به واسطه سید و مسلمان بودن سید ضیاء زمین ها را به او فروختند و او هم زمین ها را به یهودیان فروخت . طبق گفته این کارشناس عامل تشکیل اسراییل سید ضیاالدین طباطبایی بوده است.

بیوگرافی سید ضیاءالدین طباطبایی کیست و اهل کجاست +‌ماجرای فروش زمین فلسطینی ها

بیوگرافی

سید ضیاءالدین طباطبایی رئیس‌الوزرای دوران رضا خان بود که ااز سمت خود عزل شد. او ماشین‌آلاتی از فرانسه، آلمان، سوئیس و ایتالیا می‌خرید و به ایران ارسال میکرد و از طرف دیگر فرش های ایرانی را به اروپا میفروخت و به ثروت بسیار زیادی رسید.

او در سال ۱۳۱۰ سید امین حسینی مفتی اعظم فلسطین کنگره اسلامی را برای جلوگیری از افزایش مهاجرت یهودیان به فلسطین به راه انداخت و بسیاری از رجال مسلمان از جمله سید ضیاء را به این کنگره دعوت کرد. سید ضیاء دبیر، رئیس کمیته اجرائی و نائب رئیس کنگره شد سید ضیاء در سال ۱۳۱۴ به فلسطین بازگشت و تجارت قالی را در آن‌جا ادامه داد. اراضی بایری نیز خرید و برای آباد کردن آن، توسط مکرم نورزاد، کنسول ایران در سوییس از رضا شاه خواست از درآمد چاپخانه روشنایی در تهران که هنوز به او تعلق داشت، پولی برای او بفرستد. رضا شاه دو هزار لیره برایش فرستاد.

ماجرای فروش زمین های فلسطین به یهودیان

سید ضیاء زمین ها را از فلطسینی ها خریده و با پول زیاد به یهودیان فروخت! سید ضیاء که تا سال ۱۳۱۴ در اروپیا زندگی می کرد به ه فلسطین بازگشت و تجارت قالی را در آن‌جا ادامه داد. اراضی بایری نیز خرید و برای آباد کردن آن، توسط مکرم نورزاد، کنسول ایران در سوییس از رضا شاه خواست از درآمد چاپخانه روشنایی در تهران که هنوز به او تعلق داشت، پولی برای او بفرستد. رضا شاه دو هزار لیره برایش فرستاد. سال بعد به خواست او، رضا شاه دستور داد که دولت دارایی سید ضیاء را در ایران بخرد و هشت نه هزار لیره عاید سید ضیاء شد که با آن زمین خود را در فلسطین آباد کرد که سالیانه چند هزار لیره برایش درآمد داشت.او تا سال ۱۳۲۲ که به ایران بازگشت، ساکن فلسطین بود.

نظرات