تور باتومی یا تور تفلیس بریم ؟

0

تور باتومی بهتر است یا تفلیس؟ امکان دارد این سوال برای کسانی که قصد سفر به گرجستان را دارند پیش بیاید، درواقع این ۲ شهر جزء پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در این کشور به‌ شمار می‌روند که امکان رزرو تورهای جداگانه را برای افراد فراهم می‌کنند.

در هر کدام از این شهرها امکانات تفریحی و رفاهی مختلفی در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد که مشاهده جاذبه‌ های دیدنی هر کدام از این مناطق، می‌تواند سفری لذت‌ بخش را برای شما به ‌همراه داشته باشد، در ادامه با ما همراه شوید تا به مقایسه بین آنها بپردازیم.

تور باتومی

مقایسه آب‌ و هوای باتومی و تفلیس

پیش از اینکه بخواهید تورهای باتومی یا تفلیس را برای سفر بعدی خود در نظر بگیرید، بهتر است که اطلاعات مناسبی درباره شرایط آب ‌و هوایی هر کدام بدانید تا براساس میل و علاقه خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

باتومی شهری ساحلی است که در واقع یکی از مرطوب ‌ترین مناطق گرجستان محسوب می ‌شود، دمای هوا در این شهر معمولا بین ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد قرار دارد و به ‌ندرت ممکن است که بارش برف را شاهد باشیم، از طرفی در هر فصلی از سال می ‌توانید تور باتومی را برای گردش و تفریح خود انتخاب کنید.

از سوی دیگر تفلیس هوایی کوهستانی دارد که زمستان‌ های آن با بارش برف و باران زیادی همراه است و تابستان‌ های گرم ‌تری نیز را پشت سر می‌گذارد، با توجه به این مسئله فصل بهار بهترین زمان برای سفر به این شهر محسوب می‌شود.

مناطق دیدنی در تور باتومی بهتر است یا تفلیس؟

باید این را در نظر داشته باشید که جاذبه‌ های دیدنی در این دو شهر نیز تا حدودی با یکدیگر تفاوت دارند، به این صورت که اگر ترجیح می ‌دهید تا مناطق تاریخی و فرهنگی گرجستان را بیشتر تماشا کنید، بدون شک تفلیس انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

قلعه قدیمی ناریکالا، پل صلح، مجسمه کارتلیس ددا، پارک رایک و بسیاری جاذبه ‌های دیگر را می ‌توانید در زمان انتخاب تور تفلیس و سفر به این شهر زیبا ببینید تا خاطره ‌ای خوش برای خود رقم بزنید.

از سوی دیگر افرادی که تفریحات آبی و جاذبه ‌های طبیعی را بیشتر می‌ پسندند، بدیهی است که در همان ابتدا باتومی را ترجیح می‌ دهند، البته باید بدانید که در این شهر نیز اماکن دیدنی مختلفی وجود دارد.

البته باید این‌ طور گفت که در تور باتومی امکان بازدید از جاذبه‌ هایی همچون مجسمه علی و نینو، موزه آجارا، میدان پیازا و اروپا نیز وجود دارد که گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می ‌کنند.

آشنایی با اقامتگاه ‌های باتومی و تفلیس

ازآنجایی‌که تفلیس، پایتخت گرجستان است بدون شک می ‌توانید انواع هتل ‌های لوکس و مجلل، اقامتگاه‌ های ارزان و هتل‌آپارتمان‌ ها را پیدا کنید که هر کدام متناسب با خدماتی که ارائه می ‌دهند، قیمت متفاوتی دارند که برخی از آنها به شرح زیر است:

  • هالیدی این: یکی از هتل‌ های ۴ ستاره در شهر تفلیس که امکاناتی همچون مرکز ورزشی، رستوران، استخر، مینی بار و اینترنت را به مهمانان ارائه می ‌دهد.
  • آستوریا : یک هتل ۴ ستاره خوب در منطقه سیتی سنتر تفلیس و با میدان آزادی تفلیس فقط یک کیلومتر فاصله دارد.
  • گلدن پالاس: هتل گلدن پالاس یک هتل ۵ ستاره در شمال تفلیس است. این هتل شیک امکاناتی نظیر بیلیارد، اینترنت رایگان، استخر، سونا و پارکینگ رایگان برای مهمانان خود فراهم کرده است. اتاق‌های دنج و روشن هتل دارای تهویه مطبوع هستن و با رنگ‌های گرم و طرحی مدرن تزیین شده‌اند.

علاوه ‌بر این موارد شما می ‌توانید رادیسون بلو ایوریا، ماریوت، بیلتمور، بریتیش، پولمن و بسیاری موارد دیگر را نیز برای اقامت در شهر تفلیس انتخاب کنید که خدمات متنوعی را در اختیارتان قرار می‌ دهند.

