مراحل و شرایط اقامت یونان با خرید ملک برای سال ۲۰۲۴

0

اقامت در یونان یکی از گزینه‌های جذاب برای افرادی است که به دنبال تجربه زندگی در یک کشور زیبا و تاریخی هستند. همچنین، یونان دارای سیستم بهداشتی و آموزشی معتبر است و افراد می‌توانند از خدمات پزشکی با کیفیت بهره‌مند شوند. همچنین، سیستم حمایت اجتماعی یونان به افراد مهاجر کمک می‌کند تا زندگی راحت‌تری داشته باشند. اقامت در یونان به دلیل حضور در حوزه شینگن باعث می‌شود تا با کل اروپا در ارتباط باشید و از فرصت‌های کاری و شغلی مختلف بهره ببرید. یکی از راه‌های اخذ اقامت یونان که راهی مطمئن و پر سود خواهد بود، اخذ اقامت از طریق خرید ملک است. در ادامه به بررسی این روش می‌پردازیم.

"اخذ

اخذ اقامت یونان از طریق خرید ملک

اروپا به دلیل کیفیت بالای زندگی و تحصیل گزینه یک انتخاب درست و آینده‌نگر است. یکی از روش‌های مطمئن و آسان، خرید ملک در یکی از کشورهای اروپایی خواهد بود.
خرید ملک در یونان از راه‎‌های مطمئن و آسان برای اخذ اقامت و شهروندی اروپاست. یونان در این مورد دست مهاجرین و سرمایه‌گذاران را باز گذاشته است و این اجازه را داده تا متقاضیان یک ملک مسکونی یا ملک تجاری به ارزش حداقل ۲۵۰ هزار یورو خریداری کنند. این روند خرید ملک در یک کشور اروپایی دارای مسائل حقوقی و قانونی بسیاری است که در این مورد باید حتماً باید از یک مشاور کمک بگیرید. در این مورد می‌توانید از موسسه‌های معتبر که چندین سال سابقه در زمینه خرید ملک در یونان برای ایرانیان دارند مشاوره بگیرید تا روندی درست و قانونی را طی کنید. من به شما آدونیس را توصیه می‌کنم.

مزایای خرید ملک در یونان

شما بعد از خرید ملک و اخذ اقامت یونان می‌توانید به راحتی به ۲۶ کشور دیگر حوزه شینگن بدون ویزا سفر کنید. همچنین مانند دیگر شهروندهایی اروپایی از تحصیل رایگان برای خانواده خود بهره‌مند خواهید شد. با خرید ملک در یونان می‌توانید حساب بین‌المللی باز کرده و از فرصت‌های شغلی و درآمدزایی در اروپا استفاده کنید و ارتباطات بیشتری داشته باشید. در طول مدت اقامت خود لازم نیست که همیشه به طور دائم در خاک یونان اقامت داشته باشید. همچنین با خرید می‌توانید برای خانواده خود نیز اقامت بگیرید. با خرید ملک در یونان می‌توانید شانس دریافت ویزای طلایی یونان را داشته باشید.
این مسیر، یعنی اخذ اقامت یونان از طریق خرید ملک راهی آسان‌تر نسبت به سایر کشورهای دیگر است. بنابراین شما می‌توانید با مسیری راحت‌تر، اقامت اروپا را بدست آورید.

مراحل و شرایط خرید ملک و اقامت در یونان

در مرحله اول باید در ابتدا به صورت حضوری یا غیر حضوری از  ملک مورد نظر دیدن کنید. در گام بعدی متقاضی باید از طریق وزارت دادگستری کشور یونان قیمت اصلی تعیین شده ملک را پیدا کند و در خصوص سوابق مالیاتی و یا وام دریافت شده توسط سند ملک تحقیق کند. زیرا که ممکن است ملک مشکلی در خصوص مالیات و یا جریمه دولتی داشته باشد. در گام سوم باید یک توافق‌نامه بین دو طرف متقاضی و مالک امضا گردد و ۱۰ درصد بهای ملک را نیز به مالک پرداخت نماید. در مرحله بعدی باید متقاضی خرید ملک به صورت حضوری باید برای اعلامیه رسمی، امور مالیاتی و تکمیل مدارک و مشخصات و همچنین افتتاح حساب بانکی اقدام نماید. در مرحله بعدی باید امور مالیاتی و انتقال سند انجام شود.

توجه داشته باشید که باید مبلغ ارزش ملک را در طی دو ماه به طور کامل به مالک پرداخت کنید. بعد از انتقال مالکیت، فرد متقاضی می‌تواند برای درخواست مجوز اقامت دائم اقدام نماید. لازم به ذکر است که در طول تمام این مدت حضور یک وکیل مسلط به زبان یونانی برای پیش‌برد امور شما الزامی است. در این مسیر می‌توانید از خدمات موسسه‌های مهاجرتی برای خرید ملک خود در یونـان استفاده کنید.

پاسپورت یونان

شرایط لازم برای درخواست اخذ اقامت از طریق خرید ملک

برای دریافت اقامت و درخواست پاسپورت یونان با خرید ملک باید شرایط زیر را داشته باشید:

متقاضی خرید ملک نباید شهروند یکی از کشورهای اتحادیه اروپا باشد زیرا که شهروندان اتحادیه اروپا حق اخذ اقامت یونـان از طریق خرید ملک را ندارند. متقاضی خرید ملک باید اسنادی را مبنی بر تمکن مالی لازم برای خرید ملک را ارائه دهد. متقاضی خرید ملک در یونـان باید حداقل دارای ۱۸ سال سن بوده  و نباید هیچ گونه سو پیشینه‌ای داشته باشد. متقاضی خرید ملک در یونـان نباید هیچ گونه محدودیتی مبنی بر سفر به اتحادیه اروپا، انگلستان، آمریکا و کانادا را داشته باشد. برای اخذ اقامت دائم یونـان و پاسپورت این کشور بعد از ۵ سال، فرد متقاضی باید به زبان یونانی تسلط داشته باشد.

سخن پایانی

با خرید ملک و اخذ اقامت یونـان می‌توانید به راحتی به ۲۶ کشور دیگر حوزه شینگن بدون ویزا سفر کنید و همانند دیگر شهروندهای اروپایی از تحصیل رایگان برا ی خود و خانواده خود استفاده کنید. با خرید ملک در یونان و اخذ اقامت یونان به راحتی با دیگر کشورهای حوزه شینگن و اروپا ارتباط خواهید داشت و می‌توانید از فرصت زندگی بهتر و درآمدزایی بهتر بهره‌مند شوید./۵۶۰۰۷۰

منبع: adoniss.gr

نظرات