از سوی دیگر زمانی که شما در راهنمای سفر به شهر باتومی به ‌دنبال این هستید که اقامتگاه مناسبی را برای خود انتخاب کنید، باید گفت که در این شهر ساحلی انواع هتل ‌ها وجود دارد که تفریحات خاصی را برای مهمانان در نظر می‌گیرند و تعدادی از آنها عبارت ‌اند از:

  • لجند : یکی از هتل ‌های لوکس که می ‌توانید برای تور باتومی انتخاب کنید، هتل لجند باتومی نام دارد که در نزدیکی ساحل قرار گرفته است و خدمات بسیار متنوعی را به مهمانان ارائه می‌دهد.
  • ایفوریا: از خدماتی که ایفوریا به مهمانان خود ارائه می ‌دهد باید به مواردی همچون استخر، سونا، اتاق ماساژ، سالن بدنسازی و برخی موارد رفاهی دیگر اشاره کرد.
  • هیلتون: تقسیم ‌بندی اتاق ‌های این مجموعه با نمای منظره شهر، دریا، کوهستان و دسترسی به امکانات مختلف به یکی از ویژگی ‌های بارز هیلتون تبدیل شده است.

در کنار هتل ‌های لوکسی که می ‌توانید برای تور باتومی رزرو کنید، اگر به‌ دنبال این هستید تا سفری ارزان را داشته باشید امکان اقامت در هتل ‌های متوسط و با کیفیتی همچون رویال جورجیا، گرند پالاس، لجند بیزینس، این توریست و برخی موارد دیگر نیز برای شما وجود دارد.

تور باتومی

مقایسه حمل‌ نقل عمومی در باتومی و تفلیس

یکی از مهم ‌ترین مواردی که در هر سفر خارجی می ‌تواند به کاهش هزینه ‌های شما کمک کند، دسترسی راحت به حمل ‌و نقل عمومی است که در این رابطه نیز می‌ توان بین این ۲ شهر گردشگری در کشور گرجستان تا حدودی تفاوت قائل شد.

تفلیس به‌ عنوان پایتخت، از خدمات حمل‌ و نقل مناسبی برخودار است و می‌توانید برای جا به ‌جایی در این شهر از مترو، اتوبوس یا مینی‌بوس‌های مخصوص به‌نام مارشروتکا استفاده کنید.

این در حالی است که در باتومی نیز با توجه به اینکه شهر کوچک‌تری است، می‌توان سرویس حمل‌ونقل مناسبی را پیدا کرد اما به‌دلیل وسعت کم به‌راحتی امکان گردش، پیاده‌ روی و تماشای جاذبه ‌های مختلف برای گردشگران وجود دارد.

مراکز خرید در تور باتومی بهتر است یا تفلیس؟

درصورتی‌که به خرید در سفر تفریحی اهمیت می ‌دهید باید گفت که تفلیس امکان دسترسی به مراکز خرید متنوع‌ تری را برای شما فراهم می ‌کند و می ‌توانید خیلی راحت ‌تر برندهای معروف جهانی را در این شهر پیدا کنید.

از سوی دیگر باید این را در نظر بگیرید که در واقع باتومی مال به ‌عنوان مهم ‌ترین و معروف‌ ترین مرکز خرید در این شهر شناخته می ‌شود که می‌ توانید در سفر خود سری به آنجا بزنید.

با سفرمی، تور باتومی و تفلیس را به ‌راحتی رزرو کنید

به‌طور کلی باید گفت که تفلیس و باتومی از بهترین مناطق گردشگری برای ایرانیان محسوب می‌شوند که باید گفت انتخاب از میان آنها کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

برای اینکه بتوانید با خیال راحت یکی از تورهای مسافرتی به شهرهای گرجستان را برای خود انتخاب کنید، بهتر است سری به سایت سفرمی بزنید تا بتوانید رزرو بلیط هواپیما و هتل مورد نظرتان را پیش از سفر انجام دهید.

جمع ‌بندی

انتخاب بین تور باتومی و تفلیس امکان دارد برای افرادی که قصد سفر به کشور گرجستان را دارند کمی دشوار باشد، از همین رو لازم است تا شرایط آب ‌و هوایی، اقامتگاه ‌های مختلف و جاذبه‌های هر ۲ شهر را در نظر بگیرید.

در هر کدام از این شهرها امکانات تفریحی و جاذبه ‌های دیدنی مختلفی وجود دارد که برای هر فردی جالب توجه خواهد بود، اگر قصد دارید مقصد بعدی برای سفر خارجی را کشور گرجستان در نظر بگیرید، می‌توانید برای رزرو هتل و بلیط پرواز به سایت سفرمی مراجعه کنید./۲۱۴۰۹۰

نظرات